Gå til innhold

Utskrapning i morgen for aller første gang. Livredd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen gode ord. Jeg skal ha en utskrapning i morgen Pga abort. Jeg er livredd for sykehus og livredd for komplikasjoner. Kjempe redd for narkose og det å dø.  Redd for komplikasjoner og at det skal gjøre at jeg aldri får barn. Generelt sett er jeg veldig veldig redd for hva morgendagen vil bringe ..... trenger alle gode ord. Ikke en ønsket situasjon dette og i tillegg er jeg alene. Må komme meg dit alene og gjennomføre det alene. Er så lei meg.. mannen er bortreist og all familie bor langt borte og jeg har valgt å holde dette for meg selv, men nå kjenner jeg nervene komme. Tenk om jeg dør? Jeg er så redd ... gråter her jeg ligger alene med tusen tanker og ikke vil sove fordi da er morgendagen enda nærmere... 

Anonymkode: 5f3d7...242

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, det går helt fint og ingenting å være redd for. Jeg ble tatt godt i mot og så det som en hvilken som helst annen lege eller tannlegetime. Prøvde å slappe av, hvile og løse kryssord jeg hadde tatt med meg på sengen. Når det var min tur trillet de meg inn i sengen, jeg var ikke nervøs for jeg hadde fortrengt hva de egentlig skulle gjøre, og tenkte bare at dette er noe som må gjøres uansett. Så fikk jeg narkosemasken over hodet og tenkte at nå seiler jeg sikkert vekk snart, men jeg rakk ikke engang tenke ferdig setningen før det ble svart. Våknet igjen senere i det første rommet og i sengen min og lurte på om jeg ikke hadde vært der inne, for jeg husket ingenting og kjente ingenting der nede heller. 

Jeg tok litt vann som en sykepleier kom med og hadde med meg en banan og nistepakke, løste litt kryssord også kom legen å spurte hvordan jeg følte meg og sa vi var ferdige. Det var ikke skummelt i det hele tatt , jeg var også alene, men tok en taxi hjem med spesialbind i trusa. Blødde ikke mye og ingen smerter. 

Prøv å ikke tenk på hva du skal, bare tenk at dette går fint, de er proffe og gjør dette 20 ganger hver dag år etter år. Det er ikke vanlig at narkose gir komplikasjoner men det KAN gi det, men ikke noe å bekymre seg for. Stolpen på gaten KAN også knekke og falle i hodet på deg akkurat når du av alle går forbi men man kan jo ikke være redd for at det skjer når sjansen er så minimal. 

Pust og prøv å koble ut mentalt og følelesmessig. Ta med deg en bok du liker eller kryssord eller noe du kan distrahere deg med om du kjenner nervene eller tankespinnet komme, og ta med deg mat for å ha til etter narkosen. 

Dette går bra! Stor klem 💜

Anonymkode: e27f9...f94

AnonymBruker
Skrevet

PS: For meg var det selvbestemt da, jeg forstår du har mer vansker med følelsene rundt det om det ikke var selvbestemt :klem:
Men slapp av , pust, du dør ikke. Dette gjøres 20+ ganger hver eneste dag på hvert av norges sykehus, og det er ingen som dør av det. Send mannen din sms når du er på venterommet og du har fått vite din tid inn på operasjonsbordet, sånn at han kan ringe deg noen timer senere og sitte klar ved telefonen når du våkner sånn at du kan snakke med han.

Anonymkode: e27f9...f94

AnonymBruker
Skrevet

Huff stakkars deg... Jeg gir deg en klem i natten😻

Til trøst så tok jeg nylig en biopsi inni livmoren uten bedøvelse, holdt på å besvime da jeg så hvor kjøtt "mye" de hadde fjernet der inne... og som sagt jeg fikk ikke noe bedøvelse engang og det gjorde selvsagt vondt pga det. Jeg blødde noen dager etterpå og kunne ikke trene på 2 uker, ellers gikk det bra, smertene etterpå var ikke så ille heller, føltes mer som om det var veldig varmt der inni, og stakk litt av å til.

Regner med du får narkose ved utskraping? Du trenger ikke bekymre deg, av å til kan noen bli rask gravide etter en utskraping, det gjorde venninne min.

Anonymkode: 656a2...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...