Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Velger deprimerte mennesker andre farger på klærne enn de som ikke er deprimerte? Noen fakta på dette? Kilder?

Eller er det sånn at de velger mest mulig knalle og stæsje farger for å sjule følelsene sine selv til andre?

Anonymkode: b81cd...15c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun svart. Og sminker meg, kun for at folk ikke skal tro at det noe galt. For mange tenker at de som er deppa, ikke bryr seg om hvordan de ser ut. Så jeg dusjer, og steller meg hver dag for å late som at alt er flott. 

Anonymkode: 2f4d9...899

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Njæ tror det er veldig individuelt. Når jeg var suicidal hadde jeg veldig dårlig selvbilde, og da brukte jeg mest nøytrale og anonyme farger fordi jeg helst ville gå i ett med veggen og ikke at folk skulle legge merke til meg. Ville ikke snakke med noen eller ha noe oppmerksomhet. Gikk mest i grått og sort og grønt.  Men kjenner folk som ikke er deprimerte som også primært bruker de fargene.

Anonymkode: 13855...ee7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men i en depresjon legger jeg svært lite tanke i hva jeg har på meg. Jeg har nok med å i det hele tatt komme meg opp av senga og få på ett eller annet. 

Anonymkode: 7634d...80c

• Liker 2
Skrevet

Må si det at jeg har blitt mye mer glad i fargerike klær etter jeg har fått det bedre, men er jo ikke alle som liker farger så er vel kanskje ikke noen fasitsvar. 

• Liker 1
Skrevet

jeg har en del fargerike klær, og prøver å ha moderne stil. 
Jeg er ekstremt deprimert, og noen ganger harr jeg blitt sjokert at folk gir meg kompliment. o_o
De prøver sikkert bare å være hyggelig, men det er likevel sjokkerende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som er veldig deprimerte, bryr seg vel ikke i det hele tatt. Jeg har perioder der jeg er veldig nedstemt, vet ikke om det kan kalles deprimert. Men da går jeg kun i sorte klær, sminker meg minimalt og gjør mitt beste for at ingen skal legge merke til noe ved meg. For jeg vil helst da være usynlig for verden. 

Anonymkode: 82540...f35

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velger deprimerte mennesker andre farger på klærne enn de som ikke er deprimerte? Noen fakta på dette? Kilder?

Eller er det sånn at de velger mest mulig knalle og stæsje farger for å sjule følelsene sine selv til andre?

Anonymkode: b81cd...15c

Deprimerte velger nok stort sett nøytrale farger som ikke skiller seg så mye ut for omgivelsene . Tror ikke så mange velger knallfarger for å kompensere at de har en depresjon, men noen kan kanskje bevisst kle seg i farger som er litt muntre for å prøve å påvirke sinnstemningen sin litt, ikke så mye for å skjule følelsene sine. Det kan være et lurt knep.

Man blir påvirket av farger tror jeg, og det kan være sunt å kle seg litt mer fargerikt enn bar i svart og grått hele tiden, spesielt nå når vi går mot lysere tider, og de fleste rundt oss klere seg i sommerfarger. Joine fellesskapet.

• Liker 3
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg må si jeg selv er så lei av svart, hvitt, grått og beige at jeg blir deprimert  >_< Jeg skulle ønske det var mer FARGER på klær. Da blir jeg glad og lykkelig ^^, 

Skrevet

Det kommer veldig an på. Jeg fikk høre for en uke siden av "støttekontakten" min (ei dame i kommunen som hjelper meg med angst) at hun hadde sett meg i byen og at jeg var så fin. Hadde sminka meg, ordnet håret, hadde på meg skjørt og fin topp i fine farger. Dette var samme dagen jeg hadde brutt helt ned og endte opp innlagt. Generelt bruker jeg som oftest sorte klær, men har et lite utvalg i farger også. Kler meg altså ikke etter hvilket humør jeg er i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker kun svart. Og sminker meg, kun for at folk ikke skal tro at det noe galt. For mange tenker at de som er deppa, ikke bryr seg om hvordan de ser ut. Så jeg dusjer, og steller meg hver dag for å late som at alt er flott. 

Anonymkode: 2f4d9...899

Dette synes jeg var leit å høre, men jeg kjenner meg veldig igjen: blir sånn når jeg er deprimert. Bruker hovedsakelig svart selv, trives så godt i svart. :)

9 hours ago, Drakan said:

jeg har en del fargerike klær, og prøver å ha moderne stil. 
Jeg er ekstremt deprimert, og noen ganger harr jeg blitt sjokert at folk gir meg kompliment. o_o
De prøver sikkert bare å være hyggelig, men det er likevel sjokkerende. 

Hvorfor er det sjokkerende?

Anonymkode: 871cd...928

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg var leit å høre, men jeg kjenner meg veldig igjen: blir sånn når jeg er deprimert. Bruker hovedsakelig svart selv, trives så godt i svart. :)

Hvorfor er det sjokkerende?

Anonymkode: 871cd...928

Jeg er den type menneske folk hater. :bond:
Er sjokkerende at folk gir en som meg komplimenter. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Drakan skrev:

Jeg er den type menneske folk hater. :bond:
Er sjokkerende at folk gir en som meg komplimenter. 

Når man er deprimert kan man tenke sånn, men ta heller imot komplimentene. Du får de fordi mennesker setter pris på deg. 

Du må slutte å tenke at folk hater deg, - komplimentene viser at de liker deg.

Anonymkode: b20ea...4e9

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var veldig langt nede for noen år siden gikk jeg for det meste i svart, mens nå elsker jeg farger, blomstermønster, hvitt og masse smykker :yvonne:

Tror nok det er en viss korrelasjon med mørke klær og depresjon, men det er jo så klart individuelt også. Nå merker jeg at hvis jeg er nedfor en dag, gjør jeg meg heller ekstra flid med klær og sminke, delvis slik at ingen skal merke noe og delvis for å "lure" meg selv litt. Vet om en del som sliter veldig men som likevel alltid er stivpynta og kjempeflotte, selv om alt de orker er en tur til postkassa. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er deprimert kan man tenke sånn, men ta heller imot komplimentene. Du får de fordi mennesker setter pris på deg. 

Du må slutte å tenke at folk hater deg, - komplimentene viser at de liker deg.

Anonymkode: b20ea...4e9

Hittil i livet har det alltid blitt bevist at folk hater meg... :ac:
Kan ikke si det er noe annet heler. Regner komplimenter kun mulig fra folk som ikke kjenner meg godt enda. 
Det er sannsynlig at jeg ikke er i stand til å korrigere denne tankemåten i meg selv, selv om jeg prøver å tenke på andre måter er det fremdeles slik det føles. Familie f.eks har aldri gitt meg komplimenter. Venner jeg har kjent gir meg ikke komplimenter. I det hele er det oftest kritikk man hører. "Du er feit", "slank deg",  "Håret ditt er fettete", "Du ser styg ut" osv... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har elsket farger hele livet mitt, og har jo kledd meg likt, samme om jeg er lykkelig eller deprimert. Jeg har vært suicidal, så har vært svært deprimert og. 

Anonymkode: 0755b...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...