Gå til innhold

Kaker.....

rumpeldunk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjokoladekake er godt... :sikle:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Vi blir 15 til middag og det kommer ytterligere 13 til kaffen - og vi skal ha følgende kaker:

~ 2 etasjes bryllupskake - marsipankake.

~ Ostekake

~ Sjokolade/moccakake

~ Verdens Beste

~ Suksesskake

~ Daim Iskake

Det kommer til å bli MYE kaker, men samtidig syns jeg det er moro å ha litt forskjellig, og jeg må jo ha med alle favorittene! :wink:

Restene kan jo gjestene evt. få med hjem, vi kan fryse dem, evt. ha et "etterpå-selskap" i en eller annen form.

Og restene av bryllupskaka skal vi jo spare til første bryllupsdag, da! :wink:

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha kun bryllupskake, kransekakestenger og konfekt. Alle gjestene er invitert til middag (5 retter), og vi har også tenkt å servere bryllupskaken ganske tett etter middagen sammen med kaffe avec.

Skrevet

Jeg kommer fra en kakegal familie og slipper nok ikke unna massevis av kaker i bryllupet... Til min konfimasjon var vi 22 gjester og 17 kaker... galskap, men akk så godt! Hadde med meg rester på skolen i en uke.

Skrevet

Oj, her er det farlig å være! Så mange gode kaker setter vann i munnen på meg :oops:

Men lurte på en ting Kverula: Hva er suksesskake?? :klø:

Skrevet

vi blir 63 stk i bryllupet, + 3 kaffegjester. hvor mange kaker bør vi ha da utenom bryllupskaka?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi blir 70 personer, og kommer til å ha 4 kaker utenom bryllupskaken. Bryllupskaken skal bestå av halvparten sjokoladekake og halvparten marsipankake, så da regner vi med at 4 kaker utenom blir mer enn nok.

Skrevet
Men lurte på en ting Kverula: Hva er suksesskake?? :klø:

I vår familie er suksesskake mandel- eller nøttebunn med gul eggekrem. Mmmm... :sikle:

Skrevet

Etter regnestykket fra tidligere i tråden kom vi fram til a vi trenger i hvertfall 18 kaker i tillegg til bryllupskaka.

Det var jo enormt...!

Vi blir 40 til middag

og 29 til kaffe

pluss at storbandet som skal spille skal få kaker også, og de er ca 20.

Da er vi 40 mette mennesker og 49 sultne mennesker = 89

Vi skal vel ha:

3 etg. Bryllupskake

3 kvæfjord/verdens beste

2 Suksessterte

2 Ostekake

1 Langpanne-Skjokoladekake

2 Skjokolade med mandelbunn-kake (vet ikke navnet)

2 Kransekake

2 Kringler

3 Gelè

1 stor Fruktkompott/coctail/lapskaus :tunge1:

Ble visst 18 det... :hoho::tunge1:

Muligens blir det noe ned-kutting.....!

Skrevet

Oida!! :sjenert: Vi blir ca 50 til middag og så kommer det kanskje 50 stk til til kaffi!! Blir vel en del kaker da ja...

Men det var jo mange gode tips her da!!! :wink:

Skrevet
Vi blir 70 personer, og kommer til å ha 4 kaker utenom bryllupskaken. Bryllupskaken skal bestå av halvparten sjokoladekake og halvparten marsipankake, så da regner vi med at 4 kaker utenom blir mer enn nok.

Sånn bryllupskake tror jeg nesten vi må ha også:=)

• 4 uker senere...
Gjest Gjesta
Skrevet

I vår familie er suksesskake mandel- eller nøttebunn med gul eggekrem. Mmmm... :sikle:

Det er sånn kake jeg mener, ja. Kaller den egentlig bare for "gulkake", men mener at den heter Suksess, sånn på ordentlig! :wink:

K

Skrevet

Det er sånn kake jeg mener, ja. Kaller den egentlig bare for "gulkake", men mener at den heter Suksess, sånn på ordentlig! :wink:

K

Thihi! I min omgangskrets kalles den fettkake. Hehe! (Av naturlige årsaker) :ler2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...