Gå til innhold

Klarte å ødelegge tapet hos utleier!! Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag tidlig måtte vi henge opp er ark på veggen. Tok vanlig teip bare, siden det skulle henge der et par timer. Da jeg skulle ta det av igjen, gjorde jeg det rolig, men ikke ekstremt forsiktig heller, da jeg aldri trodde at teipen skulle ødelegge tapeten! 

Den ene teipbiten klarte å rive med seg en liten bit (0.5×1 cm) av den mørke tapeten, så det ble hvitt der. 

Jeg kommer selvfølgelig til å erstatte det,.og prøve å rette oppi det sjøl... Jeg er ikke så dum at jeg bare lar det være.. 

Men jeg må jo tenke mitt. Når du bruker drittpapir som ikke tåler noen ting, så tenker jeg at det burde gå under det som kalles normal slitasje. Men i bunn og grunn er det jo ikke det. 

Hva hadde DU gjort i et slikt tilfelle? 

Anonymkode: f2195...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt kontakt med huseier/utleier og opplyst om skaden. Bra og fint at du vil fikse det selv, men er lurt å både gi beskjed og forhøre om det er mulig å få tak i samme materialer. Dere kan også ta en kostnadsvurdering, og se om det er noe du skal erstatte med en gang, eller la huseier fikse det selv og trekke fra depositumet.

Leier selv og har god kontakt med eierne, siden de er naboer vegg-i-vegg også, og alltid hjulpet meg når det er ting jeg har spurt eller gitt beskjed om. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Devilheart skrev:

Hadde tatt kontakt med huseier/utleier og opplyst om skaden. Bra og fint at du vil fikse det selv, men er lurt å både gi beskjed og forhøre om det er mulig å få tak i samme materialer. Dere kan også ta en kostnadsvurdering, og se om det er noe du skal erstatte med en gang, eller la huseier fikse det selv og trekke fra depositumet.

Leier selv og har god kontakt med eierne, siden de er naboer vegg-i-vegg også, og alltid hjulpet meg når det er ting jeg har spurt eller gitt beskjed om. :)

Takk for svar:) det beste blir nok å kontakte huseier ja.. er bare redd han mener han må rive av hele tapeten for så å sette på ny, og få profesjonelle til å fikse det... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene teipbiten klarte å rive med seg en liten bit (0.5×1 cm) av den mørke tapeten

Greier du  å løsne tapetbiten fra tapen, kan du lime tapetbiten på veggen igjen :) 

Anonymkode: 05fb6...d21

• Liker 5
Skrevet

Prøv å holde tapen/tapeten forsiktig over damp/kokende vann og se om det løsner? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greier du  å løsne tapetbiten fra tapen, kan du lime tapetbiten på veggen igjen :) 

Helt enig med denne. Kanskje bare lime på teipbiten med tapetbiten og så late som ingenting. Det hadde jeg gjort. 

Jeg har ødelagt mye verre ting enn deg TS (ikke med vilje selvsagt) og jeg har ikke måttet rette opp i det selv om jeg har sagt i fra om det, så det er ikke sikkert du må ordne opp i noe. 

Anonymkode: 901eb...efb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ensfarget tapet? (Mulig det finnes overskuddstapet under en gulvlist, som du kan låne en bit fra og lime pent  opp på veggen).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ensfarget tapet? (Mulig det finnes overskuddstapet under en gulvlist, som du kan låne en bit fra og lime pent  opp på veggen).

MEN hvis tapeten har vært på veggene i noen år, så er det sjanse for at tapeten på veggene er bleket av solen, og tapeten bak gulvlistene ikke er bleket av solen, og da blir det fargeforskjell om du monterer en bit derfra. Men det skader kanskje ikke å sjekke (om gulvlisten er lett å løsne  og å skru  på plass igjen)? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde farget i med tusj og ikke sagt noe.

Anonymkode: e94e0...96a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som  tapetserer, sparer på tapetrester som blir igjen etter tapetseringen. Jeg ville snakket med huseieren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selvfølgelig kastet teipen, ellers hadde det vært en meget god idé. Jeg skal faktisk tusje over, og se om det blir bra,.fordi jeg tror tusjen er i omtrent samme farge (svart).  Hvis ikke det går, leter jeg etter overskuddstapet og informerer utleier:) Tusen takk for alle tipsa! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag tidlig måtte vi henge opp er ark på veggen. Tok vanlig teip bare, siden det skulle henge der et par timer. Da jeg skulle ta det av igjen, gjorde jeg det rolig, men ikke ekstremt forsiktig heller, da jeg aldri trodde at teipen skulle ødelegge tapeten! 

Den ene teipbiten klarte å rive med seg en liten bit (0.5×1 cm) av den mørke tapeten, så det ble hvitt der. 

Jeg kommer selvfølgelig til å erstatte det,.og prøve å rette oppi det sjøl... Jeg er ikke så dum at jeg bare lar det være.. 

Men jeg må jo tenke mitt. Når du bruker drittpapir som ikke tåler noen ting, så tenker jeg at det burde gå under det som kalles normal slitasje. Men i bunn og grunn er det jo ikke det. 

Hva hadde DU gjort i et slikt tilfelle? 

Tatt av en gulvlist. Sannsynlig finner du tapet under der. Lim på flekken😉

Anonymkode: 9f328...8e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde farget i med tusj og ikke sagt noe.

SAnonymkode: e94e0...96a

Slike som deg håper jeg at utleiere oppdager for så å bruke profesjonelle for å fikse det fremfor å ta det selv slik at du kanskje lærer til neste gang at du heller sier ifra når du ødelegger noe fremfor å prøve å dekke over det.

Anonymkode: d968b...aa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 kvadratcentimeter? Det ser jeg på som vanlig slitasje og noe man må forvente. Hadde nevnt det når jeg skulle flytte ut, men hadde ikke antatt at huseier ville jeg skulle betale for en ny vegg tapet, det hadde vært smålig. 

Anonymkode: 9b4d8...790

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en veldig liten skade. Den ville jeg prøvd å flikke på, og ikke nevnt. Dette er mer slitasje enn noe annet. 

Men det er utrolig hva huseiere kan finne på å bruke av elendige materialer... jeg bodde i en sokkel (ikke godkjent for utleie, for sikkerhets skyld) som på igjen måte var ren da jeg flyttet inn! Men jeg måtte vaske ned hele greia, mye renere da jeg dro enn da jeg flyttet inn, for å si det sånn. Men - malingen på veggene i stua ble vasket av da jeg bare tørket over med en fuktig klut! Jeg kontaktet selvsagt utleier omgående, som hevdet de hadde brukt vanlig maling av god kvalitet, men det tror jeg ikke et sekund på. Jeg var vasket mange malte vegger, og aldri sett noe slikt. De må ha brukt noe billig ræl bare for å få det hvitt. 

Anonymkode: 90578...d72

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste som  tapetserer, sparer på tapetrester som blir igjen etter tapetseringen. Jeg ville snakket med huseieren. 

Det ville jeg også gjort, men dette er under normal slitasje. 

Anonymkode: 8d633...0f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...