AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Heisann! Jeg har alltid tenkt dårlig om billigsminke, men forstår at Makeup Mekka er et ganske bra billigmerke. Prøvde å bestille en del sminke derfra, men bommet litt på foundationen. Jeg trodde at jeg bestilte en kremete puddersak, men det var bare rent pudder. Pudder sitter ikke så veldig pent på huden min, så det holder med settingpudder for å matte ned. Har dere noen foundations fra Makeup Mekka å anbefale? Jeg liker naturlig/medium dekkevne. Ikke for mye (Jeg har dehydrert hud, og er litt oljete rundt nesepartiet) Anonymkode: 14f50...1d2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Den mattifying foundationen er veldig bra og fin, også satin liquid foundation men liker mattifying best, som også gir satin finish men både dekker og sitter litt bedre syntes jeg. Ulempen med Makeup Mekka og andre billigmerker er at ingrediensene er billigstoffer også, og det betyr mye giftige og farlige stoffer. Jeg sjekka på cosdna.com der man kan se "giftighetsgraden" på ingredienser i sminke og hudpleieprodukter ,og mange av ingrediensene fikk 5 i score på farlig stoff, der 5 er det høyeste tallet og på rødt nivå (grønt mildest, så gult så rødt). Man vet ikke hva hver og en av ingrediensene med giftstoffer kan gjøre over tid, men vi vet jo at hudkreft øker, og av den grunn er mineralsminke uten disse kjemikaliene blitt mer og mer populære. Jeg tenker at selvom det er lave doser man smører på huden så kan det helt klart påvirke kroppen når det brukes over tid, så jeg kjøpte bare foundation derfra 1 gang og lot det være med det. Jeg investerer heller i dyrere produkter med gode ingredienser for å skåne huden og helsa, hindre for tidlige aldringstegn og hudkreft Selvom resultatet var fint så syntes jeg også begge to svir litt på huden den første halvtimen, men jeg har veldig sensitiv hud da. Men sminka er veldig god resultatmessig så om det bare er for å øve seg med sminke og farger så kan jeg anbefale merket, men ikke til jevnlig eller langvarig bruk! Anonymkode: 8cd9e...2a8
FantasDick Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Jeg elsker mattifying, den er helt super! Kan bygges opp og sitter hele dagen.
Djungelvrål Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 Makeup mekka er rævva. Ingenting av det jeg har bestilt derfra er bra.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 4 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg elsker mattifying, den er helt super! Kan bygges opp og sitter hele dagen. Får du hudormer av den? Det gjør jeg nemlig. Anonymkode: 8cd9e...2a8
FantasDick Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får du hudormer av den? Det gjør jeg nemlig. Anonymkode: 8cd9e...2a8 Nei, ikke merket noe på huden, men jeg bruker den ikke hver dag. Kanskje 2-3 ganger i uka maks. Har helt normal, fin hud.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 Jeg liker resultatet av stick foundation, den ser veldig naturlig ut på og dekker ganske lett. Hvordan den virker på huden over tid kan jeg dessverre ikke si noe om, siden jeg ikke bruker sminke til daglig. Anonymkode: 78a2e...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå