Gå til innhold

Hvis en du liker dør..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og du aldri fikk sagt at du hadde følelser for vedkommende. Hva er egentlig "godtatt" av følelser da? Hvis jeg var så redd for å innvolvere meg i noe seriøst at jeg heller avviste vedkommende, og så viser det seg at personen plutselig dør eller blir alvorlig syk. 

Da føler du på en måte ikke at du kan si noe siden byrden kanskje kan bli større, med tanke på familien som står vedkommende nær osv. Men samvittigheten blir desto dårligere..

er det "innafor" å føle at man har sviktet vedkommende? 

Anonymkode: 136ca...d3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En annens død er det ingen som kan forhindre, så du skal ikke føle at du har sviktet noen.

Anonymkode: 3efde...e2f

• Liker 3
Skrevet

Du har ikke sviktet. Når min spesielle dør skal jeg skrive ett fint kort om hvor mye den betydde for meg og lagt det sammen med blomster i begravelsen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Duff skrev:

Du har ikke sviktet. Når min spesielle dør skal jeg skrive ett fint kort om hvor mye den betydde for meg og lagt det sammen med blomster i begravelsen. 

Men det kan ikke jeg evt gjøre. Bor veldig langt fra hverandre. Men jeg tror vi kunne vært sammen hadde det ikke vært for at jeg lot meg styre av frykt. Jeg garderte meg, men sitter ikke igjen med mer for det. Derimot ser jeg st livet går forbi. Jeg har løyet til meg selv og han. Men det er ikke innafor å begynne og prøve noe i en slik stund. 

Men det kan bli en veldig tomhetsfølelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Man føler det man føler, det er ikke noe riktig og galt der. Men en fremmed familie som ikke kjenner deg skal ikke trenge å bli involvert i og informert om dine følelser, uansett hva de er, i en sånn situasjon.

Anonymkode: 7a8f9...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man føler det man føler, det er ikke noe riktig og galt der. Men en fremmed familie som ikke kjenner deg skal ikke trenge å bli involvert i og informert om dine følelser, uansett hva de er, i en sånn situasjon.

Anonymkode: 7a8f9...67b

Skrev jeg det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han jeg liker plutselig døde tror jeg at jeg ville følt en stor anger på at jeg hittil ikke gjorde mye mer. Pr i dag holder jeg avstand kun fordi det virker som om han er uinteressert.

Jeg tror at han du tenker på ts ville likt å få høre fra deg tross alt. 

Anonymkode: 59d78...bed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det, faktisk. Rakk akkurat å be om et nytt treff dog, men vedkommende døde før jeg rakk vi rakk å treffes. 

Anonymkode: 218eb...a4b

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du aldri fikk sagt at du hadde følelser for vedkommende. Hva er egentlig "godtatt" av følelser da? Hvis jeg var så redd for å innvolvere meg i noe seriøst at jeg heller avviste vedkommende, og så viser det seg at personen plutselig dør eller blir alvorlig syk. 

Da føler du på en måte ikke at du kan si noe siden byrden kanskje kan bli større, med tanke på familien som står vedkommende nær osv. Men samvittigheten blir desto dårligere..

er det "innafor" å føle at man har sviktet vedkommende? 

Si noe til hvem da? Dette blir jo dine følelser å bære alene. Du har avvist ham og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal fortelle om følelsene dine til noen? Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for at han dør? Du har ikke noe skyld i det. 

Det er forståelig at du føler sorg over noen som dør. Og alle følelser du har i forbindelse med det er "lov". Men å legge skyld på deg selv for at noen dør, den følelsen kan du legge bort. Så lenge du ikke har drept noen, har du ingen skyld.

Anonymkode: ccc46...17c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si noe til hvem da? Dette blir jo dine følelser å bære alene. Du har avvist ham og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal fortelle om følelsene dine til noen? Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for at han dør? Du har ikke noe skyld i det. 

Det er forståelig at du føler sorg over noen som dør. Og alle følelser du har i forbindelse med det er "lov". Men å legge skyld på deg selv for at noen dør, den følelsen kan du legge bort. Så lenge du ikke har drept noen, har du ingen skyld.

Anonymkode: ccc46...17c

Selcfølgelig ingen skyld for at han dør. Men skyld for at jeg ikke er der for han når jeg egentlig kunne vært det. For at jeg lyve rom følelsene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...