AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Jentungen på 8 år har vært syk hele helgen. Snørrete, hoster, feber osv. I dag er hun mye bedre, fortsatt snørrete men har ikke feber og hoster ikke. Holdt henne hjemme fra skolen i dag for sikkerhets skyld. Er det ok å ta henne med til sverige for å handle? Anonymkode: 94384...dd8
Betzy244 Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Endret 14. mai 2018 av Betzy244
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Ja. Så lenge allmenntilstanden er god. Hun kan gjerne være snørrete i flere uker fremover. Betyr ikke at hun er syk fordi om.
Ulrikke Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 En del av meg tenker nei, rett og slett fordi jeg har i ryggmargen at om man ikke er på skolen gjør man ikke noe annet heller... Men sånn rent helsemessig går det helt sikkert fint, og jeg ser jo poenget ditt med å få gjort unna noe, samtidig som det er en sjekk på om formen hennes orker å være litt i aktivitet... Men som sagt, jeg har det liksom "i" meg at man ikke finner på andre trivelige ting når man ikke er på skolen pga "halvsykdom"... 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, Ulrikke skrev: En del av meg tenker nei, rett og slett fordi jeg har i ryggmargen at om man ikke er på skolen gjør man ikke noe annet heller... Men sånn rent helsemessig går det helt sikkert fint, og jeg ser jo poenget ditt med å få gjort unna noe, samtidig som det er en sjekk på om formen hennes orker å være litt i aktivitet... Men som sagt, jeg har det liksom "i" meg at man ikke finner på andre trivelige ting når man ikke er på skolen pga "halvsykdom"... Jeg tenker helt likt som deg og det er derfor jeg nå spør. Inni meg føles det helt feil, men samboer mener motsatt. Anonymkode: 94384...dd8
Ulrikke Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker helt likt som deg og det er derfor jeg nå spør. Inni meg føles det helt feil, men samboer mener motsatt. Anonymkode: 94384...dd8 Hvis du har "sykt barn-dag" fra jobben ville jeg ha holdt meg hjemme... En ting er å få pusset vinduer eller klippet plenen mens man er hjemme med sykt barn, men å reise på handletur blir litt annet... Jeg ville ihvertfall ha reagert litt om jeg visste at kollegaen min dro med seg det syke barnet på shopping... Skulle du ikke ha jobbet i dag, står du litt friere, tenker jeg... 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, Ulrikke skrev: Hvis du har "sykt barn-dag" fra jobben ville jeg ha holdt meg hjemme... En ting er å få pusset vinduer eller klippet plenen mens man er hjemme med sykt barn, men å reise på handletur blir litt annet... Jeg ville ihvertfall ha reagert litt om jeg visste at kollegaen min dro med seg det syke barnet på shopping... Skulle du ikke ha jobbet i dag, står du litt friere, tenker jeg... Jeg har fri i dag 😊 Anonymkode: 94384...dd8 1
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 Ok, jeg misforsto kanskje litt. Ikke ta henne med på ferie hvis det egentlig er skoledag. Er hun for syk til å gå på skolen, så bør hun være hjemme.
Ulrikke Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fri i dag 😊 Anonymkode: 94384...dd8 Okei, da er det ihvertfall ingen arbeidsgiver som reagerer Litt avhengig av hvor ofte hun er syk, hvor mye hun VIL være hjemme fra skolen ellers (altså, hvordan er lunta for å gå på skolen selv om man er litt pjusk), om hun til vanlig alltid "står på" og aldri "krangler" på å gå på skolen, så kunne jeg vurdert det etter å ha snakket med henne om at dette gjør man egentlig ikke, og at dette er et engangstilfelle fordi det var det du hadde som plan idag siden du har fri, og at det er eneste dag dere rekker før pinsen (eller hva nå som var planen), og at det ikke er snakk om å reise på handletur neste gang hun er litt pjusk. Det er du som kjenner din datter og vet hvordan hun tar inn sånt... Men igjen.... Jeg vet ikke helt Av en eller annen grunn hadde det føltes LITT bedre å dra i ettermiddag når skolen er slutt, men det spiller jo forsåvidt ingen rolle det heller.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #10 Skrevet 14. mai 2018 Jeg hadde ikke tatt med meg noen av barna mine til Sverige om de var for syke til å gå på skolen. Anonymkode: 7742c...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 Takk for svar. Vi blir hjemme. Anonymkode: 94384...dd8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 Vi gjorde akkurat det en gang, mannen argumenterte med at sønnen vår like gjerne kunne sitte i bilen og se på ipad som å sitte hjemme og se barne-tv. Angret da feberen kom tilbake på turen og han frøs og vi måtte stå i lang kø i butikken for å få kjøpt paracet som vi ikke hadde tenkt på å ta med. Sliten ble han også stakkar. Anonymkode: 2774f...54a
Arkana Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 (endret) Jeg skjønner ikke logikken her. Er hun for syk til å gå på skolen er hun også for syk til å dra på handletur i Sverige. Det er jo en grunn til at du har holdt henne hjemme. Har hun dårlig allmenntilstand hun virkelig få hvile slik at hun kan gå på skolen igjen så snart som mulig og er hun hjemme pga smittefare er det akkurat like hensynsløst å dra henne ut på et kjøpesenter fullt av folk som å sende henne på skolen. Endret 14. mai 2018 av Arkana 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå