Gå til innhold

Hvor mye får dere i barnebidrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett lite barn i barnehage, full tid - og har ham 100% av tiden. Faren bor i utlandet (ikke norsk) og ser ham i Norge når han kan. Det kan gå opp til 12 uker mellom hver gang. Han tjener veldig bra, ca 4 ggr så mye som meg, vi leier en to-roms leilighet og jeg har ikke oppsparte midler - men ok lønn (vil gjerne forsøke å kjøpe på sikt når jeg har egenkapital nok) 

Hvor mye er rimelig å forvente i støtte? Han er veldig positiv til å bistå og vi samarbeider fint. 

Anonymkode: d94fb...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å høre med nav eller sjekke ut ulike bidragskalkulatorer? Har han noen forslag til hva han føler er rimelig? Er jo litt andre regler når far ikke bor i Norge, men når han er villig til å betale, så burde jo dette ordne seg greit :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det får du snakke med NAV om, det er det ingen her som kan regne ut. Vi vet jo ikke hvor mye han tjener engang.

Anonymkode: c1ff5...3c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2000

Anonymkode: db3fc...c27

AnonymBruker
Skrevet

Eksen tjener 3 mill og har mye oppsparte midler, jeg tjener ca 600 og har ingen oppsparte midler. Han betaler meg 6000,- i mnd for et barn og vi har 60/40.

Anonymkode: 3c4b9...b03

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det får du snakke med NAV om, det er det ingen her som kan regne ut. Vi vet jo ikke hvor mye han tjener engang.

Anonymkode: c1ff5...3c1

Hei, 

ja - jeg vet om NAV. Men det er jo en slags minste felles multiplum - jeg lurte litt på andres erfaringer. Det koster jo relativt mye per mnd for alt med barnehage, leie av større leilighet enn om jeg var alene, billetter for å reise (besøke far og besteforeldre etc), klær, mat, apotek, etc etc 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksen tjener 3 mill og har mye oppsparte midler, jeg tjener ca 600 og har ingen oppsparte midler. Han betaler meg 6000,- i mnd for et barn og vi har 60/40.

Anonymkode: 3c4b9...b03

Hei - ja, jeg forventet kanskje noe sånn (kanskje t.o.m mer) - jeg har ham 100% og fulltids jobb som er vanskelig å komme fra  - så jeg bruker mye/mange barnevakter når det er planleggingsdager eller lett sykdom (dvs allmenntilstand helt fin, men må være hjemme fra barnehage), ved dugnader i barnehage og her vi bor etc etc Det går mye med til hjelp - sikkert rundt 5000-7000 per mnd 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

2000

Anonymkode: db3fc...c27

Det synes jeg virket veldig lite - i alle sammenhenger... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1200 kr i mnd. 

Anonymkode: e4a7b...bcc

• Liker 1
Skrevet

Hvis han tjener veldig godt hva med: Han betaler 4000 i måneden pluss at han dekker reiseutgiftene dine for å besøke dem og halvparten av alle store utgifter som sykkel/regulering/konfirmasjon etc?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

1200 kr i mnd. 

Har du barnet/barna 100% da? Det koster vel mer enn 2400 kr/mnd for et barn, tenker jeg.. om meningen er at man skal dele utgiftene 50/50. Kanskje du har svært mye oppspart eller veldig god lønn selv? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, vicw skrev:

Hei - ja, jeg forventet kanskje noe sånn (kanskje t.o.m mer) - jeg har ham 100% og fulltids jobb som er vanskelig å komme fra  - så jeg bruker mye/mange barnevakter når det er planleggingsdager eller lett sykdom (dvs allmenntilstand helt fin, men må være hjemme fra barnehage), ved dugnader i barnehage og her vi bor etc etc Det går mye med til hjelp - sikkert rundt 5000-7000 per mnd 

7000 i mnd er jo dobbelt så mye av hva en voksem trenger til mat osv så her virker det som at du drømmer. Men klart, tjener han 50.000 i mnd selv så har han råd til å hjelpe deg og barnet med å få et godt liv. 

Anonymkode: 54c99...d8e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 14000 for to. Han tjener svært godt. Jeg har gjennomsnittslønn. 

Anonymkode: c6b52...4d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, vicw skrev:

Har du barnet/barna 100% da? Det koster vel mer enn 2400 kr/mnd for et barn, tenker jeg.. om meningen er at man skal dele utgiftene 50/50. Kanskje du har svært mye oppspart eller veldig god lønn selv? 

Jeg har ungen ja. Men faren nekter å betale.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 2000. Privat avtale. Far tjener lite, jeg har 100%, barnet er under barnehagealder. Han er innstilt på å øke når h*n blir eldre og trenger mer.

Anonymkode: 7c51b...079

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

7000 i mnd er jo dobbelt så mye av hva en voksem trenger til mat osv så her virker det som at du drømmer. Men klart, tjener han 50.000 i mnd selv så har han råd til å hjelpe deg og barnet med å få et godt liv. 

Hei, ja jeg ser den - hvis du tar bort husleie/levekostnader etc. Det er ikke maten som koster; det er hovedsakelig dobbelt så høy husleie som jeg hadde før (pga plassmangel), reisekostnader fordi jeg må kjøpe to billetter (fly), barnehage og selvfølgelig barnevakt-hjelp for å kunne gjøre jobben min+hjelpe på dugnad, møter i barnehage (vært på to ganger), og kanskje en tur ut en gang i mnd. + jobbing noen ganger på helgene. Jeg har regnet at merkostnadene er ca 15-20.000 i mnd fra før vi fikk barn (8000 mer i husleie, 7000 til hjelp, 4000 barnehage)

Jeg  trenger ikke skarpe meldinger om at det er et veldig høyt forbruk. Det er bare sånn situasjonen er. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ungen ja. Men faren nekter å betale.

Det er jo veldig leit - det er jo barna det går ut over til slutt. Hvis mor har økonomiske bekymringer + ikke råd til å gi barna det de trenger av klær og sko etc. 1200 rekker ikke langt mtp barnehage og alt ellers som koster. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Kan jeg spørre - har dere en formell privat avtale på dette? Jeg er litt usikker på hvordan gå frem. Hvor gamle er barna og er det en tidsfrist på en evt avtale, dvs hvor lenge den skal løpe?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herremin hatt, dette er jo en månedslønn for mange det! Er det privat avtalt mellom dere to da?
Aldri hørt om noen som får så høyt barnebidrag, men det er jo sånn disse hollywood fruene i USA som har barn med rikinger gjør det vet jeg.  Ser ingenting galt i at når man er velbemidlet skal man ønske sin familie og barn det samme . Sharing is caring

• Liker 12
Skrevet

Du har ikke rett på en krone etter reglene siden far er utenlandsk og bosatt i utlandet. Så her vil det komme ann på hva far ønsker å bidra med. Men 8000 mer i leie pga en ekstra 🤔 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...