Gå til innhold

Søster som har fått en psykisk lidelse...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært vanskelig mellom meg og min søster de siste årene.., men har nå fått greie på at hun har en psykisk lidelse. Jeg er så lei meg på hennes vegne, i tillegg sitter jeg med dårlig samvittighet. Jeg har skjønt at det har vært noe, men ikke hva.... Jeg er jo så glad i henne, og skulle gjerne bare holdt rundt henne og gitt henne en god klem akkurat nå! 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette... kanskje noen her inne har erfaringer... ?

Anonymkode: 85fb8...53e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter selv mye psykisk og jeg har som oppfatning av at folk rygger unna. Bra du ønsker å hjelpe søstra di. Kanskje si at du er der for henne om hun trenger noen å snakke med. Kanskje spørre om hun trenger noe hjelp i hverdagen. Og å si at du er glad i henne. Bor hun langt unna deg? Kan du besøke henne? Gi en blomst eller noe? Enten sende blomst eller komme med den sånn at du samtidig kan gi henne den klemmen du ønsker å gi. Søstra di er heldig som har deg. Det er viktig å ha noen. Ensomhet er helt grusomt. Klem til deg og søstra di.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare til å være søster det: ta en telefon og høre hvordan det går eller dra på besøk? Hun er liksom ikke en annen person bare fordi hun har fått en diagnose siden sist. 

Anonymkode: 44900...3a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan føles veldig ensomt å være syk. Kontakt henne i blant selv om hun sier at hun ikke orker å møtes. Ikke gi opp. Det verste man kan gjøre er å trekke seg bort. Det er ikke så viktig hva man sier eller gjør. Bare at hun vet hun har deg der. Det betyr nok mye. Klem til deg

Anonymkode: 5f8ed...cf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått bekreftet at det er hva hun har?

Anonymkode: ca249...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det må være tungt :(. Er det en kronisk psykisk lidelse hun har fått diagnose på?

Anonymkode: 7d2a4...054

Skrevet

kommunikasjon

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mulig den varer livet ut, men hun får riktige medisiner. 

Takk for mange svar. Krysser fingrene for at hun blir bra! 

Anonymkode: 85fb8...53e

AnonymBruker
Skrevet

Be henne ta seg sammen :)

Anonymkode: 915e5...9d4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dust! Man kan ikke bare «ta seg sammen» når man sliter psykisk!

Anonymkode: 925f2...8ef

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

🙄🙄🙄 sier du det til en med kreft også? Nei? Tenkte meg det. En psykisk lidelse velger man heller ikke selv

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

;) smartass!! Inn på Kg og være litt bad boy? 🤗 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken psykdom har hun? Jeg har selv noen diagnoser, men jeg er ikke diagnosene. De bringer med seg noen ekstra utfordringer og det kan også være vanskelig for de rundt meg å se på. Du kan jo høre med henne hva hun trenger, når hun trenger ekstra støtte og bare om hun trenger å snakke. Ellers er det normalitet som et å foretrekke. Vær slik du alltid har vært, behandle henne som du alltid har gjort. Ingen behandler en med diabetes eller lumbago annerledes enn før.

Anonymkode: a9488...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...