Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker meg mye bedre sammen med en hundeflokk enn en menneskeflokk siden hunder ikke dømmer og de godtar man alltid akkurat sånn som man er. Derfor har jeg en hundeflokk her hjemme siden da blir hjemmet mitt mere hjemme for meg.

Foreldrene mine og folk flest skjønner ikke det og de mener jeg kaster bort livet mitt med så mange hunder. Ja alle dømmer og har fordommer mot meg uansett og jeg er veldig hundegal siden jeg nesten bare er sammen med hundene mine.

Men jeg passer bare ikke inn andre steder og jeg får ikke helt til alt det sosiale mennesker gjør og føler meg utenfor og til bry og i veien og jeg bare dummer meg ut. Jeg er også så redd for å si noe feil eller galt og da får jeg bare enda mere angst.

Men samtidig savner jeg det å ha venninner. Det er så sårt. Veldig sårt. Men jeg har så mye erfaring på at folk rømmer fra meg. Hunder kommer mot meg for å hilse. Mennesker går den andre veien. Bare sånn jeg føler.

Det er ikke så lett å passe inn i livet bare.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk. Skal se på den linken.

Er det noen andre som også har det sånn med hunder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg  føler det sånn! :   😎.

Har to hunder som betyr ufattelig mye! Men har venninner , kamerater og sosial omgang også. De fleste av vennene mine har hund eller katt:)

FB_IMG_1517183626570.jpg

Anonymkode: 89669...471

Skrevet

Hva med å kombinere det du elsker (hunder) med venner?

Legg ut en kontaktannonse på en facebook-gruppe ment for hundeiere og spør om noen har lyst å bli med deg og dine hunder på tur, gjerne ukentlige turer. Er nok helt sikkert mange som ofte går tur alene og savner å ha noen å gå sammen med, eller trene sammen med hundene. Så kan du ta det derfra. Noen er kanskje ok å "bare" gå på tur med, andre kan kanskje utvikle seg til å bli venner. Når du er blitt tryggere på de, så kan du invitere de med hjem til deg eller på andre aktiviteter som ikke innebærer hund. 

Hvor bor du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Filicia skrev:

Takk. Skal se på den linken.

Er det noen andre som også har det sånn med hunder?

Ja, vet ikke hva jeg skulle gjort uten hunden min, hun er min beste (og eneste) venn. Sliter også med det sosiale, men hunder dømmer deg ikke. Jeg prøver å få til turvenner til hunden min og meg, men selv det er vanskelig.

Anonymkode: 16f2c...c5a

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor rett ved Drammenselva. Går mye turer der og i skogen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...