AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Har jobba i helsektoren i samme kommune i 3 1/2 år nå, men har ikke tatt ut ferie før, så har heller ikke brydd meg om feriepenger siden jeg har jobbet hele sommeren tidligere år (og da gjerne mye overtid også, slik at jeg alltid har hatt bra utbetalt). I år har jeg valgt å ta ut ferie, men delt den opp slik at jeg begynner på ferie rett før månedsskifte til juni og har 2 uker sammenhengende da, 1 uke i juli, og noen enkelte dager i august og september. Egentlig har jeg bare 50% fast stilling, så jeg stusser på dette med lønna i juli. Siden vi bare får feriepenger i juni, får vi da normal lønn i juli. Men vil denne "normallønna" da regnes ut i fra det jeg jobber i juni, det jeg har jobbet hittil i mai, eller hva sånn helt konkret? 🤔 Anonymkode: bc4a8...e90
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Hva i all verden mener du? Juli er da en helt vanlig måned lønnsmessig, Jobber du bare 50% fast eller tar du også ekstravakter? Trekkes all ferien deres i juni eller trekkes den når dere faktisk tar ferie? Har ikke brydd deg om feriepenger? Hva mener du? Feriepenger får du da utbetalt enten du tar ut ferie eller ikke. Skjønner ikke hva du egentlig spør om. Anonymkode: 43e6a...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Har du fast stilling får du utbetalt den faste lønna de i juli, uavhengig av når du tar ferie. Jobber du kun løse vakter, får du utbetalt det du har jobbet i juni. Anonymkode: 024fa...d02
Xcase33 Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Har jobba i helsektoren i samme kommune i 3 1/2 år nå, men har ikke tatt ut ferie før, så har heller ikke brydd meg om feriepenger siden jeg har jobbet hele sommeren tidligere år (og da gjerne mye overtid også, slik at jeg alltid har hatt bra utbetalt). I år har jeg valgt å ta ut ferie, men delt den opp slik at jeg begynner på ferie rett før månedsskifte til juni og har 2 uker sammenhengende da, 1 uke i juli, og noen enkelte dager i august og september. Egentlig har jeg bare 50% fast stilling, så jeg stusser på dette med lønna i juli. Siden vi bare får feriepenger i juni, får vi da normal lønn i juli. Men vil denne "normallønna" da regnes ut i fra det jeg jobber i juni, det jeg har jobbet hittil i mai, eller hva sånn helt konkret? 🤔 Anonymkode: bc4a8...e90 Overlever du på de der lønningene ? mener er det mulig? de rødgrønne har sørget for at du ikke skal få mer enn du akkurat klarer deg på ..det er det eneste som er sikker. Det er vanskelig å få ut noe mer lønn hva hva du ellers får. Det går helst mer i skatt om ikke annet
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden mener du? Juli er da en helt vanlig måned lønnsmessig, Jobber du bare 50% fast eller tar du også ekstravakter? Trekkes all ferien deres i juni eller trekkes den når dere faktisk tar ferie? Har ikke brydd deg om feriepenger? Hva mener du? Feriepenger får du da utbetalt enten du tar ut ferie eller ikke. Skjønner ikke hva du egentlig spør om. Anonymkode: 43e6a...cbb OP her. Jøss, så hissig du var da. Klart jeg tar ekstravakter når jeg skriver at jeg jobber overtid. 50% er det jeg jobber fast hver måned, men egentlig jobber jeg alltid minst 80% hver måned (pga. vakante vakter). Det jeg mener med at jeg ikke har brydd meg om feriepengene, er det at jeg tidligere år har jobbet så mye at jeg lett har sittet igjen med fullverdig lønn likevel, så da har jeg hatt så og si samme inntekt mellom mai og august åkkesom. Da har jeg ikke tenkt så mye på det, helt ærlig. Det er jo klart jeg har fått det jeg skal likevel, det er ikke det det er snakk om. Og ja, vi får betalt for alle ferieukene i juni uavhengig av når vi faktisk tar ut ferien. Det jeg lurer på er om det er mailønna som blir utbetalt i juli, siden vi kun har feriepenger i juni, eller om det er det jeg jobber i juni utenom ferien jeg får betalt for. Har bare fått elendige og ukonkrete svar med de andre på jobb når det gjelder dette, helt ærlig tror jeg at de er like i stuss som meg. Anonymkode: bc4a8...e90
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #6 Skrevet 15. mai 2018 3 timer siden, Xcase33 skrev: Overlever du på de der lønningene ? mener er det mulig? de rødgrønne har sørget for at du ikke skal få mer enn du akkurat klarer deg på ..det er det eneste som er sikker. Det er vanskelig å få ut noe mer lønn hva hva du ellers får. Det går helst mer i skatt om ikke annet Joda, det går fint an bare en er villig til å ta de vaktene ingen andre vil ha, gjerne gå x-antall helger på rad, etc. Tjener alltid bra i sommermånedene siden "alle" vil ha ferie i fellesen. Anonymkode: bc4a8...e90
Xcase33 Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Joda, det går fint an bare en er villig til å ta de vaktene ingen andre vil ha, gjerne gå x-antall helger på rad, etc. Tjener alltid bra i sommermånedene siden "alle" vil ha ferie i fellesen. Anonymkode: bc4a8...e90 Så du tar aldri ferie? du kommer til å bli utbrent.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: OP her. Jøss, så hissig du var da. Klart jeg tar ekstravakter når jeg skriver at jeg jobber overtid. 50% er det jeg jobber fast hver måned, men egentlig jobber jeg alltid minst 80% hver måned (pga. vakante vakter). Det jeg mener med at jeg ikke har brydd meg om feriepengene, er det at jeg tidligere år har jobbet så mye at jeg lett har sittet igjen med fullverdig lønn likevel, så da har jeg hatt så og si samme inntekt mellom mai og august åkkesom. Da har jeg ikke tenkt så mye på det, helt ærlig. Det er jo klart jeg har fått det jeg skal likevel, det er ikke det det er snakk om. Og ja, vi får betalt for alle ferieukene i juni uavhengig av når vi faktisk tar ut ferien. Det jeg lurer på er om det er mailønna som blir utbetalt i juli, siden vi kun har feriepenger i juni, eller om det er det jeg jobber i juni utenom ferien jeg får betalt for. Har bare fått elendige og ukonkrete svar med de andre på jobb når det gjelder dette, helt ærlig tror jeg at de er like i stuss som meg. Anonymkode: bc4a8...e90 Du er litt på jordet. Du får lønning, helt likt som alle andre mnd. Det du jobber i mai, får du utbetalt for i juni + du får feriepenger itilleg. Anonymkode: 131b4...5b3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Skrevet 15. mai 2018 I juli får du fastlønna di (for 50% stilling) pluss det du eventuelt jobbet av ekstravakter i juni. Hvis du (hypotetisk sett) hadde tatt ferie i hele juni og ikke jobbet noe (verken dine faste vakter eller noen ekstravakter) får du kun utbetalt fastlønna di i juli (50-prosenten). Anonymkode: 8d45f...7af
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #10 Skrevet 15. mai 2018 De trekker deg 5 uker ferie på juni lønningen, hvis du ikke har sagt i fra du vil ha mindre ferie enn det. Da får du feriepenger opptjent i fjor.Det vil si du får vanlig lønn når du har ferie. Men du jobber jo ikke ekstra underferien, så er grunnlønnen din du får. Men spørs jo helt på når du har ferie. Er det fra 1juli så får du alt du jobbet ekstra i juni i juli. Anonymkode: c0f29...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå