AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Er det noen som vet hvordan man kan overbevise staten om at man ikke lenger har en TV?? De sender regning på regning, jeg ringer og sender skriftlig at jeg ikke har TV, og nå kom det et brev om at Statens Innkrevingsgreier skal trekke lisenspengene fra lønna mi. Er det noen andre som har hatt denne problematikken?? I disse dager med streaming og internett, så er vel disse reglene deres noe utdaterte? De kan jo bevise like lite at jeg faktisk har en TV, som jeg kan at jeg ikke har en. Noen?? Jeg blir så jævlig forbanna. Anonymkode: cfa03...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Du må plombere tven, og få "bevis" (eller lignende) fra butikken som gjorde det Men om du ikke har tv... ... da vet jeg ikke. Ring dem ned? Plag dem, helt til du får til svar at de skal komme på visit for å sjekke (ja de gjør det, snker seg rundt, ser inn kjellervindu for å se om du har tv eller ikke... (trur story!)). Anonymkode: eb359...833
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Hvis du får trekk i lønna så er jo regningen gamle og da er det for sent å skulle bevise at man ikke har TV. Anonymkode: 8001e...e40 4
accobra Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet hvordan man kan overbevise staten om at man ikke lenger har en TV?? De sender regning på regning, jeg ringer og sender skriftlig at jeg ikke har TV, og nå kom det et brev om at Statens Innkrevingsgreier skal trekke lisenspengene fra lønna mi. Er det noen andre som har hatt denne problematikken?? I disse dager med streaming og internett, så er vel disse reglene deres noe utdaterte? De kan jo bevise like lite at jeg faktisk har en TV, som jeg kan at jeg ikke har en. Noen?? Jeg blir så jævlig forbanna. Anonymkode: cfa03...7d5 Mulig det blir vanskelig, men når det er sagt så kan jeg godt overta regningen altså
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet hvordan man kan overbevise staten om at man ikke lenger har en TV?? De sender regning på regning, jeg ringer og sender skriftlig at jeg ikke har TV, og nå kom det et brev om at Statens Innkrevingsgreier skal trekke lisenspengene fra lønna mi. Er det noen andre som har hatt denne problematikken?? I disse dager med streaming og internett, så er vel disse reglene deres noe utdaterte? De kan jo bevise like lite at jeg faktisk har en TV, som jeg kan at jeg ikke har en. Noen?? Jeg blir så jævlig forbanna. Anonymkode: cfa03...7d5 Har du kabeltv eller annen canalpakke er så du pliktig til å betale lisens selv om du plomberer tven din. Å få tvangstrekk og betalingsanmerkninger på noe du ikke slipper unna er temmelig dumt. Betalingskistorikken din henger ved deg i tre til fem år etter at en eventuell betalingsanmerkning er slettet. For meg var det helt uproblematisk å skrive at jeg bodde på hotell etter totalskadet bolig. La ved dokumentasjon og lisensen ble slettet. Oppfattet Nrk lisensavdelingen som enkel å forholde meg til, i forhold til mange andre instanser. Det e rogså enkelt å gi lisensavdelingen beskjed om at vi befinner oss i utlandet de neste seks månedene og lisensen stoppes midlertidig. Anonymkode: 7a9b0...e85
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må plombere tven, og få "bevis" (eller lignende) fra butikken som gjorde det Men om du ikke har tv... ... da vet jeg ikke. Ring dem ned? Plag dem, helt til du får til svar at de skal komme på visit for å sjekke (ja de gjør det, snker seg rundt, ser inn kjellervindu for å se om du har tv eller ikke... (trur story!)). Anonymkode: eb359...833 Hjelper ikke å plombere når man bor et sted der det er kollektiv ordning med bredbånd og tv pakker. Nrk vasker adresselister mot kabeltvselskapene sine abonnemangslister. Anonymkode: 7a9b0...e85
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: For meg var det helt uproblematisk å skrive at jeg bodde på hotell etter totalskadet bolig. La ved dokumentasjon og lisensen ble slettet. Oppfattet Nrk lisensavdelingen som enkel å forholde meg til, i forhold til mange andre instanser. Det e rogså enkelt å gi lisensavdelingen beskjed om at vi befinner oss i utlandet de neste seks månedene og lisensen stoppes midlertidig. Anonymkode: 7a9b0...e85 Samme her, fikk regning etter å ha flyttet ut av landet. Sendte melding gjennom skjema eller hva det nå var og sa at jeg satt i utlandet og TVen var her. Noen dager etter fikk jeg epost om at lisensen min var stoppet. Enkelt og behøvde ikke å gjøre noe som helst. For alt de vet kunne jeg ha snakket løgn, hadde ikke fått lagt inn utenlandsk adresse i folkeregisteret engang. Anonymkode: 49116...2db
winnie89 Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 (endret) Takk for svar! Jeg ringer dem i morgen, har **** ikke råd å betale, er student og trenger hver krone. I eksamensperioden er det ikke mye tid til jobbing heller. Jeg kom i skade, som det samvittighetsfulle mennesket jeg er, å si at jeg eier en TV for kanskje 1,5 år siden da de ringte meg. Eller, skjerm da. Det er kun det den er blitt brukt til. Jeg aner ikke hvordan disse tingene fungerer, men det er skikkelig krise. Det er veldig irriterende når jeg sendte skjema inn skriftlig og de likevel sender staten på meg. Jeg gjetter at jeg ikke klarer å komme meg unna, jeg har null tillit til slike instanser. De ser bare tall. Det står basically at det er for sent, men jeg visste ikke at dette foregikk en gang, jeg trodde dette ble avsluttet før jul når jeg sendte inn det skjemaet. In any case, jeg ringer og ber på mine knær. TS Endret 14. mai 2018 av winnie89
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 3 minutter siden, winnie89 skrev: Takk for svar! Jeg ringer dem i morgen, har **** ikke råd å betale, er student og trenger hver krone. I eksamensperioden er det ikke mye tid til jobbing heller. Jeg kom i skade, som det samvittighetsfulle mennesket jeg er, å si at jeg eier en TV for kanskje 1,5 år siden da de ringte meg. Eller, skjerm da. Det er kun det den er blitt brukt til. Jeg aner ikke hvordan disse tingene fungerer, men det er skikkelig krise. Det er veldig irriterende når jeg sendte skjema inn skriftlig og de likevel sender staten på meg. Jeg gjetter at jeg ikke klarer å komme meg unna, jeg har null tillit til slike instanser. De ser bare tall. Det står basically at det er for sent, men jeg visste ikke at dette foregikk en gang, jeg trodde dette ble avsluttet før jul når jeg sendte inn det skjemaet. In any case, jeg ringer og ber på mine knær. TS Du har ikke penger til å betale og mener du skal slippe unna med å lyve deg frem til å slippe betaling? Så skal alle vi andre måtte betale? Du er ikke lite frekk. Kanskje lisensavdelingen bør få et lite tips om denne tråden?. Anonymkode: 7a9b0...e85 6
winnie89 Skrevet 15. mai 2018 #10 Skrevet 15. mai 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke penger til å betale og mener du skal slippe unna med å lyve deg frem til å slippe betaling? Så skal alle vi andre måtte betale? Du er ikke lite frekk. Kanskje lisensavdelingen bør få et lite tips om denne tråden?. Anonymkode: 7a9b0...e85 Hva mener du med at jeg lyver? Jeg sier jo jeg ikke skjønner meg på disse tingene, så kan du vennligst forklare meg? Jeg har en SKJERM. Skal man da betale lisens til NRK? Jeg har jo ikke kanaler! Jeg prøver bare å gjøre det rette, og å kreve min rett. Så om jeg har misforstått noe, og det er helt obvious, så vil jeg heller vite det enn å bli stemplet som frekk. Endret 15. mai 2018 av winnie89 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #11 Skrevet 15. mai 2018 51 minutter siden, winnie89 skrev: Jeg har en SKJERM. Skal man da betale lisens til NRK? Jeg har jo ikke kanaler! Dersom du har en monitor/skjerm uten tuner skal du ikke behøve å betale for lisens. Dersom du har en vanlig TV, kabel-TV tuner eller lignende som kan motta TV-signaler må du betale lisens. Anonymkode: 1723a...392 2
Gjest padawan Skrevet 15. mai 2018 #12 Skrevet 15. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du kabeltv eller annen canalpakke er så du pliktig til å betale lisens selv om du plomberer tven din. Anonymkode: 7a9b0...e85 Dette stemmer ikke helt. Jeg bor et sameie som har avtale med Canal Digital men det var tilstrekkelig å gi beskjed til NRK om at jeg ikke hadde tv lenger så slapp jeg å betale lisens lenger.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #13 Skrevet 15. mai 2018 TV som skjerm, som er registrert på deg ved kjøp. Vil føre til at du må betale lisens, har jeg hørt. Usikker. Har ikke TV, ikke som skjerm en gang Anonymkode: f5bde...0e6
Million Skrevet 15. mai 2018 #14 Skrevet 15. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du kabeltv eller annen canalpakke er så du pliktig til å betale lisens selv om du plomberer tven din. Å få tvangstrekk og betalingsanmerkninger på noe du ikke slipper unna er temmelig dumt. Betalingskistorikken din henger ved deg i tre til fem år etter at en eventuell betalingsanmerkning er slettet. Anonymkode: 7a9b0...e85 Nei, det er utdatert informasjon. Sånn var det for noen år tilbake. I dag og de siste årene har det vært slik at når en inkassosak betales og går i null, slettes den umiddelbart fra kreditthistorikken din, og kommer ikke opp ved kredittsjekk. https://www.sismo.no/no/pub/tema/betalingsanmerkninger En person som kredittsjekkes og kommer opp med null anmerkninger, kan altså ha 100 oppgjorte saker bak seg, uten at man får vite det.... Noe jeg mener er dumt. Men myndighetene har bestemt at når du har betalt skal man få lov å begynne med blanke ark, hver gang, uansett hvor mange anmerkninger man har hatt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #15 Skrevet 15. mai 2018 5 timer siden, padawan skrev: Dette stemmer ikke helt. Jeg bor et sameie som har avtale med Canal Digital men det var tilstrekkelig å gi beskjed til NRK om at jeg ikke hadde tv lenger så slapp jeg å betale lisens lenger. Det er forskjell på å ha en plombert TV og ikke ha TV i det hele tatt. Anonymkode: 1723a...392
Gjest padawan Skrevet 15. mai 2018 #16 Skrevet 15. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å ha en plombert TV og ikke ha TV i det hele tatt. Anonymkode: 1723a...392 Å? Mener du det? Det visste jeg ikke. Takk for oppklaringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå