Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Det har seg slik at alle på jobben hos oss får en ekstra bonus på april lønna...icon_smile.gif var ikke klar over dette før i går, men jeg og ei venninne som jeg jobber sammen allerede har begynt å tenke alvorlig på å dra på en liten storbyferie for disse pengene. Noen her som har forslag? Drar rundt april/mai. Helst en plass med bra shoppingmuligheter samt bra uteliv.

Takker for svar!

Klems,

Julie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ROMA!!! Jeg har forelsket meg helt i den byen. Masse designerbutikker ved Spansketrappen. 12

Skrevet

Har hørt mye skryt om Praha! Jeg har aldri vært der selv, men det skal være en nydelig by!

Kjenner flere som har vært der, samtlige var overbegeistret! En langweekend til Praha står derfor relativt høyt oppe på ønskelista mi!

Hilsen12

Skrevet

Ville definitivt valgt Barcelona!!! Shoppingmuligheter i massevis, mye flott å se, nydelig mat og drikke...........12

Gjest Anonymous
Skrevet

I Barcelona er det vanvittig mye kriminalitet, og jeg har hørt om mange normenn som både har blitt slått ned og rundstjålet på åpen gate! De sier det er mye værre der enn andre steder!

Bare en advarsel!

Skrevet

Ikke hør på Anonym - Barcelona er ikke farligere enn andre byer. Lurer på om Anonym har vært der selv??? Neppe.........12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har faktisk vært der selv, selvom det er mange år siden. Søsteren min var der faktisk for en måned siden og hun opplevde at noen prøvde å lokke med henne ned på et toalett. Guiden fortalte etterpå at tyvene gjorde dette, og der nede ble de slått og så rundstjålet. Lite hyggelig. Hun opplevde at det ble så ille at hun ikke våget å gå ut av hotellet til slutt. Mulig hun var på feil side av byen, men dette var hennes erfaringer!

Skrevet

Vel... dersom man lar en fremmed lokke seg inn på et toalett, har man kanskje seg selv å takke?

Dersom man innehar et minimum av vett og varsomhet kan jeg ikke forstå at Barcelona er noe værre enn andre storbyer (var der for et år siden, og opplevde ingenting ubehagelig).12

Gjest Anonymous
Skrevet

Mulig man har seg selv å takke, men når noen som tilsynelatende ser ut som turister søler noe på deg og vil hjelpe deg med å vaske det av deg på et toalett er det lett å bli lurt. Dette er visst et av de vanligste triksene i byen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg holder en knapp på

Paris - masse å se samt gode shopping muligheter icon_smile.gif

København icon_smile.gif kjempekoselig by synes jeg.

London........vel de fleste har kanskje vært der, men jeg elsker LONDON icon_smile.gif12

Skrevet

Je ghar vært på alle de ovennevnte stedene og synes at alle har sin sjarm. Min favoritt storby er Havanna, men det er vel for langt å reise på en langweeken *S.

Holder en knapp på Barcelona jeg, selv om faktisk en i vårt reisefølge og ble frastjålet lommeboken.

Men i enhver storby er det risiko, det samrteste tipset er vel å ikke ha mer penger i lommeboken enn hva du har råd til å bli frastjålet. Med dette tipset så blir det aldri store overraskelser. Og når du skal betale med kort så går du bare inn på prøverommet og tar det opp fraw sokken, bh eller hvor du har gjemt det.

Jeg har bodd i NY og har prakisert dette og slitt ut mange visa kort ved at jeg har hatt det i skoen, som en slags såle.

Lykke til med ditt valg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Praha! Råbillig (får masse for pengene), bra uteliv (masse uteliv icon_smile.gif ) og vakkert!!!

Skal dit selv på "del 1" av bryllupsreisen i april neste år icon_smile.gif:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Glemte jo å nevne Sevilla icon_smile.gif drømmer absolutt å anbefale icon_smile.gif12

Skrevet

I ditt tilfelle ville jeg satset på London, Barcelona eller Reykjavik, Julie.

Praha er en kjemperomantisk by som byr på kultur, historie og jazz.

Roma er også en flott storby, men kan bli litt voldsom for en weekend.

Paris er vel kjærlighetens by?

Skrevet

Hei!

Utrolig mange spennende forslag her ser jeg!

Jeg er så kjedelig at jeg foreslår London!

Pulserende og levende by, med masse muligheter. I tillegg er reisen kort!

Videre liker jeg både København, Dublin og Edinburgh.

Skulle selv gjerne vært i Praha!

Tror dere må tenke over hva dere søker og så velge ut i fra det!

hilsen

12

• 7 år senere...
Skrevet
Hei.Har du sjekket ut http://www.flaneur.no ? Er en nettside for storbyferier- med reisetips og eget forum hvor man selv kan dele reiseerfaringer.

Siden tråden er snart 8 år gammel, tipper jeg TS for lengst har både reist og kommet hjem igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...