AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Hei Jeg skal spare opp en buffer på ca kr 30 000,- - 100 000,- i løpet av noen år. Disse pengene skal gå til oppgraderinger, reparasjoner o.l. i leilligheten min (uvisst når, men jeg trenger ikke å bruke noe av de bufferpengene før om ca 10 år). Er det lurt å ha disse bufferpengene i aksjefond i ASK, i stedet for å ha de på sparekonto? Anonymkode: e0d4e...510
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 En buffer er ikke noe du har planlagt å ikke bruke på ti år. Hvis du planlegger å spare opp til en oppgradering om ti år kan en aksjesparekonto være en grei ide. Hvis du planlegger å legge deg opp en buffer så du har til uventede utgifter vil en aksjesparekonto være en dårlig ide. Anonymkode: 58c1d...40c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En buffer er ikke noe du har planlagt å ikke bruke på ti år. Hvis du planlegger å spare opp til en oppgradering om ti år kan en aksjesparekonto være en grei ide. Hvis du planlegger å legge deg opp en buffer så du har til uventede utgifter vil en aksjesparekonto være en dårlig ide. Anonymkode: 58c1d...40c Takk for svar og gode råd Ja, jeg brukte feil benevnelse når jeg brukte ordet buffer. Anonymkode: e0d4e...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå