evelynn Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 nok en tråd til om 17.mai klær Jeg er ikke norsk og ikke har bunad og ikke stor erfaring om 17.mai, men i år skal jeg gå i toget som ledsager for koret der barnet mitt synger. Tenkte å ta på seg hvite bukser (i type jeans, men stoff er ikke jeans), blå skjorte og rode mokasin sko eller rød bukse (i type jeans), hvit skjorte med blå prikker og samme sko. Går det an? Jeg vet at jeg kan kle med som jeg egentlig vil, men vil ikke gjøre jenta mi (6 år) flau over mora si. Eller burde jeg investere i en kjole? Nå har jeg bare en little black dress og en strand kjole for jeg bruker ikke kjoler i det hele tatt unntatt opera og strand og om jeg kjoper en ny kjole blir den i bruk kanskje bare på 17.mai Sko blir uansett det samme - jeg har problemer med hallux, kne og hofte og det er ikke å snakke om høye hæler og ikke ballerinaer heller
Gjest zoyah24 Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Moren min pleide bare å gi meg en hvit kjole jeg brukte med sånn flagg på siden av kjolen som jeg festet til kjolen, og brukte svarte lave sko.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Så lenge du føler deg pen og velstelt hår det helt sikkert bra! Det er en festdag, og man pynter seg litt ekstra Anonymkode: 01e25...034 7
Millimani Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 6 minutter siden, evelynn said: nok en tråd til om 17.mai klær Jeg er ikke norsk og ikke har bunad og ikke stor erfaring om 17.mai, men i år skal jeg gå i toget som ledsager for koret der barnet mitt synger. Tenkte å ta på seg hvite bukser (i type jeans, men stoff er ikke jeans), blå skjorte og rode mokasin sko eller rød bukse (i type jeans), hvit skjorte med blå prikker og samme sko. Går det an? Jeg vet at jeg kan kle med som jeg egentlig vil, men vil ikke gjøre jenta mi (6 år) flau over mora si. Eller burde jeg investere i en kjole? Nå har jeg bare en little black dress og en strand kjole for jeg bruker ikke kjoler i det hele tatt unntatt opera og strand og om jeg kjoper en ny kjole blir den i bruk kanskje bare på 17.mai Sko blir uansett det samme - jeg har problemer med hallux, kne og hofte og det er ikke å snakke om høye hæler og ikke ballerinaer heller Det du nevner om hvilke klær du kan bruke går helt fint 5
Honey Dew Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Kjøp heller en fin kjole, eller bruk ditt lands nasjonaldrakt, hvis du har det 1
evelynn Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2018 3 minutter siden, Honey Dew said: Kjøp heller en fin kjole, eller bruk ditt lands nasjonaldrakt, hvis du har det Det har jeg ikke og jeg føler meg ikke som en bunad-person heller, selv om de er veldig fine 2
Missfitness Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 @evelynn Gå med det du hadde tenkt! Også greit hvis været ikke blir så varmt. Unødvendig å kjøpe noe nytt for en dag når du har noe som kan brukes! 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 1 time siden, evelynn skrev: Det har jeg ikke og jeg føler meg ikke som en bunad-person heller, selv om de er veldig fine WOW. Hvor fra? Anonymkode: 9e3aa...669 1
evelynn Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: WOW. Hvor fra? Anonymkode: 9e3aa...669 Polen, Łowicz område 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 Du må ikke ha kjole eller bunad, en pen bukse, bluse/ topp, er mer enn bra nok
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 Når jeg leste overskriften så tenkte jeg på akkurat et slikt antrekk som du beskriver, så du treffer nok ganske bra da ja! Pent og sommerlig, med rødt/hvitt/blått. Ville gått for den hvite buksen med blå skjorte og røde mokasinsko Anonymkode: 32987...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 Ville investert i en kjole, men det du beskriver høres fint ut det også. Ville dog kjøpt en sløyfe (?) i Norge flagg mønster. Slike de som de selger over alt for tiden. Anonymkode: eaf96...abb 1
evelynn Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2018 Takk for alle svar! Det ser ut som jeg kan spare et par hundrelap da og gå i buksa 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #15 Skrevet 14. mai 2018 9 minutter siden, evelynn skrev: Polen, Łowicz område Jeg ha sett flere polske nasjonaldrakter hvor personen som bærer drakta også har på seg et rødt kjede likt det på bildet. Er dette røde perlekjedet noe som er særegent for polske drakter, og er det i så fall brukt i hele landet eller kun i enkelte regioner? Anonymkode: aab66...0e1
evelynn Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #16 Skrevet 14. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ville investert i en kjole, men det du beskriver høres fint ut det også. Ville dog kjøpt en sløyfe (?) i Norge flagg mønster. Slike de som de selger over alt for tiden. Anonymkode: eaf96...abb Jeg har masse sånne sløyfer fra før, barna mine er veldig glade i dem 1
Salka Skrevet 14. mai 2018 #17 Skrevet 14. mai 2018 Hørtes kjempefint ut det antrekket du tenker å bruke, du blir sikkert kjempefin med det. man må ikke ha kjole eller bunad, det viktigste er at man pynter seg og bruker noe annet enn hverdagsklær. Og siden du ikke er noen kjoleperson er det liten vits å bruke penger på ny kjole når du har et annet pent antrekk du kan bruke. 2
Wonders Skrevet 14. mai 2018 #18 Skrevet 14. mai 2018 Do it Man skal jo vise røttene sine, og vifte med norsk flagg denne dagen. Men forstår at du ikke vil gjøre barnet ditt forlegen. Dog, hadde jeg vært i Polen på deres nasjonaldag hadde jeg tatt på min norske bunad og viftet med polsk flagg. Sikkert mange andre fra Polen som vil synge i sitt hjertet i synet av deg med denne drakten på 17. mai. Selv har jeg gått i nasjonaldrakter til flere andre land på 17. mai. Man får mye støtte og mangfoldet gleder seg over slikt. Og, Ts...Så klart du kan bare spare pengene dine å gå i rødt, hvitt og blått, funker kjempefint.
evelynn Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #19 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ha sett flere polske nasjonaldrakter hvor personen som bærer drakta også har på seg et rødt kjede likt det på bildet. Er dette røde perlekjedet noe som er særegent for polske drakter, og er det i så fall brukt i hele landet eller kun i enkelte regioner? Anonymkode: aab66...0e1 de er veldig populare til nasjonaldrakter og tror at de brukes til de fleste typer og områder. Opprinelig ble de lagt av ekte koraller og nå er det vanlig å kalle alle halskjeder for "korale", selv om de er laget av plast og i forskjellige farger. Den er fra Krakow (syden) Den er fra Kaszuby Og Łowicz (som jeg viste før) er helt i midten og alle har sånne "korale"
evelynn Skrevet 14. mai 2018 Forfatter #20 Skrevet 14. mai 2018 8 minutter siden, Wonders said: Do it Man skal jo vise røttene sine, og vifte med norsk flagg denne dagen. Men forstår at du ikke vil gjøre barnet ditt forlegen. Dog, hadde jeg vært i Polen på deres nasjonaldag hadde jeg tatt på min norske bunad og viftet med polsk flagg. Sikkert mange andre fra Polen som vil synge i sitt hjertet i synet av deg med denne drakten på 17. mai. Selv har jeg gått i nasjonaldrakter til flere andre land på 17. mai. Man får mye støtte og mangfoldet gleder seg over slikt. Og, Ts...Så klart du kan bare spare pengene dine å gå i rødt, hvitt og blått, funker kjempefint. Har ikke en sånn, jeg Barnet mitt har en, men i fjor, for første gang, nektet hun å gå i den og ønsker seg en norsk festdrakt og det fikk hun, men i år går hun i koruniformen. Den yngste (3 år) bruker den, men regner med at snart hun nekter å ta den på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå