rumpeldunk Skrevet 26. februar 2005 #1 Skrevet 26. februar 2005 Heisann, og god lørdag. :-) Ja, så var det dette med kaker da....hmmmm..... Vi skal feire på et hotell, men får ta med kakene selv. Tengte jeg skulle g mødre og svigermødre, søstre og svigerinner til å bake litt. Men selve bryllupskaka skal vi kjøpe hos bakeren. Men hvor mange kaker skal vi ha......ve er 30 voksene og 4 barn under 5 år..... Mine tanker: Bryllupskake (marsipan-kake), kvæfjord-kake(verdens beste), rund sjokoladekake, kransekake, evt litt muffens til barna. Blir dette for lite kaker.....dumt med for mye,og dumt med for lite..... Hva tror dere? Klem fra Rumpeldunk.
Lille smurf Skrevet 26. februar 2005 #2 Skrevet 26. februar 2005 Synes det hørtes ut som passe mengde kaker. Regner jo med at de har fått middag også
Martha Stewart Skrevet 26. februar 2005 #3 Skrevet 26. februar 2005 Sikkert mer enn nok kaker dette. Som regel går det mindre kake enn man tror. Vi skal ha et veldig lite bryllup og det er sikkert strengt tatt nok med bryllupskaken. Men min side av familien er veldig kakemonser, så jeg vil at vi skal ha litt forskjellige kaker å velge mellom...
Tigi Skrevet 26. februar 2005 #4 Skrevet 26. februar 2005 Jeg tror ikke det blir for lite kaker! Men så er jeg evig optimist da, og vi skal bare ha én kake til 50-60 pers.
Blueberry Skrevet 26. februar 2005 #5 Skrevet 26. februar 2005 10-12 stykker på 1 vanlig rund kake, 2-3 stykker per person. I følge dette regnestykket skal du ha 7-8 kaker inkludert bryllupskaka. :o) Fant dette regnestykket et sted...sikkert et bakeri eller no...
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #6 Skrevet 26. februar 2005 10-12 stykker på 1 vanlig rund kake, 2-3 stykker per person. I følge dette regnestykket skal du ha 7-8 kaker inkludert bryllupskaka. :o) Fant dette regnestykket et sted...sikkert et bakeri eller no... jeg spiste ikke et eneste kakestykke sist jeg var i bryllp, hadde veldig lyst på men var så lett bakeriet sier slik for å selge mest mulig
maki Skrevet 1. mars 2005 #8 Skrevet 1. mars 2005 hehe kan bli litt for mye av det gode også kjenner noen som satt igjen med 3 1/2 etasjer med bryllupskake og 5-6 andre kaker (varierte hvor mye som var igjen på hver av dem da)
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #9 Skrevet 1. mars 2005 hehe kan bli litt for mye av det gode også kjenner noen som satt igjen med 3 1/2 etasjer med bryllupskake og 5-6 andre kaker (varierte hvor mye som var igjen på hver av dem da) Det blir aldri for mykje av det gode! Det ein ikkje et opp kan frysast, og det som ikkje kan frysast kan gis bort.. Men kor mange kaker treng ein eigentleg då? Dersom ein, som i vårt tilfelle, blir 60 personar? Eit frodig og bugnande kakebord hører liksom med det!
Miori Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Kan ALDRI bli for mye kake.. Vet at familie og venner hoss oss er levende kakemonsttre alle sammen. Så det blir 7-9 vanlige kaker, og en 3 etg bryllupskake på oss.... Ca 80 gjester, hvor ca 30 kommer kun til kaffe!! Vet jeg gjerne ser at det blir masse kake igjen!!!
maki Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 jaja dere om det (farlig om det er for mye søtt i huset her :oops: ) vi skal ikke ha så masse kaker bryllupskake 4 etasjer 2 ostekaker russiskevinerbrød og rester av kringla som blir igjen til kaffen før vi kommer til hotellet blir vel 50-55 gjester
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #12 Skrevet 2. mars 2005 Det er nok greit med kaker, men det hørtes ikke mye ut... Ville nok i tillegg hatt ei gjærkringle eller en wiener-stang jeg. Eller en kake med litt mer smak og som er litt kraftig.
Huldra:) Skrevet 2. mars 2005 #13 Skrevet 2. mars 2005 Men hva slags forskjellige typer kaker skal dere ha i tillegg til bryllupskaka?? :klø:
Lia Skrevet 2. mars 2005 #14 Skrevet 2. mars 2005 Et lite tips fra en nygift! Hvis dere kun har middagsgjester, trenger dere ikke så mye kaker. Vi hadde bare middagsgjester. Eneste kaken vi hadde, var 3. etasjes bryllupskake og i tillegg hadde vi konfekt. Med fire retters middag, var gjestene stappmette da de gikk fra bordet. Det ble derfor mye igjen av bryllupskaken og av konfekten. Og dersom dere drar rett på bryllupsreise, så er det jo ikke så lett å få spist det opp selv i ettertid heller - med mindre dere gir bort kakene, da. Men dersom dere har mange kaffegjester, stiller det seg jo annerledes. De har jo som regel ikke spist en sånn stor middag på forhånd, og vil derfor sikkert sørge for at kakene får ben å gå på.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 2. mars 2005 #15 Skrevet 2. mars 2005 Vi blir i underkant av 60 gjester (alle middagsgjester - kommer ingen flere til kaffe). Vet ikke helt hvordan vi gjør det med kaker enda, men foreløpig har jeg tenkt som følger: - 1 stk. 3 etg. bryllupskake beregnet på 60 gjester (standard marsipan etter ordre fra min sambo ) - 6-8 andre kaker. Av det 6-8 kakene lurer jeg på å ha: - Kransekakekurv - Ostekake - Rund sjokoladekake - Kvæfjordkaka (Verdens beste) - En eller annen kake med nøttebunn - Brownies??? (så langt har jeg kommet :oops: )
Bokalven Skrevet 2. mars 2005 #16 Skrevet 2. mars 2005 Det kan være lurt å ha litt forskjellige typer kaker i hvert fall, siden noen ikke tåler/liker enkelte ting. Personlig kan jeg ikke spise marsipankake eller bløtkake, da jeg ikke tåler krem. (At jeg ikke liker marsipan er en annen sak...)
Augustbrud02 Skrevet 2. mars 2005 #17 Skrevet 2. mars 2005 Men hva slags forskjellige typer kaker skal dere ha i tillegg til bryllupskaka?? :klø: Vi hadde disse kakene (og var 50 til kaffe): -Bryllupskake på 3 etasjer -Gjærkringle -Waleskringle -Svinekamkake -Suksessterte -Firkløverkake -Skumkake -Kransekake -Fromasjkake -Ostekake -Verdens Beste (Kvæfjordkake)
Martha Stewart Skrevet 3. mars 2005 #18 Skrevet 3. mars 2005 Vi skal ha: - Bryllupskake, sjokomousse - Bringebærmoussekake - Marsipankake med valnøtt - Kransekakestenger - Konfekt Størrelsen på alle kakene vil være tilpasset at vi blir få personer i selskapet. Likevel regner jeg med at det blir rester, derfor har jeg tenkt at vi skal samles til kakespising søndagen.
Harry's kvinne Skrevet 3. mars 2005 #19 Skrevet 3. mars 2005 Vi skal kutte ut desserten og heller ha noe dessertlignende på kakebordet, gele/sjokoladepudding (det blir mye barn), iskake o.l. TIPS: Ha et kalorifattig alternativ som friske jordbær, fruktsalat o.l. Jeg var i et bryllup midt i en slankeperiode og gledet meg ikke til alle fristelsene, men jeg berget takket være en skål med nydelige jordbær. Det er jo ikke alle som er kakemonser heller og det er godt med frukt som alternativ .
Calla Skrevet 3. mars 2005 #20 Skrevet 3. mars 2005 Vi bli 35 og skal ha disse kakene: Bryllupskake to ostekaker svigemors moccakake suksessterte gulrotkake og kanskje en sjokoladekake.... Blir nok bare glad hvis det blir litt rester... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå