AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Besteforeldrene mine sa det, foreldrene mine sa det, jeg sier til og med det selv noen ganger. De sa det for 3000 år siden til og med og jeg tror barnebarna mine vil si det samme. Så hvorforfor var alt best før, men for hver person, alltid ulike tider? Anonymkode: 66a6e...f54
Trolltunge Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Kanskje fordi man synes den tiden man var ung var den beste i livet, uansett hvilken tid det var? Det er jo deilig å være ung, og ha hele livet foran seg, og ennå ikke drukne i ansvar.
Devilheart Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Enig med over. De beste perioder i livet er jo de man har vært mest lykkelig i. Fullverdig liv med familie, venner, kjærlighet, jobb for enkelte, og hobbier man har drevet med. Når vi har levd en del år blir vi vitne til samfunnets og verdens forandringer, og kan sammenligne hvordan ting var før, og hvordan ting har endret seg. Det er veldig spennende å se teknologier utvikle og bli utdatert, men akk, men har også skapt mye uvaner. Beste tiden for meg var 90-tallet og tidlig 00-tallet. Da var jeg barn og ungdom, hadde godt forhold til familien, mange venner, hobbier. Jeg var livsglad, hadde selvtillit, tok vare på meg selv. Levde gjennom nye konsepter som CD, CD-brenning (var populært på ungdomsskolen), overgangene fra VHS til DVD til Blu-Ray. Men det gikk galt et sted. Et sted begynte jeg å bli slaven til teknologien og begynte å miste livsgledene en etter en. Nå er det som om jeg har dødd og havnet i min egen helvete. Uansett da, er nok ikke bokstavelig ment at ting var bedre før. Vi hadde våre utfordringer da også, men det er nok mer lengselen etter de tidene som får oss til å tenke slik. Man savner jo hvordan ting var før. Den gang da eksempelvis mobiltelefoner var nettopp bare mobiltelefoner, kun ringe og tekste. Har sannelig kommet langt når vi nå istedenfor har supermaskiner i lommene. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 Veldig interessant spørsmål. Spesielt fordi jeg er i ett atypisk miljø, siden både jeg og mine foreldre ser på nå som bedre enn fortiden. Men jeg tror Trolltunga generelt sett har riktig forståelse av problemet. Anonymkode: 35325...7ec
Tibbie Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 Jeg er nysgjerrig på hva som var bedre før Selv synes jeg at ting i samfunnet bare blir bedre og bedre! Jeg kommer neppe til å bruke den frasen til mine barn.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 3 timer siden, Tibbie skrev: Jeg er nysgjerrig på hva som var bedre før Selv synes jeg at ting i samfunnet bare blir bedre og bedre! Jeg kommer neppe til å bruke den frasen til mine barn. Når man er barn og ungdom så er livet ganske enkelt for de fleste. Ihvertfall når man tenker tilbake. Selv om det også kan føles tungt der og da som ung, så føles nok ansvaret man har som voksen mye mer slitsomt for folk flest. Og da oppleves det at alt var bedre før. Mange synes jo også at teknologi ikke bare er positivt. Det blir så mye og overveldende at man tenker tilbake på enklere tider. Særlig når åra begynner å dra på seg. Anonymkode: 6b052...493
Devilheart Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 Selv om teknologien gjør ting veldig enkelt, var det litt morsomt å gjøre ting manuelt også. Husker fra 8-10 års alder at jeg noen ganger dro med pappa til banken for å betale regninger (tidlig 90-tallet). Da hadde bankene mange skranker og det var en del folk. Husker også vi måtte fylle grønn lapp eller noe. Husker hvertfal det var et bord med ark med forskjellige farger; rød/rosa, grønn, blå (?). Er fortsatt noen tjenester som må gjøres fysisk hos banken da, ordne bankremisse og sånn.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 All good things end badly, otherwise they would never end... Anonymkode: 880b8...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå