Gå til innhold

Jeg har fått maur inn i huset, hvordan bli kvitt dem?

Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Gjest Catalina Culès

Noen råd, for å bli kvitt de små svarte maurene, som kommer inn i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøp "Baythion Q Super konsentrat mot maur". Vi ble kvitt det i løpet av et døgn (hadde prøvd med de klassiske maurboksene uten hell). Kan kjøpes hos diverse faghandlere.

Anonymkode: b292e...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis og bakepulver blandet i små hauger på papir her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om forsikringen dekker det? Jeg betalte 200 i egenandel og da sendte if skadedyrfirma hjem til meg to ganger. Den giften de la ut hjalp veldig mye bedre enn alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åte fungerer best dersom det er fryktelig mange. Sikkert fordi dem følger strømmen og "lukter" at her har de andre forsynt seg. Men det er vel nesten bare åte som funker, så vidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duff skrev:

Har du sjekket om forsikringen dekker det? Jeg betalte 200 i egenandel og da sendte if skadedyrfirma hjem til meg to ganger. Den giften de la ut hjalp veldig mye bedre enn alt annet. 

Forsikring for sukkermaur som kommer utenfra, tror jeg du kan glemme å få noe for. Du hadde vel stokkmaur med reir i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pulver som er å få tak i på felleskjøpet. Sprer det rundt huset så fort snøen er borte. Hatt samme boks i 5 år, så drøy i bruk.

Anonymkode: da502...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grovmel skrev:

Forsikring for sukkermaur som kommer utenfra, tror jeg du kan glemme å få noe for. Du hadde vel stokkmaur med reir i huset?

Nei. Det var helt vanlige sukkermaur. Tua var utenfor kjøkkenveggen men de hadde en gooood sti inn i huset. I år er det ikke antydning til maur (men naboen har fått de over til seg :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut litt bringebærsyltetøy på gulvet- de elsker det. Følg stien deres når de skal hjem med maten, og se hvor de kommer inn. Tett igjen. Du må sikkert ta av noen lister osv, men det er det verdt. Jeg tettet igjen i fjor, sprayet først med permetrin, luftet godt, tettet med tec 7 (du kan sikkert bruke akryl også selv om det sprekker lettere opp) og satte duct tape over det igjen. Prøvde div gift årene før, også proffer som kom med gift og sprøytet langs muren. Det stoppet dem ikke. 

Det er jo ingen garanti for at de ikke finner en annen vei et annet år, men det stopper dem fra å bruke samme luktspor. Strø kanel og fun light langs grunnmuren en gang i blant, det hjelper også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...