AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Tror dere (eller kanskje erfart selv) at mange får barn fordi det er forventet av samfunnet og at venner/ andre også får det? Da snakker vi på et nivå hvor de hadde latt være å fått det om la oss si bare 40 % hadde tatt dette valget. Hørt mange, og særlig kvinner som nesten må stå til "rette" for at de har valgt et barnefritt liv. Og da begynner jeg virkelig å lure. Som mann har jeg aldri opplevd dette presset, men her kan man også stille spørsmål rundt "opplevd" press, da mine foreldre har spart på alle mine barneleker og bøker fordi de skal ha dem til barnebarna sine som de selv mener å få. Er det noen som med hånden på hjertet kan si at samfunnspress var årsaken eller i bestefall drivkraften til å få barn? Jeg er ikke ute etter å "ta noen" men lurer litt på hvordan dette oppleves da jeg mistenker at mine foreldre fikk barn på dette premisset. Anonymkode: daf86...396
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Det er er faktum at menneskeheten dør ut om det ikke fødes barn. Når det er sagt... Kan tenke meg at folk som velger ikke å få barn, vil bli spurt om dette noen få ganger i løpet av et liv. Men det samme gjelder så mange valg vi mennesker tar. Hvorfor tok du den utdannelsen? Hvorfor flyttet du til Oslo etter studiene og ikke til Bergen, som er nærmere hjemme. Hvorfor valgte du å bli alenemor? Hvorfor leier du i stedet for å eie? osv. Anonymkode: e8bb6...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå