Gå til innhold

Forslag til film om ungdomskultur???

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Er det noen her som har et forslag til hvilken film man kan vise for å presentere tema ungdomskultur?

Hadde vært så kjempe glad for ideer :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungdommens råskap? Den viser ikke akkurat hele spekteret av ungdomskultur, da. Hva er du ute etter, litt mer spesifikt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Schpaa

eller kanskje...

Rocco-filmene med russen

Skrevet

Outsiders?

The Breakfast Club?

James Dean-filmene, eller Rock Around the Clock (disse var typerende for ungdomskulturen i USA på 50, 60, 70 og 80-tallet)

Skrevet

Hipp hipp hora

Svensk film om å så gjerne ville være kul på ungdomsskolen, og ryktespredning, anbefales!

Skrevet

Ungdommens råskap, kids...eller aldri mer 13 eller 14...? Eller hvis man vil se det litt i perspektiv da, kan man jo vise noen av filmene til james Dean. han var jo selv symbolet på undomskultur den gangen...

Skrevet

Jeg vil definitivt si Rotløs Ungdom med James Dean. Som tidligere nevnt han er selve symbolet på ungdomskultur.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hei, tusen takk :) Alle hørtes bra ut, men hipp hipp hora tror jeg vil passe best(tror de fleste har sett fucking åmål og flere av de andre, james Dean er jo super symbol, men passer ikke helt, tror jeg :) )

Skal bruke den i et prosjekt på skolen hvor jeg har praksis. Den skal få ungdommene til å reflektere over seg selv.

Skal gå å se om jeg finner den.

Skrevet

Hipp hipp hora fikk ihvertfall meg til å mimre litt i negative baner og samtidig tenke over hvor vanskelig det er i dag, når alt kan dokumenteres med kameramobil når man gjør noe dumt. Hvor lett man blir en i mengden som ikke tør si ifra når noe galt skjer. Og hvor lett jenter kan få dårlig rykte.

Mange temaer (fyll, sex, gruppepress, vennskap, ny på skole, fest, å være seg selv) kan tas opp i forbindelse med denne filmen.

http://www.bt.no/kultur/film/article332115

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...