AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Har i det siste vegynt å få myggstikk, ihvertfall tror jeg det er det det er. Små røde hevelser i huden. Det merkelige er at de (med unntak av de to første) ikke klør. De flrste klødde litt. Det pleier da å klø som fy! Hva kan dette bety? Anonymkode: 0f609...a3d
Thyra Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 (endret) Finnes det insektsstikk som ikke klør? Endret 15. mai 2018 av Thyra
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 Veggdyr? Slike bitt kan likne og man kan bli immun etter en stund. Da får man bare utslett og ingen kløe. Anonymkode: 0d560...bd2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #4 Skrevet 16. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Veggdyr? Slike bitt kan likne og man kan bli immun etter en stund. Da får man bare utslett og ingen kløe. Anonymkode: 0d560...bd2 Men om man blir immun etter en stund, må man vel ha fått kløende bitt først? Anonymkode: 0f609...a3d
AnonymBruker 42 Skrevet 16. mai 2018 #5 Skrevet 16. mai 2018 "Myggstikk som ikke klør" "Norske-myggstikk" har aldri klødd noe særlig for meg. Mygg i sør-Europa og mellom-murica derimot er en annen greie... Det hele handler vel om hva immunforsvaret ditt har bestemt seg for å hisse seg opp over eller ei. Ditt har vel kanskje funnet ut dette ikke noe å bry seg med Dette kan jo gå motsatt vei også selvsagt. Det finnes jo feks.mange forskjellige typer stikkmygg, OG andre banditter som stikker/biter i Norge..Hvor stikkene/bittene sitter har jo en del å si det Ævv. Sikkert mange og bedre forklaringer på dette "mysteriet" men... xD Kanskje det bare er et huggorm-bitt feks.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Skrevet 17. mai 2018 Kan man reagere ulikt på myggstikk fra år til år. I noen år hadde jeg voldsomme reaksjoner, flere cm store hevelser i huden som klødde mye. De siste årene har jeg hatt bare "vanlige" myggstikk. I år har jeg som sagt fått noen stikk som ikke klør. Anonymkode: 0f609...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Skrevet 17. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Veggdyr? Slike bitt kan likne og man kan bli immun etter en stund. Da får man bare utslett og ingen kløe. Anonymkode: 0d560...bd2 Kan man bli immun etter to stikk/bitt, og etter det kun få utslett som ikke klør? Å ha veggdyr er min store skrekk. Anonymkode: 0f609...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå