AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Selv synes jeg det er obligatorisk med en litt typisk frokost og den skal bære preg av norsk mat. Ikke spansk tapas. F.eks norsk spekeskinke og fenalår, eggerøre, laks, gode rundstykker, eplemost. Også gjerne litt div. annet pålegg også. Potetlefser meg laks eller fenalår er også godt om en skal ha noe norske småretter. Og gjerne litt frukt (f.eks jordbær). Anonymkode: 89490...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv synes jeg det er obligatorisk med en litt typisk frokost og den skal bære preg av norsk mat. Ikke spansk tapas. F.eks norsk spekeskinke og fenalår, eggerøre, laks, gode rundstykker, eplemost. Også gjerne litt div. annet pålegg også. Potetlefser meg laks eller fenalår er også godt om en skal ha noe norske småretter. Og gjerne litt frukt (f.eks jordbær). Anonymkode: 89490...eb4 Vel...her er det brødmat/knekkebrød til frokost på 17.mai. Vi skal ut døren kl. 09.00 i år, møte opp til tog. Orker ikke stå opp grytidlig for å stelle i stand en spesiell frokost. Ingen av oss spiser frokost grytidlig på morgenen uansett. Blir brødmat før vi går ut døren, så har jeg med noe mat vi hiver i oss før kirken etter toget, etter det blir det pølser, is, kaffe osv.. Men når barnet mitt blir større og ikke ønsker å ha med mamma i toget og hun løper rundt med venninner hele dagen, så skal jeg stelle i stand en ordentlig frokost. Sen frokost vel og merke. Noe av det du nevner over. Det høres så godt ut Anonymkode: 5d3df...724 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Champagne, alt det som TS nevner og i tillegg blir dagen best med litt søte frokostretter ved siden av det salte, som for eksempel sveler eller vafler. Anonymkode: 8d524...7c0 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Mårpølse og kringle! Anonymkode: 68ac7...b4f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 Knekkebrød med Brunost og Friele kaffe. Anonymkode: 121cc...dce
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 Kaffe! Og kun det. Må ut av huset i syv-halv-åtte-tiden. Da skal alle ha pyntet seg. Og så er vi ikke hjemme igjen før langt utpå ettermiddagen. Og da er jeg helt ferdig for flere timer siden.... Vet du ikke spurte om det. Men jeg er misunnelig på alle som kan ha 17 mai champagne frokost.... 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Skrevet 15. mai 2018 Denne tråden var preget av småbarnsfolk som ikke skal på champagnefrokost. Jeg liker godt at det er litt mer tapaspreg på den frokosten vi spiser, det passer bedre til drikken. Anonymkode: 40fb6...181 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #10 Skrevet 15. mai 2018 Jeg inviterer alltid til lunsj etter barnetoget istedet for frokost. Toget går såpass tidlig at det bare blir stress ellers. Til lunsj serverer jeg: Vin - hvit og rose Eggerøre, spekemat, gravlaks, røkelaks Asparges Pølser og lomper Bløtkake Varierer med: pai, oster, salater Anonymkode: c2896...2d2 1
Gjest Rosemoren Skrevet 15. mai 2018 #11 Skrevet 15. mai 2018 (endret) Ingen champagnefrokost her i gården med 3 musikanter som skal ut for å vekke fuglene. Her er det yoghurt og banan til frokost. Så tar vi heller en større brunch med laks, spekemat, eggerøre, og nystekte rundstykker etter barnetoget, før vi skal ut igjen før neste runde. Endret 15. mai 2018 av Rosemoren
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #12 Skrevet 15. mai 2018 Hos oss pleier eggerøre, bacon, reker, loff, spekemat og frukt og bær være obligatorisk, men i år er vi få som skal være med på frokosten så derfor blir det også mindre utvalg av ting. Anonymkode: 113c7...c46
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #13 Skrevet 15. mai 2018 Jo, og så pleier vi å ha ostekake. Det skal vi ha i år og :D Anonymkode: 113c7...c46
Butter Skrevet 15. mai 2018 #14 Skrevet 15. mai 2018 Vi pleier å ha champagnefrokost med flaggheising og rømmegrøt, eggerøre, laks, focaccia m.m
Eun Skrevet 15. mai 2018 #15 Skrevet 15. mai 2018 Jeg er enkel. Eggerøre laget med ordentlig smør og creme fraiche og en god røyka laks. Kaffe, champagne og jordbær. Lykke ❤
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #16 Skrevet 15. mai 2018 Masse champagne 👍 Anonymkode: 173dc...775 1
Luckiness Skrevet 15. mai 2018 #17 Skrevet 15. mai 2018 Nystekte rundstykker, eggerøre, laks, fenalår. Eplemost, champagne om jeg skal ha noe med alkohol. Jordbær og melon. Rømmegrøt (men vi pleier å spise mer rundt lunsjtider, så er ikke direkte frokost). Gjerne pavlova som noe søtt
SunnivaOslo Skrevet 15. mai 2018 #18 Skrevet 15. mai 2018 Spekeskinke,eggerøre,rundstykker og brød,smør,laks,jordbær og en kake pluss champagne og kaffe pleier å være ganske obligatorisk for meg.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #20 Skrevet 17. mai 2018 På 15.5.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev: Vel...her er det brødmat/knekkebrød til frokost på 17.mai. Vi skal ut døren kl. 09.00 i år, møte opp til tog. Orker ikke stå opp grytidlig for å stelle i stand en spesiell frokost. Ingen av oss spiser frokost grytidlig på morgenen uansett. Blir brødmat før vi går ut døren, så har jeg med noe mat vi hiver i oss før kirken etter toget, etter det blir det pølser, is, kaffe osv.. Men når barnet mitt blir større og ikke ønsker å ha med mamma i toget og hun løper rundt med venninner hele dagen, så skal jeg stelle i stand en ordentlig frokost. Sen frokost vel og merke. Noe av det du nevner over. Det høres så godt ut Anonymkode: 5d3df...724 Som om jeg skulle skrevet det selv Anonymkode: b08cf...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå