Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt meg inn på studie i Oslo som jeg tror jeg kommer til å komme inn på. Har derfor også søkt studentbolig gjennom SiO. Har tatt kontakt med de på Mail to ganger, men føler jeg får veldig vage svar (de kan kanskje ikke være mer spesifikke 😅). Jeg er  ganske nervøs for å ikke få bolig til høsten egentlig. Jeg er førstegangsstudent til høsten og kommer fra Nord-Norge, ting som gjør at jeg (visstnok) skal prioriteres. Jeg søkte 18.april, noe som jeg føler var for seint. Det er kanskje hovedgrunnen til at jeg tror jeg ikke får bolig. Jeg har også kun søkt (med unntak av én hybel i kollektiv) på singelleiligheter. Jeg bor i kollektiv nå, og er ganske lei, derfor valgte jeg det. Første- og andrevalget er Kringsjå og Sogn, som visstnok skal være lettere å komme inn på. Men gjelder dette kun for de billigste hyblene, eller leilighetene også? Har også lest at man til en viss grad kan velge hvilken leilighet man får, hvordan foregår egentlig dette? Ønsker å bo på en av de nyere leilighetene på Kringsjå, men er det mulig? Eller er de forbeholdt for internflytting, internasjonale studenter eller eldre studenter? Ca når får man svar på søknaden? Har satt innflyttingsdato kl 1.juli. Har mange spørsmål ser jeg nå, og vet jo at ingen her kan svare på når jeg får svar osv, men hadde vært kjekt om noen kunne prøvd å hjelpe meg, eventuelt berolige meg 😊

Anonymkode: 916f9...901

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett i at det er enklest å få hybel på Kringsjå og Sogn (og med god grunn?). 

Den beste måten for deg å få deg leilighet på, er å først få hybel, for så å deretter søke om intern flytting. Men det er også mulig å få leilighet direkte. Jeg vil si du har nær 100% sjanse for å få leilighet neste semester, men det kan dog hende du må innom en hybel først. 

Anonymkode: 26bb4...0e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at det er enklest å få hybel på Kringsjå og Sogn (og med god grunn?). 

Den beste måten for deg å få deg leilighet på, er å først få hybel, for så å deretter søke om intern flytting. Men det er også mulig å få leilighet direkte. Jeg vil si du har nær 100% sjanse for å få leilighet neste semester, men det kan dog hende du må innom en hybel først. 

Burde jeg da heller søke meg inn på en hybel (ha det på 1.valg?) Eller får jeg det hvis det ikke er noen ledige leiligheter med en gang, selv om hybel er nederst på listen min? Når kan jeg søke om flytting og når kan jeg flytte? 😅

Anonymkode: 916f9...901

AnonymBruker
Skrevet

Du blir tildelt bolig etter prioritering, får du ikke leilighet kan du fortsatt få hybel, så listen din er helt ok. Du kan søke om intern flytting med en gang. Jeg gjorde selv dette og var ute av "dritt-hybelen" etter 3 uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller prioritert hybel og søkt på singlett semesteret eller året etter internt. Søker du internt med en avtale kan du også velge ut hvilken singlett så lenge den skal bli ledig, men når du for første gang kommer inn i sio systemet kan man ikke velge leilighet nei. 

18 april er litt sent, men du kan jo f.eks. flytte innflyttelsesdatoen til 1.juli eller 1. juni. Da stiller man mye sterkere 

Anonymkode: 42b8e...39c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...