AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Hva synes du om den frasen? Fra hvilken alder ville du eventuelt sagt det? Anonymkode: 9ad3b...5fd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Fungerer den frasen når man enten har ipad, videospill, nintendo eller pc oppe på rommet da? For meg er den frasen gammeldags Anonymkode: 29582...3c5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Hos oss er rommene mediefri sone (barna er 4 og 5). Jeg sier "Gå på rommet" når det er tydelig at barnet trenger å roe seg ned. F.eks ved et sinneutbrudd kan jeg si "Nå kan du komme her og fortelle hva som er galt og sitte og kose, eller så kan du gå opp på rommet for å roe deg ned". Barna får valget selv, og velger litt hipp som happ. Anonymkode: 398b4...674 2
Gjest Axl Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 Nå for tiden blir vel det sett på som mishandling av barna.. Kan ikke si sånt til en stakkars unge! Dagens unger må få gjøre hva i helvete de vil.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 Jeg synes det må være greit å lære barnet at når det ikke kan oppføre seg, må det ta litt tid for seg selv og roe seg ned. Forutsetningen er at barnet er gammelt nok til å forstå sammenhengen mellom oppførselen og det å bli sendt på rommet. Anonymkode: e3f22...03a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Å be barna gå på rommet og finne på noe selv gjør jeg hele tiden. Det får dem til å finne på noe selv, og at jeg får en pust i bakken, når jeg lager middag for eksempel. Ofte har de funnet på noe gøy å gjøre selv, når jeg sjekker dem... Anonymkode: 25a6b...13c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fungerer den frasen når man enten har ipad, videospill, nintendo eller pc oppe på rommet da? For meg er den frasen gammeldags Anonymkode: 29582...3c5 Må vel gå ann å gi beskjed om at det ikke skal brukes! Anonymkode: cac40...886 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 Her blir de ofte sendt opp på rommene sine. Ikke som en direkte straff, men mer som at de kan få seg en liten pause fra resten, og at de kan komme på bedre humør.. Vi er en stor familie, i tillegg er det ofte masse barn på besøk, så godt å få litt fred for de som trenger det Anonymkode: 6f328...040
Villa2000 Skrevet 16. mai 2018 #9 Skrevet 16. mai 2018 Er det faktisk noen unger som går opp på rommet sitt når dem får beskjed om det? Mi jente på 3,5 år gir fullstendig blaffen. Ender som regel med at jeg må bære henne opp og være der til hun roer seg ned. Har i det siste begynt å bruke kjellerstua istedenfor da jeg ikke vil hun skal forbinde soverommet sitt med noe negativt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 Jeg sier det aldri når det er konflikter, men jeg sier at han må sitte på rommet sitt om han vil se youtube eller andre ting, på tidspunkt hvor jeg ikke kan gå fra stua selv. Anonymkode: 00d52...690
Minlillelykke Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Vi sender 3 åringen på rommet om det er virkelig hett hjemme. Han er i en grusom fase og oppfører seg som en skikkelig trollunge. Vi er der sammen med han i noen tilfeller. Vi ser også at det å ta han vekk fra situasjonen hjelper han å forstå hva han ikke fikk lov til. Så vi bruker den flittig her hjemm. Nå sitter hna sjeldent alene, hos oss er ikke det poenget. 1
Bonusmammaen Skrevet 16. mai 2018 #12 Skrevet 16. mai 2018 Vi bruker ikke å si det. Rommet skal være et hyggelig sted. Hvis en av jentene forpester hovedrommene vi oppholder oss i å lager et senarie, ber vi dem gå ut av rommet å forklarer hvorfor. De velger som regel å gå til trappen hvis de er i furtehumør eller vaskerommet. I Skikkelig sinna humør så går de som regel på rommet å slenger igjen døren.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #13 Skrevet 16. mai 2018 Du lærer barna å unngå konflikter, at man stikker av eller ikke snakker ut om problemer. Anonymkode: 305e6...716 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #14 Skrevet 16. mai 2018 Skjønte ikke spørsmålene før jeg leste svarene... Antagelig fordi jeg aldri ble sendt på rommet. Har vel kanskje sagt noe sånt til barnet mitt 3 ganger på 14 år... Anonymkode: 1bf20...e0a
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #16 Skrevet 17. mai 2018 Hvis du tenker som straff bruker jeg det ikke, og kommer heller aldri til å bruke det. Rommet skal ikke forbindes med noe negativt. Dessuten tenker jeg at det å bli isolert fra fellesskapet egentlig er en ganske stygg straff, og noe jeg ikke ønsker å benytte meg av. Men hvis det blir mye bråk i stua kan jeg gi dem valget mellom å roe seg ned eller å gå et annet sted å bråke. Det kan enten være ut, på rommet eller i kjellerstua. Poenget da er ikke straff, men å lære ungene å ta hensyn. De kan gjerne bråke, men de må lære at de ikke kan bråke på steder der bråket er plagsomt for andre. Anonymkode: 2f44d...97a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå