philippa starck Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 I går fikk jeg en telefon der jeg ble spurt om å være visevert i bryllupet til min manns bror!! Jeg ble jo kjempepaff, men utrolig stolt av å bli spurt, da.... Så nå har jeg bestemt meg for å ta oppdraget - men har jo aldri gjort noe slikt før!! Kanskje noen av dere har noen gode ideer til "ting" man kan gjøre, feks velkomst, avslutning el. Rekkefølge på talene og slike ting har jeg full kontroll på, men jeg må jo gjerne komme med litt "input" gjennom middagen.... Hjelp! Jeg gru-gleder meg!
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #2 Skrevet 26. februar 2005 Betyr visevert på norsk toastmaster? På dansk betyr det vaktmester... :klø:
Martha Stewart Skrevet 26. februar 2005 #3 Skrevet 26. februar 2005 Betyr visevert på norsk toastmaster? På dansk betyr det vaktmester... :klø: I Bergen bruker man navnet "visevert" på toastmaster ja! Du kan jo kjøpe Hakkespettbok for toastmasteren Jeg har sett den i bokhandlere. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #4 Skrevet 27. februar 2005 Betyr visevert på norsk toastmaster? På dansk betyr det vaktmester... :klø: Så kanskje hun må bære ut søpla da.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Så gøy Philippa!! Dette er jeg sikker på du er den perfekte kvinne til. Jeg syns det er artig med noen overraskelser a`la en småpinlig/artig historie eller tre om brudeparet eller en av de som du har gravd opp, eller et innslag a`la et bilde du blåser opp som ingen har sett på langt tid, en lærer som kommer innom og synger favorittsangen fra skoletiden med blokkfløyte til, speidergruppen viser trikset brudgommen har lært de eller lignende.
tommeline Skrevet 31. mars 2005 #6 Skrevet 31. mars 2005 Jeg skal også være toastmaster eller visevert eller kall det hva du vil... Jeg kommer ikke til å legge opp til å være spesielt morsom og ha lange innlegg, det overlater jeg til talerne og sangforfatterne. I et bryllup jeg var hadde toastmasteren skrevet litt om det som kom. F.eks når hovedretten ble servert sa hun litt fakta om laks. Fungerte bra. Har ikke bestemt meg helt stilen jeg skal ha. Var toastmaster i en annen sammenheng, og da hadde jeg skrevet et lite vers på rim før hvert innslag.
Gjest Lullu ikke innlogget Skrevet 31. mars 2005 #7 Skrevet 31. mars 2005 Små vitser/ordleker til å innlede neste taler er jo gøy Telegram til brudeparet (sammen, eller til hver enkelt) fra en kjendis (Idol, fotballspiller, politiker) med lykkeønskninger slår også ann. Ramm inn telegrammet etter middagen og gi i gave til brudeparet Bli kjent med talerene/sangskriverene. Gjør korte intervju i forkant. Små gaver underveis til brudeparet; gjødsel (gjødsel av forholdet - gresset ikke grønnnere osv), en dyr rødvin som skal drikkes om 1 år, pene glass til å skåle i alle bryllupsdager fremover, små søte ord om kjærlighet. Gi først en kurv, og fyll opp kurven med små nyttige gaver middagen gjennom. Liten tale fra toastmaster til brudeparet? En overraskelse i form av fyrverkeri osv. ved middagsslutt? Eller en sang? Lykke til!!!!!
smilepia Skrevet 31. mars 2005 #8 Skrevet 31. mars 2005 Nå kommer jo mye ann på hvordan resten av bryllupet er lagt opp, mener jeg da, så jeg ville forhørt meg endel med brudeparet om hvordan de ønsker kvelden, før jeg hadde planlagt for mye. F.eks i et bryllup jeg var i der brudeparet og hele hans familie var meget musikalske, inledet toastmasteren alle taler med en liten musikals anekdote på div instrument. Personlig mener jeg at toastmasteren skal styre programmet utover kvelden - ikke være et "underholdningsbidrag" selv. Dermed skal man ikke behøve gjøre så alt for mange ablegøyer. Det kan bli for mye av det gode...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå