AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Disse hormonene gjør meg visst både kvisete og irritert, og irritert over kvisene, og sikkert kvisete av å være irritert.. Hva gjør man? Har vært superflink med hudpleie de siste månedene, og synes huden ser kjempefin ut i ca to uker om gangen, helt til de faste kvisene rundt kjeven dukker opp. Siden jeg har hatt litt "hudpleieprosjekt" de siste ukene, har jeg tatt bilde på en fast dag i måneden, som uten at jeg tenkte på det da jeg starta er rundt da jeg får mensen. Så progressbildene mine ser nesten like ut fra måned til måned, et par kviser i full flor, pluss noen røde merker etter et par kviser jeg hadde uka før. Er ganske overbevist om at det skyldes mensen, ettersom kostholdet og livsstilen min ellers ikke endrer seg ellers. Hudpleierutinen min er også lik hele måneden.. Føler ikke at det er så alvorlig at jeg trenger legehjelp. Det er kanskje snakk om fire-fem kviser av varierende størrelse hver gang. Er bare så ergerlig.. Anonymkode: 268be...d73
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Kutt ut melkeprodukter og egg. Anonymkode: 3abc6...77b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Wow, 4-5 kviser.. 🙄 Folk sulter, bor i krigsområder etc. etc. Og du furter over kviser. Du er selvsentrert. Wake the hell up! Anonymkode: d5396...f3c
Gjest PeleWasShite Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 Det beste du kan gjøre for huden din er å vaske den i din egen urin. Har du forsøkt det? Gjør det nå, i kveld.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 3 minutter siden, PeleWasShite skrev: Det beste du kan gjøre for huden din er å vaske den i din egen urin. Har du forsøkt det? Gjør det nå, i kveld. Haha! Anonymkode: d80d9...2fa
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Hormonelle kviser er vanskelig å hindre, og vanskelig å bli kvitt! Jeg "knakk koden" for meg, ved å kutte ut melk i kostholdet mitt, for melk inneholder hormoner som skal få kalven til å vokse, og som også påvirker våre hormoner + å bruke AHA/Glycolsyre krem/kjemisk peel og salisylsyre rens i dagene før mens. Vanligvis bruker jeg dette en gang i uka, men dagene før mens så bruker jeg glycolsyre krem hver natt og salisylsyre annenhver dag. Dobbelrenser morgen og kveld og ikke bare en gang. Hvis du ikke har sensitiv hud så er det effektivt å smøre benzoylperoxide krem på huden på de områdene du pleier å få kviser (haken og kjeven?) så fort du kjenner at en kvise er på vei til å dannes. Jeg får hvertfall veldig sjeldent hormonelle kviser lenger, kan fortsatt få det kanskje 1 av 6 menser, men ikke på langt nær sånn som før hvor jeg alltid fikk 2-3 skikkelig dype vonde underjordiske kviser av mensen. Håper tipsene mine kan være til nytte Anonymkode: 29880...818
Nerine_ Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, 4-5 kviser.. 🙄 Folk sulter, bor i krigsområder etc. etc. Og du furter over kviser. Du er selvsentrert. Wake the hell up! Anonymkode: d5396...f3c Men nå befinner du deg i velvære, hudpleie og kosmetikk kategorien. Finn deg heller et annet relevant emne å engasjere deg i Endret 15. mai 2018 av Nerine_ 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hormonelle kviser er vanskelig å hindre, og vanskelig å bli kvitt! Jeg "knakk koden" for meg, ved å kutte ut melk i kostholdet mitt, for melk inneholder hormoner som skal få kalven til å vokse, og som også påvirker våre hormoner + å bruke AHA/Glycolsyre krem/kjemisk peel og salisylsyre rens i dagene før mens. Vanligvis bruker jeg dette en gang i uka, men dagene før mens så bruker jeg glycolsyre krem hver natt og salisylsyre annenhver dag. Dobbelrenser morgen og kveld og ikke bare en gang. Hvis du ikke har sensitiv hud så er det effektivt å smøre benzoylperoxide krem på huden på de områdene du pleier å få kviser (haken og kjeven?) så fort du kjenner at en kvise er på vei til å dannes. Jeg får hvertfall veldig sjeldent hormonelle kviser lenger, kan fortsatt få det kanskje 1 av 6 menser, men ikke på langt nær sånn som før hvor jeg alltid fikk 2-3 skikkelig dype vonde underjordiske kviser av mensen. Håper tipsene mine kan være til nytte Anonymkode: 29880...818 Takk for seriøst svar! Har tenkt litt på kosthold. Har begynt å ha 200 g kefir i smoothien min om morgenen, men ellers spiser jeg veldig lite melkeprodukter.. Men kanskje verdt et forsøk å kutte det helt ut en periode Noterer meg resten! Bruker allerede krem med salisylsyre hver dag, morgen og kveld. Skal tenke på rensen og basiron! Anonymkode: 268be...d73
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #9 Skrevet 15. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut melkeprodukter og egg. Anonymkode: 3abc6...77b Hvorfor i all verden skal hun gjøre det? Tror du dette vil ha en innvirkning på menstruasjonssyklusen? Anonymkode: a0120...375
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #10 Skrevet 15. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor i all verden skal hun gjøre det? Tror du dette vil ha en innvirkning på menstruasjonssyklusen? Anonymkode: a0120...375 Nei, men på kvisene. Anonymkode: 3abc6...77b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #11 Skrevet 15. mai 2018 Mensenkviser er helt naturlig og forsvinner jo når mensen er over. Synes ikke du skal stresse over dette. Men skjønner at det er frustrerende når det står på. Anonymkode: 767fd...8eb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #12 Skrevet 16. mai 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Mensenkviser er helt naturlig og forsvinner jo når mensen er over. Synes ikke du skal stresse over dette. Men skjønner at det er frustrerende når det står på. Anonymkode: 767fd...8eb I overgangsalderen?? Haha. De setter jo igjen røde merker, som så vidt rekker å forsvinne før de neste kvisene kommer måneden etter. Er ganske frustrerende.. Anonymkode: 268be...d73
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #13 Skrevet 16. mai 2018 Jeg brukte å få mensenkviser som var helt forjævlig, vi snakker bylller som middels druer. Kutta ut melk tidligere i vinter og har siden det bare fått to bittesmå kviser som ikke en gang var synlige. Så mitt råd er,kutt ut melk. Anonymkode: a0cfc...e75
Almond Skrevet 17. mai 2018 #14 Skrevet 17. mai 2018 Bruk denne på områdene du pleier å få kviser. Funker fjell http://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/sulfactil/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå