Gå til innhold

Du som støtter Israel, hvorfor gjør du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av det som står i en eldgammel bok, som skal være ordene til en gud ingen kan bevise finnes? Fordi du synes synd på jødene som alltid har blitt forfulgt? (hvorfor skal de i så fall få sitt eget land av den grunn?) Har de rett til å drepe uskyldige palestinere? Er det greit å okkupere andre folkegruppers landområder sånn bare fordi? Er oppriktig interessert i meningen deres.

Anonymkode: 5f77d...370

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Israel er, har vært og kommer alltid til å være jødenes land. 

Anonymkode: b0f32...bca

• Liker 12
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg støter Israel som det eneste demokratiet i midtøsten, og de har rett til å forsvare seg fra gærningene som de har rundt alle kanter.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg støter Israel som det eneste demokratiet i midtøsten, og de har rett til å forsvare seg fra gærningene som de har rundt alle kanter.

Er det demokrati når en stor del av befolkningen ikke får bevege seg fritt og, ikke minst, stemme?

Anonymkode: 4c95d...f8b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Det blir litt for tynt. Eneste demokratiet i midtøsten, og hva så? Hjelper det noen? Du vet at palestinerne ble tatt med makt av sionistene og satt i flyktningleirer, sant? Dette skjedde for over SYTTI år siden, og de bor der ennå. Det er inhumant på alle måter, Israel er en terroriststat.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jøder har vel strengt tatt lang historikk med å sjikanere og provosere de fleste land og folkeslag. De trenger virkelig en wake-up-call. De har ligget som de har redet lenge, og nå siste 20 årene har de begynt å terge på seg folk igjen.

Null sympati fra meg.

Anonymkode: b0d58...490

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jøder har vel strengt tatt lang historikk med å sjikanere og provosere de fleste land og folkeslag. De trenger virkelig en wake-up-call. De har ligget som de har redet lenge, og nå siste 20 årene har de begynt å terge på seg folk igjen.

Null sympati fra meg.

Jøder staten Israel

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøder staten Israel

Det tegnet har jeg ikke sett før?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekspert på folkeretten og den er klar på at selv om jødene drepte Jesus så vil Jesus komme tilbake når jødene har vendt tilbake til Israel.  Så derfor støtter jeg Israel. Man kan sikkert klage over at jødene gjør mye galt, men det kommer de uansett til å måtte svare for ved dommedag. 

Anonymkode: 048d5...4ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekspert på folkeretten og den er klar på at selv om jødene drepte Jesus så vil Jesus komme tilbake når jødene har vendt tilbake til Israel.  Så derfor støtter jeg Israel. Man kan sikkert klage over at jødene gjør mye galt, men det kommer de uansett til å måtte svare for ved dommedag. 

Det her er det dummeste jeg har lest på KG noen gang. Du er ekspert? De gjør jo ikke annet en galt.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det her er det dummeste jeg har lest på KG noen gang. Du er ekspert? De gjør jo ikke annet en galt.

Ahhh. Tok vitsen nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter Israel kun fordi muslimer hater Israel

Anonymkode: 08511...d37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i dine øyne kan man gjøre så mye galt man vil fordi man uansett må svare for det når dommedag kommer? :ironi:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde kanskje bli fratatt retten til å stemme du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg på sidelinjen og la de ta knekken å hverandre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde kanskje bli fratatt retten til å stemme du?

Det burde jeg absolutt ikke. Kunne sagt det samme om deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det burde jeg absolutt ikke. Kunne sagt det samme om deg.

På hvilket grunnlag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt om dette er myntet på meg, for jeg er sånn sett ingen israelvenn, da jeg har mer vondt enn godt å si om Israel også.

Men dersom styrkeforholdet var motsatt, da hadde det definitivt dødd flere israelere enn det dør palestinere i dag. Det er selvfølgelig mer synd på den jevne palestiner enn den jevne israeler, men man skal være varsom med å anta at den som er militært underlegen er moralsk overlegen. At det dør relativt få israelere i palestinske angrep (sammenlignet med antallet palestinere som knertes av israelske soldater//politimenn) skyldes manglende palestinsk evne, ikke manglende palestinsk vilje, til å drepe israelere.

Det rokker ikke ved at det utvilsomt er langt mer synd på sivile særlig på Gazastripen enn i Israel, og at Israel skyter med skarpt mot demonstranter uten at en faktisk uforskyldt er i livsfare er selvfølgelig ikke greit - derfor er jeg som nevnt kanskje ikke helt i målgruppen for spørsmålet. Men min sympati med væpnede grupper på palestinsk side er også minimal, for de hadde slaktet jødiske israelere (og drusere og det som hører med) i enda større utstrekning enn Israel dreper palestinere i dag dersom de først hadde den militære kapasiteten til det. At man er for militært underlegen til å klare å drepe utløser ingen sympati i seg selv.

Jeg er for ordens skyld ateist på min hals og forakter all religion, især alle tre abrahamittiske religioner. Hva som står i menneskefiendtlige drittbøker fra et årtusen eller to eller fem tilbake betyr ingenting for synet mitt på denne konflikten.

Anonymkode: 3d3d1...b7c

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...