AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Er det vanlig å rengjøre den?? Vi bruker sjeldent isbiter, men nå som det er varmt har vi brukt det en del og begynte å tenke på om det er sånn man må rengjøre ?? Og jeg aner ikke hvordan ? Andre som.har kjøleskap med det og hva gjør dere ? Anonymkode: c6688...53a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Hvis den brukes lite samler det seg rim og "fordampede" isbiter *) i kriker og kroker. I tillegg får isbitene "frysersmak" om de ligger lenge. Når dette skjer tar jeg ut selve isbitoppsamleren, tømmer den helt for isbiter, vasker av den med mildt Zalo-vann (eller bare skyller den om jeg er lat) og lar den stå til tørk over natten før jeg setter den inn igjen. *) Is fordamper faktisk. Det skjer sakte, men etter en stund vil du se at de eldste isbitene er mye mindre og rundere i kantene enn de nyeste. Anonymkode: 0b110...3d2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis den brukes lite samler det seg rim og "fordampede" isbiter *) i kriker og kroker. I tillegg får isbitene "frysersmak" om de ligger lenge. Når dette skjer tar jeg ut selve isbitoppsamleren, tømmer den helt for isbiter, vasker av den med mildt Zalo-vann (eller bare skyller den om jeg er lat) og lar den stå til tørk over natten før jeg setter den inn igjen. *) Is fordamper faktisk. Det skjer sakte, men etter en stund vil du se at de eldste isbitene er mye mindre og rundere i kantene enn de nyeste. Anonymkode: 0b110...3d2 Aha:) men det samler seg vell ikke bakterier og sånn der ? Vi bruker ikke vannet der i fra, kun isbiter. Anonymkode: c6688...53a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Har du modell-nummer på kjøleskapet kan du søke opp bruksanvisningen. Står garantert noe om det der 👍 Anonymkode: a2e9f...0db
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aha:) men det samler seg vell ikke bakterier og sånn der ? Vi bruker ikke vannet der i fra, kun isbiter. Anonymkode: c6688...53a Den tanken har faktisk ikke slått meg engang. Men det er jo en fryser, så jeg hadde ikke vært bekymret. Anonymkode: 0b110...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå