AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Jeg lurer på en ting folkens! jeg har en fast stilling på mellom 40 og 50%, skal ta ferie midt i juli og kommer tilbake midt i august, altså 4 ukers ferie. Spørsmålet mitt er: må arbeidsgiveren min gi meg alle timene mine på 40% i juli før jeg reiser og alle timene på 40% når jeg kommer tilbake i august, eller kan han gi meg mindre vakter? Anonymkode: 934a4...23a
Siri_H Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Hvis jeg skjønner spørsmålet ditt rett, så nei. Arbeidsgiver gir deg dine vanlige timer/arbeidstid fram til du reiser, så trekkes du i lønn for ferie de ukene du er borte (alle med fast lønn blir trukket i lønn i ferien og feriepenger veier opp for dette trekket). Så jobber du dine vanlige timer fra du er hjemme fra ferie. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Er ikke helt sikker på om jeg forstår deg riktig, Men la oss si at du tar ferie mellom 15 juli og 15 august. Du vil da jobbe de vanlige dagene dine frem til du går ut i ferie. Så har du 40% stilling på hele juli vil det si at du jobber kun 20% før du går ut i ferie. og 20% i august. Så når du vanligvis jobber 40% hver mnd, vil du nå bare jobbe 20% Anonymkode: e85df...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå