Gå til innhold

MDF plater?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pusemor

jeg har lyst på sånne MDF ? plater (ferdigmalte plater til vegger, som ser ut som panel i gule, grå osv.). Har tenkt til å bruke det på kjøkken og i gang. Noen som har erfaring med disse eller lign.?

Er de vanskelig å sette opp? Og kort om hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du sier ingenting om hva de skal brukes til, men uansett ma de grunnes, mdf suger maling, så spørr i jernvaren om hvilken grunning de anbefaler. Det enkleste er å grunne store plater hvis du har plass til det, og måle og sage etterpå. Skal du skru de på noe eller sammen er det viktig at du lager pilothull for du skrur, eller så sprekker de fort. det er iallefall det "grunnleggende" ! lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pusemor

De platene jeg mener er ferdig malte, bare til å skru/sette opp på veggen. Finnes i forskjellige farger. Man skal vel ikke male disse da? De finnes umalte også (tror jeg), men finner man en farge (ferdigmalt) som en liker, så skal man ikke male dem.

De skal brukes på veggene på kjøkken og i gang hos oss. Egner de seg til dette? Noen som vet?

Takk for svaret jeg fikk forresten :wink: Flere med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
De platene jeg mener er ferdig malte, bare til å skru/sette opp på veggen. Finnes i forskjellige farger. Man skal vel ikke male disse da? De finnes umalte også (tror jeg), men finner man en farge (ferdigmalt) som en liker, så skal man ikke male dem.

De skal brukes på veggene på kjøkken og i gang hos oss. Egner de seg til dette? Noen som vet?

Takk for svaret jeg fikk forresten :wink: Flere med erfaring?

Tror du mener de platene som man tidligere kalte koreapanel.

For meg egner ikke koreapanel til annet enn å få ligge i hyllene i butikkene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...