vicw Skrevet 13. mai 2018 #21 Del Skrevet 13. mai 2018 Just now, h.2327 said: Du har ikke rett på en krone etter reglene siden far er utenlandsk og bosatt i utlandet. Så her vil det komme ann på hva far ønsker å bidra med. Men 8000 mer i leie pga en ekstra 🤔 Ja - jeg hadde en god deal der jeg var - men kunne ikke fortsette å bo der da det var en studio leilighet (og rel mye bråk i nabolaget) Så jeg måtte ut i det åpne markedet og si opp den avtalen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vicw Skrevet 13. mai 2018 #22 Del Skrevet 13. mai 2018 (endret) 16 hours ago, h.2327 said: Du har ikke rett på en krone etter reglene siden far er utenlandsk og bosatt i utlandet. Så her vil det komme ann på hva far ønsker å bidra med. Men 8000 mer i leie pga en ekstra 🤔 Man har vel rett på noe om han har erkjent seg som far uansett hvor han bor og kommer fra? Men; det er uansett ikke poenget her: jeg spør egentlig ikke om jeg har RETT PÅ noe - da han gjerne vil hjelpe og i tillegg vil følge opp barnet. Jeg sonderer bare litt hva andre får - og det er jo ut fra de svarene jeg har fått (som forventet) veldig variert. Endret 14. mai 2018 av vicw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h.2327 Skrevet 13. mai 2018 #23 Del Skrevet 13. mai 2018 Jeg får 8500 for to barn- 15 og 11 år. Har de hver dag utenom annenhver helg. Lang avstand. Jeg er student og tjener lite. Jeg ville sagt 4000 ifht hva nav hadde regnet ut. Sjekk nav sin bidragskalkulator. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h.2327 Skrevet 13. mai 2018 #24 Del Skrevet 13. mai 2018 Å nei du har ikke rett på noe selv om han har erkjent seg noe- så lenge han ikke er norsk statsborger eller har boe med Nav å gjøre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #25 Del Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, h.2327 skrev: Å nei du har ikke rett på noe selv om han har erkjent seg noe- så lenge han ikke er norsk statsborger eller har boe med Nav å gjøre Mannen her er ikke norsk men bor i Norge og han står i stor gjeld til meg som han nekter å betale. Nå blir skattepengene og feriepengene hans trukket og blir gitt til meg.Det er rundt 40.000 kr.Sånn kan det gå når man ikke følger lovene. Anonymkode: e4a7b...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #26 Del Skrevet 13. mai 2018 16 minutter siden, vicw skrev: Takk for svar. Kan jeg spørre - har dere en formell privat avtale på dette? Jeg er litt usikker på hvordan gå frem. Hvor gamle er barna og er det en tidsfrist på en evt avtale, dvs hvor lenge den skal løpe? Privat avtale ja. Vi har godt samarbeid. Barna er 4 og 7 og justeres årlig. Avtalen gjelder til barna er 18, samt at han bidrar mer i fremtiden til feks konfirmasjon, regulering osv. Han sparer også til barna. Vi har valgt denne måten fordi far jobber svært mye å ustrukturert og er avhengig at jeg er veldig fleksibel når det gjelder samvær, så jeg har ikke mulighet til å jobbe mer enn jeg gjør. For oss funker det helt topp og vi er gode på samarbeid. Anonymkode: c6b52...4d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #27 Del Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mannen her er ikke norsk men bor i Norge og han står i stor gjeld til meg som han nekter å betale. Nå blir skattepengene og feriepengene hans trukket og blir gitt til meg.Det er rundt 40.000 kr.Sånn kan det gå når man ikke følger lovene. Anonymkode: e4a7b...bcc Ja, men han bor i Norge. Det er ikke slik i TS sitt tilfelle. Anonymkode: c1ff5...3c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h.2327 Skrevet 13. mai 2018 #28 Del Skrevet 13. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen her er ikke norsk men bor i Norge og han står i stor gjeld til meg som han nekter å betale. Nå blir skattepengene og feriepengene hans trukket og blir gitt til meg.Det er rundt 40.000 kr.Sånn kan det gå når man ikke følger lovene. Anonymkode: e4a7b...bcc Ja men han er da i det norske trygde og skattesystemet så lenge han bor i norge.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vicw Skrevet 14. mai 2018 #29 Del Skrevet 14. mai 2018 Hei TS her. Noen flere som har noen innspill? På forhånd, takk! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. mai 2018 #30 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg får 4500 for tre barn. Det dekker ikke engang vanlig barnehage og SFO. Men jeg tjener mer enn ham da, ca 100 000 mer brutto. Han har dem annenhver helg. Har innkreving via nav, og han er dritforbanna fordi jeg ødelegger økonomien hans... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #31 Del Skrevet 14. mai 2018 Han skal ikke må dekke din leie kostnader. Det hvor du bo må du bare finne ut selv da. Tipper rundt 6000kr er en bra sum å begynne med med mulighet å lke når det trengs. Anonymkode: bcf0b...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #32 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg får 4500,- for ett barn som har startet på skolen. Hadde 3700,- da barnet ble født. Vi har privat avtale, men brukt kalkulatoren til NAV. Bidraget var høyere før jeg søkte om dobbel barnetrygd og barnetilsyn. Da gikk bidraget ned. I tillegg skatter du mindre siden du er alene. Småbarnstillegg får en også i starten av barnets leveår. Om du ikke har brukt opp overgangstønad så kan du få penger der i fra i 3 år også. Litt lengre om du ikke har fagbrev fra før og vil studere. Anonymkode: 799dd...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 14. mai 2018 #33 Del Skrevet 14. mai 2018 Husk at du også har krav på barnetilsynspenger, dobbel barnetrygd, doble fraværsdager I forbindelse med sykdom etc. Mulig du også har krav på overgangsstønad og småbarnstillegg. Ang bidrag kan jeg ikke bidra med så mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vicw Skrevet 14. mai 2018 #34 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker said: Han skal ikke må dekke din leie kostnader. Det hvor du bo må du bare finne ut selv da. Tipper rundt 6000kr er en bra sum å begynne med med mulighet å lke når det trengs. Anonymkode: bcf0b...448 Nei, han skal ikke betale leien - men det er vel fair å si at han kan dekke en andel av barnet vårt sine boutgifter - som sagt, jeg må bo større/dyrere fordi vi har barn. Jeg forventer ikke hele leien, ei heller halvparten. Kanskje ¼ pluss minus er rimelig? Som sagt, vi er gode venner og jeg forsøker bare å få et rimelig regnestykke å presentere far. Han vil vi skal bo der vi bor nå, med barnehage vi er fornøyd med Endret 14. mai 2018 av vicw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #35 Del Skrevet 14. mai 2018 Får rundt 1000 kr i barnebidrag, samboer betaler 5000,- for sitt barn. Anonymkode: 087a9...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 14. mai 2018 #36 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) . Endret 14. mai 2018 av Surriball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #37 Del Skrevet 14. mai 2018 Barnebidrag regnes jo ikke ut fra hvor mye mor mener at hun trenger for å dekke ditt og datt. Det regnes ut fra fars lønn, mors lønn og samvær i prosent. Enkelt og greit. Anonymkode: 30eb2...59b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #38 Del Skrevet 14. mai 2018 3 hours ago, vicw said: Nei, han skal ikke betale leien - men det er vel fair å si at han kan dekke en andel av barnet vårt sine boutgifter - som sagt, jeg må bo større/dyrere fordi vi har barn. Jeg forventer ikke hele leien, ei heller halvparten. Kanskje ¼ pluss minus er rimelig? Som sagt, vi er gode venner og jeg forsøker bare å få et rimelig regnestykke å presentere far. Han vil vi skal bo der vi bor nå, med barnehage vi er fornøyd med Du får ganske mye fra resten av oss som jobber og skatte i forhold til Trollmora skrevet (" barnetilsynspenger, dobbel barnetrygd, doble fraværsdager I forbindelse med sykdom etc. Mulig du også har krav på overgangsstønad og småbarnstillegg.") . I tillegg til lønnen du får fra jobben og bidrag fra han kan ikke du sitte der og si at du kommer til å slite og trenger over 7-8000kr + fra han. Men kan ikke du spørre selv hva HAN synes er en bra sum og gå utifra det? Kanskje han sier 10.000kr lol. Anonymkode: bcf0b...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #39 Del Skrevet 14. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Barnebidrag regnes jo ikke ut fra hvor mye mor mener at hun trenger for å dekke ditt og datt. Det regnes ut fra fars lønn, mors lønn og samvær i prosent. Enkelt og greit. Anonymkode: 30eb2...59b Ikke når det er privatavtale som ts og pappaen kommer til å ha. Så her går reglene rett ut av vinduet. Anonymkode: bcf0b...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vicw Skrevet 14. mai 2018 #40 Del Skrevet 14. mai 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Du får ganske mye fra resten av oss som jobber og skatte i forhold til Trollmora skrevet (" barnetilsynspenger, dobbel barnetrygd, doble fraværsdager I forbindelse med sykdom etc. Mulig du også har krav på overgangsstønad og småbarnstillegg.") . I tillegg til lønnen du får fra jobben og bidrag fra han kan ikke du sitte der og si at du kommer til å slite og trenger over 7-8000kr + fra han. Men kan ikke du spørre selv hva HAN synes er en bra sum og gå utifra det? Kanskje han sier 10.000kr lol. Anonymkode: bcf0b...448 Hei. Jeg har ham 100% og jeg får kun dobbel barnetrygd (ca 1000 kr mnd). Jeg får ikke overgangsstønad, barnetilsynsstøtte, lavere barnehageavgift, småbarnstillegg eller noen annen støtte - jeg skatter selv 42 % og føler vel egentlig at jeg selv bidrar til fellesskapet. Jeg får antagelig noe lavere skattesats/større minstefradrag. . Sykedager har jeg ikke tatt noen av, det er utfordrende å være borte fra jobb - så jeg må ta det igjen på kveldene de ganger barnet har vært syk. Jeg sier ikke til noen at jeg kommer til å slite eller SKAL HA en viss sum, men faktum er at kostnader har økt med 15-20k i mnd etter at vi fikk barn, og jeg forsøker å få vite hva som synes rimelig å foreslå. Kanskje han synes 10k er rimelig basert på det. Jeg forstår det er ikke mange som får så mye - så da er i hvert fall forventinger dempet endel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå