Gå til innhold

" Underkjole" i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så en dame i 20 årene som hadde en underkjoleliknende sak på seg i konfirmasjon... Hvit, utringet og ganske kort.  Synes dere det er innafor å kle seg sånn i en konfirmasjon? Eller er det meg som er snerpet og gammeldags?

Anonymkode: 74770...1e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes at man skal kle seg litt tradisjonelt i en slik sammenheng. Hvis jeg skal i konfirmasjon (er selv i 20-årene), så kler jeg meg enten i bunad eller i en "anstendig" kjole, altså minst knelang og lite utringing.

Jeg er altså enig med deg. Jeg syntes det er upassende å gå i den type klær i en konfirmasjon, men nå kan det hende jeg også er både snerpet og gammeldags trass min unge alder :ler: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Jeg syntes at man skal kle seg litt tradisjonelt i en slik sammenheng. Hvis jeg skal i konfirmasjon (er selv i 20-årene), så kler jeg meg enten i bunad eller i en "anstendig" kjole, altså minst knelang og lite utringing.

Jeg er altså enig med deg. Jeg syntes det er upassende å gå i den type klær i en konfirmasjon, men nå kan det hende jeg også er både snerpet og gammeldags trass min unge alder :ler: 

Godt det ikke bare er meg som reagerer :) Å dukke opp i slike anledninger i noe som passer best på stranden eller hjemme på terassen er ikke helt greit:P

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt det ikke bare er meg som reagerer :) Å dukke opp i slike anledninger i noe som passer best på stranden eller hjemme på terassen er ikke helt greit:P

Det er ikke alle som tenker slik, men jeg kjenner jeg nok er litt mer tradisjonell enn mine jevnaldrende. Jeg har også vokst opp med en bestemor som er veldig opptatt av at man skal se "anstendig" ut og det har nok preget meg litt. Syntes uansett at man skal vise litt respekt i visse situasjoner. I Konfirmasjon/dåp/bryllup/begravelse syntes jeg man skal ha litt respekt. Det er kanskje ikke dagen for å vise fram mest mulig kløft og lår. Dog har jeg vært borti mye rart i de nevnte situasjonene. 

Glemmer ikke da kusinen min kom i en dåp i en kjole som så ut som noe som var tatt ut av en undertøyskatalog. Bestemoren min gikk rett bort til henne og spurte om hun hadde glemt "å kle på seg resten" og påpekte at hun gikk jo bare i underkjolen. Hun gjorde krav på dressjakken til min onkel og pakket denne pent på kusinen min så hun ikke skulle "skjemme seg ut". Lo litt for meg selv da.... Og kusinen min har aldri gått kledd slik igjen :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Har stusset på det samme i andre høytidelige sammenhenger. Sett jenter i tilsvarende plagg(veldig kort og trang kjole) som skal feire med familien og for meg fremstår det rett og slett bare unaturlig, kanskje særlig når du ser far og datter ute og går. Det er liksom bare noe veldig rart over å kle seg på en måte som viser veldig mye og sterkt signaliserer noe seksuelt i anledninger der sex og kropp bør være det siste en tenker på. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...