Gå til innhold

Dagmamma Lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi må ha dagmamma til ett-åringen over sommeren. Hva er vanlig å gi i lønn? Jeg har lest flere steder at kontantstøtte + full bhg-pris er vanlig, stemmer det? Det blir vel en 10-11.000 i mnd? 

Men har også hørt om dagmamma-camper og andre som tar opp til 15-16.000 i mnd. Det blir jo fryktelig dyrt for oss å betale, men det er kanskje sånn det er?

Vi bor i Oslo om det har noe å si.

Takk for alle innspill!:)

Anonymkode: cf20e...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er kontantstøtte + Pris av full barnehageplass (om dere skal ha barnet fullt hos dagmamma) :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi betaler 9,500 pr mnd. Oslo her også. Husk kontrakt! Det får du nedlastet på dagmamma.no.

En ting; bruk en som jobber som dagmamma og ikke en som har småbarn og venter på barnehageplass selv. 1) du har forskjellige referanser 2) hun har erfaring med flere typer foreldre og er ofte åpnere på hvordan ting gjøres 3) sykt barn dagene dine løper fort; hvis barnet ditt et syk (selvsagt), hvis barnepasser er syk og hvis barnepassers barn er syk. Større barn er ofte mindre syke enn de helt små.

Anonymkode: 73eca...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi betaler 9,500 pr mnd. Oslo her også. Husk kontrakt! Det får du nedlastet på dagmamma.no.

En ting; bruk en som jobber som dagmamma og ikke en som har småbarn og venter på barnehageplass selv. 1) du har forskjellige referanser 2) hun har erfaring med flere typer foreldre og er ofte åpnere på hvordan ting gjøres 3) sykt barn dagene dine løper fort; hvis barnet ditt et syk (selvsagt), hvis barnepasser er syk og hvis barnepassers barn er syk. Større barn er ofte mindre syke enn de helt små.

Anonymkode: 73eca...47e

Tusen takk for mange gode tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til den prisen bør det være hvitt, sånn at du får fradrag på skatten! 

Jeg tror vi betalt kr 40,- pr time for ca fire år siden (ikke Oslo). 

Husk å avklare hva du betaler for: fast i mnd vs pr time, røde dager, sykedager (både når hun er syk, og når ditt barn er sykt. 

Jeg var så glad for å ha funnet en dagmamma i det hele tatt, at jeg betalte for røde dager og dager hvor mitt barn var sykt. Tror jeg betalte en dag hun også var syk...  Angret etterpå, når jeg erfarte hvordan hun egentlig var :( 

Anonymkode: ea692...7bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk å avklare hva du betaler for: fast i mnd vs pr time, røde dager, sykedager (både når hun er syk, og når ditt barn er sykt. 

Jeg var så glad for å ha funnet en dagmamma i det hele tatt, at jeg betalte for røde dager og dager hvor mitt barn var sykt. Tror jeg betalte en dag hun også var syk...  Angret etterpå, når jeg erfarte hvordan hun egentlig var :( 

Hvorfor skal du ikke betale på røde dager og når dagmammaen er syk ? 

Anonymkode: c2c83...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du ikke betale på røde dager og når dagmammaen er syk ? 

Anonymkode: c2c83...4de

Jeg gjorde det, men hun hadde ikke tatt det med i kontrakten, for hun kom ikke på det selv. 

Helligdagsgodtgjørelse er vel en del av tariffavtalene og ikke arb.miljøloven? Dermed MÅ vi ikke betale for røde dager v/ betaling pr time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill!:) Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prisen avhenger som regel av hvor mange barn hun har på samme tid. Har hun 2,3 barn (inkludert eventuelle egne småbarn), er kontantstøtte pluss bhgpris vanlig. Men da skal det være hvitt! Så du får fradrag på skatten. Har hun kun ditt er det nok ikke uvanlig og betale mer, eller mindre og gjøre det svart. Selv tok jeg 90kr timen for 2,3 år siden. Da hadde jeg kun ett barn og mitt eget skolebarn (etter skoletid). 

Prisen bør jo og avhenge av hvor lange dager barnet har. Leverer du 6.45 og henter 16.30, eller er det fra 9 til 3, er jo en kjempeforskjell..

Anonymkode: f76b9...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40kr i timen??? Seriøs?  For å passe på dine alle mest sårbar skatter?  HAHA. 

Anonymkode: 9f859...6b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...