Gå til innhold

Myggstikk som ikke klør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i det siste vegynt å få myggstikk, ihvertfall tror jeg det er det det er. Små røde hevelser i huden. Det merkelige er at de (med unntak av de to første) ikke klør. De flrste klødde litt. Det pleier da å klø som fy! Hva kan dette bety?

Anonymkode: 0f609...a3d

Skrevet (endret)

Finnes det insektsstikk som ikke klør?

Endret av Thyra
AnonymBruker
Skrevet

Veggdyr? Slike bitt kan likne og man kan bli immun etter en stund. Da får man bare utslett og ingen kløe. 

Anonymkode: 0d560...bd2

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veggdyr? Slike bitt kan likne og man kan bli immun etter en stund. Da får man bare utslett og ingen kløe. 

Men om man blir immun etter en stund, må man vel ha fått kløende bitt først?

Skrevet

"Myggstikk som ikke klør"

"Norske-myggstikk" har aldri klødd noe særlig for meg. Mygg i sør-Europa og mellom-murica derimot er en annen greie...  Det hele handler vel om hva immunforsvaret ditt har bestemt seg for å hisse seg opp over eller ei. Ditt har vel kanskje funnet ut dette ikke noe å bry seg med:vetikke: Dette kan jo gå motsatt vei også selvsagt. 

Det finnes jo feks.mange forskjellige typer stikkmygg, OG andre banditter som stikker/biter i Norge..Hvor stikkene/bittene sitter har jo en del å si det Ævv. Sikkert mange og bedre forklaringer på dette "mysteriet" men...  xD

Kanskje det bare er et huggorm-bitt feks. :P

AnonymBruker
Skrevet

Kan man reagere ulikt på myggstikk fra år til år. I noen år hadde jeg voldsomme reaksjoner, flere cm store hevelser i huden som klødde mye. De siste årene har jeg hatt bare "vanlige" myggstikk. I år har jeg som sagt fått noen stikk som ikke klør. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bli immun etter to stikk/bitt, og etter det kun få utslett som ikke klør? Å ha veggdyr er min store skrekk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...