Gå til innhold

mat på stranda...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

forslag til mat jeg kan ta med på stranda? tenkte å ta middagen der i dag. Har bærbar grill jeg evnt kan ta med men ene ungen spiser ikke pølser...har også mattermos...

Anonymkode: ec427...228

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttspyd

Grønnsakspyd

maiskolber

Om du skal kjøre, ta med en panne og lag enkel wok med nudler? Kok ferdig nudler hjemme først. I wok kan man jo bruke hva man har eller rester. Kjøp med en mild spice paste av no slag og du vil få mye smak :) 

Anonymkode: 145b8...9bd

Skrevet (endret)

Jeg synes salater er typisk strandmat. Lag en salat hjemme, med f eks kylling, egg og alt du måtte ønske. Ta den i bolle med lokk(hvis du har) og legg evt to kjøleelementer oppå lokket så holder den seg kald i mange timer. Så tar du noe slalgs brød ved siden. :) (Det er jo ikke sikkert alle på stranda liker å sitte i grill-osen!) 

Endret av Missfitness
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Missfitness skrev:

Jeg synes salater er typisk strandmat. Lag en salat hjemme, med f eks kylling, egg og alt du måtte ønske. Ta den i bolle med lokk(hvis du har) og legg evt to kjøleelementer oppå lokket så holder den seg kald i mange timer. Så tar du noe slalgs brød ved siden. :) (Det er jo ikke sikkert alle på stranda liker å sitte i grill-osen!) 

Er stor nok strand til at vi ikke sitter oppå hverandre her :) og siden det er midt i uka er det ikke sikkert det er mange der midt i middagstiden. 

Takk for tips begge to :) da hører jeg med minste hva hun sier når hun kommer hjem og så forbereder vi til eldste kommer hjem og det er avgårde til stranda :) 

Skrevet

Jeg hadde smurt matpakke. :) Men er nok ikke så lurt å grille den. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Hamburger?

Anonymkode: 4421f...9f9

Skrevet (endret)
7 hours ago, AnonymBruker said:

forslag til mat jeg kan ta med på stranda? tenkte å ta middagen der i dag. Har bærbar grill jeg evnt kan ta med men ene ungen spiser ikke pølser...har også mattermos...

Ungen spiser ikke pølser, men hva liker han /hun? Du kan grille fisk, fiskekaker, kyllingklubber, koteletter, biff. Noen ganger steker jeg koteletter eller annet kjøtt før maten dras med på ut på grilltur. Det gjorde jeg når barna gikk på skolen og skulle ut med klassen. Da trenger det bare å varmes forsiktig, Kjøtt med mye fett som nakkekoteletter eller entrecote er best egnet. Du kan også få til pizza på grillen, bare å varme opp en hjemmelaget pizza med halvstekt bunn, ha den i smurt folie, det går også fint på bål. Bakte poteter med kryddersmør? Maiskolber med meierismør og salt og pepper etter smak og behag. 

Hva med reker eller ostesmørbrød? Ostesmørbrød er godt på grillen, la barnet få ordne det selv hvis de er gamle nok til å håndtere varme. 

Du kan også grille sopp, grønnsaker, fisk i folie.

Hva skal du ha i termosen? Jeg har hørt at pølser som er trukket egner seg godt i varmt vann på en termos. Suppe holder seg også bra.

Hva falt valget på? Nysgjerrig. 

Endret av Atea
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ostesmørbrød (doble) pakket i alminiumsfolie. Kyllinglår, hamburger, Kyllingfilet, biffstrimler, bacon, tomater, paprika, maiskolber, ..

Skrevet

På grill går jo det meste. Pølser, karbonade til hamburger, kyllingvinger, grillspyd med grønnsaker og kjøtt/fisk, de fleste grønnsaker som tilbehør. Hele kjøttstykker går også, men kommer gjerne an på hvor god grillen du har med er? :) Ostesmørbrød funker også. Du kan også pakke inn det dere ønsker av kjøtt/fisk, grønnsaker og evt. krydder/urter med litt smør/olje i folie å legge på. 
Bakt potet (gjerne laget av mindre poteter enn bakepoteter. Tar kortere tid). 

Ellers kan du jo ta med ulike typer salater, f.eks. pastasalat med kylling eller tacosalat. Ha med tilbehør til taco og grille strimlet kjøtt på grillen (gjerne pakket i folie). Egentlig kan det meste av mat tas med, og gjerne mat som ikke behøver å varmes men er like god kald eller litt lunk i om den er nylaget før dere drar. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det veldig enkelt....kjøpte grillet kylling og loff på butikken....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det veldig enkelt....kjøpte grillet kylling og loff på butikken....

Akkurat det jeg skulle til å foreslå :nigo: 

Anonymkode: 0b4d7...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...