AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg har fått en relativt ny, god venninne. Ungene våre er bestevenner. Vi bor rett ved hverandre, og finner på mye sammen. Hun kjører ikke bil, så jeg hjelper henne ofte med ting som innebærer kjøring, og det er bare koselig. Ingen av mennene våre stiller opp på så mye aktiviteter med barna, så det blir ofte til at hun og jeg, og ungene våre drar ut. Kjempekoselig å endelig ha ei god venninne som det er lett å finne på impulsive og planlagte ting med, og der ungene også har noen å leke med. Jeg verdsetter vennskapet vårt stort, og det tror jeg hun gjør også. MEN, de går med flytteplaner. Det har de gjort siden vi ble kjent. De vil ha større bolig, med mulighet for utleie, de kikker både her og langt unna. Det er ikke så sannsynlig at det blir her pga utvalg. De er ganske aktive i letingen, er på visning ca hver uke. Jeg vet av erfaring at ting ikke blir det samme hvis en flytter, selv om man sier at man skal holde kontakten. Har sett av erfaring tidligere at man får mindre og mindre å prate om når man ikke omgås til daglig, og har ungene på samme skole. Hvis de flytter vil alle møter måtte planlegges, og det blir slutt på at ungene går å ringer på hos hverandre, eller at vi mammaene drar i matbutikken sammen en kveld. Det blir lite meldinger frem og tilbake om ting vi må huske å sende med til skolen, og om det var denne uken eller neste det er sommerfest. Det blir ingen impulsive gåturer i nabolaget der vi finner ut at vi skal reise på badeland dagen etter. Jeg syns dette er utrolig trist, da jeg sjeldent møter folk jeg har så god kjemi med. Og opplevde å miste ei av samme kaliber for et par år siden, pga flytting. Men jeg får jo ikke gjort noe med det. Har ikke sagt noe til henne, da jeg ikke vil være ufin. Hun ville garantert sagt at vi klarer å holde like god kontakt uansett, at det er opp til oss. Mens jeg vet at det ikke blir det samme. Skal jeg si noe så hun vet hun er verdsatt? Bare håpe at de ikke finner drømmehuset? Distansere meg mer fra henne allerede nå, så jeg ikke blir så såret? Forsiktig hinte om at kontakten kommer til å avta? Har jo flere venninner her i området, men ingen med kjemi i nærheten av hva jeg har med henne. Det er så mye som klaffer med oss. Rimelig sikker på at hun er enig, da hun ikke ser ut til å ha så mange venner. Andre med lignende erfaringer eller tanker rundt dette? Anonymkode: f73db...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå