AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Hei. Ønsker å gå ned et par kg, bare for at klærne mine skal stramme litt mindre. Er pr idag ca 164 cm og veier vel rundt 60 🙄 Mitt typiske kosthold ser slik ut: Frokost: 2 rugsprø med peanøttsmør og 1 glass melk Lunsj: det som serveres, men ca 2 brødskiver med varierende pålegg Mellommåltid: 2 knekkebrød med Leverpostei eller smør og gulost Middag: vanlig kost, normale porsjoner Kvelds: 2 brødskiver med varierende pålegg Løper ca 2-3 mil hver uke, og har en middels aktiv jobb I helger blir det gjerne litt vin, potetgull og godteri. Bare lurer på hvor jeg burde kutte først? Anonymkode: 9001d...028
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Kutt der det kreves minst effort. Nå kommer du sikkert til å få svar som sier at du ikke trenger å gå ned i vekt når du allerede er normalvektig. Men jeg har omtrent samme BMI som deg, og når jeg føler for å stramme inn litt gjør jeg helt enkle grep som å kutte småspising mellom måltidene. Drikke svart kaffe i stedet for latte på café, ta to sjokoladebiter som kos i stedet for hele plata. Og etter noen par uker er jeg ned et par kilo uten å måtte telle kalorier eller gå på diett. Anonymkode: f235f...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Prøv å spise mer pålegg og mindre brød for eksempel. Lag feks eggerøre på èn skive istedenfor to, da får du i deg mindre kalorier og mer proteiner som metter lengre. Hjelper også å spise grønnsaker til, feks paprika og agurk. Jeg synes ærlig det høres ut som lite mat hvis du skal kutte i det du allerede spiser. Det virker som du har et normalt og godt kosthold fra før, så mitt tips er å ikke kutte ut mat for man skal ikke gå sulten. (I og med at du løper såpass mye i tillegg gjør at du kanskje bør spise litt mer? Finn kalorikalkulator på nettet og regn ut hvor mye din kropp trenger) Er man sulten får man mer cravings på usunne ting og energinivået og motivasjonen synker. Så tenk heller litt på hva det er du spiser. Bytt ut istedenfor å kutte ut. Mer grønnsaker til alle måltid metter mer, og grønnsaker inneholder nesten ingen kalorier. Lykke til Anonymkode: 2dfd2...5d4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ærlig det høres ut som lite mat hvis du skal kutte i det du allerede spiser. Det virker som du har et normalt og godt kosthold fra før, så mitt tips er å ikke kutte ut mat for man skal ikke gå sulten. (I og med at du løper såpass mye i tillegg gjør at du kanskje bør spise litt mer? Anonymkode: 2dfd2...5d4 Det høres ikke ut som lite mat, nei. Høres helt passelig ut for å holde den vekten. Feks mellommåltid mellom lunsj og middag - er det nødvendig? Bedre å kanskje spise litt mer til lunsj. Feks mer proteiner som forrige poster nevner. Egg metter lenge, så det er et godt tips. Banan er et greit, lettfordøyelig mellommåltid før trening i stedet for knekkebrødene. Virker som om du har et godt kosthold, bare pass bittelitt på mengdene så er du der du vil være. Anonymkode: 69602...c84
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 Jeg vil tro at siden du ikke skal så mye ned så kan du kutte alt av godterier, vin og kosemat i en mnd. så får du resultat. Anonymkode: f7cd2...f6c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som lite mat, nei. Høres helt passelig ut for å holde den vekten. Feks mellommåltid mellom lunsj og middag - er det nødvendig? Bedre å kanskje spise litt mer til lunsj. Feks mer proteiner som forrige poster nevner. Egg metter lenge, så det er et godt tips. Banan er et greit, lettfordøyelig mellommåltid før trening i stedet for knekkebrødene. Virker som om du har et godt kosthold, bare pass bittelitt på mengdene så er du der du vil være. Anonymkode: 69602...c84 Jeg sa jeg synes det hørtes ut som lite mat dersom ts skal begynne å kutte ut noe av det Anonymkode: 2dfd2...5d4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg sa jeg synes det hørtes ut som lite mat dersom ts skal begynne å kutte ut noe av det Anonymkode: 2dfd2...5d4 Men når hun vil ned i vekt så blir hun nødt til å kutte litt. Sier seg selv. Trenger ikke kutte mye, når det bare er snakk om et par kilo. Men vektnedgang kommer ikke dersom hun allerede spiser nok til å opprettholde nåværende vekt. Anonymkode: 69602...c84 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 Jeg veier 56 kilo og om jeg av og til går opp et par kilo er det nok å bare kutte litt i porsjonsstørrelsene i en uke eller to. Anonymkode: 293a5...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå