Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 Hvor mye koster det? Hvor er det lurt å kjøpe det?
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #2 Skrevet 25. februar 2005 Her er "trådløse pakkeløsninger"-kategorien hos komplett: http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10556
Hu i Svingen Skrevet 25. februar 2005 #3 Skrevet 25. februar 2005 Om det er lurt kommer jo litt an på hva du skal bruke det til. Hvor mange maskiner som skal kobles sammen, avstand mellom dem osv. Behov for å flytte maskiner rundt? Deilig å slippe masse ledninger, da. Jeg har trådløst fordi jeg har laptop, og leier ruter av leverandøren... Veldig greit, egentlig.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Jeg skal bruke det til bærbar pc, har ADSL. Er jeg helt på viddene eller?
Hu i Svingen Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 Nei, det er du ikke i det hele tatt. Hvis du allerede har ADSL og ikke trenger spesielt mange porter (har veldig mange PC'er) så er det sikkert fordelaktig å leie der du leier forbindelsen din. Sjekk hva de tar for utleie av ruter, og sammenlikn med hva du får hvis du kjøper en egen. Pass på at ruteren er tilpasset trådløskortet i PC'en din (det er forskjell på typen nettverk du kan knytte til).
Gjest Devil's Spawn Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Pass på at ruteren er tilpasset trådløskortet i PC'en din (det er forskjell på typen nettverk du kan knytte til). Ikke noe problem. Problemet er bare hvis routeren/aksesspunktet har 54 Mbit/sek og kortet bare 11 Mbit/sek, får du bare 11 Mbit. Samme gjelder hvis aksesspunktet er 11 Mbit og kortet 54 Mbit, hastigheten vil da bare bli elleve. Dessuten har man vel egentlig gått helt over til 54Mbit (802.11g-standarden).
jordbær Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 Behold det du har i dag. I tillegg kjøper du et trådløst accesspunkt. Jeg så at Datakjeden hadde en pakke med Accsesspunkt og et PCMCIA-kort(kort til laptoper) til 800-900kr.
Hu i Svingen Skrevet 25. februar 2005 #8 Skrevet 25. februar 2005 Ikke noe problem. Problemet er bare hvis routeren/aksesspunktet har 54 Mbit/sek og kortet bare 11 Mbit/sek, får du bare 11 Mbit. Samme gjelder hvis aksesspunktet er 11 Mbit og kortet 54 Mbit, hastigheten vil da bare bli elleve. Dessuten har man vel egentlig gått helt over til 54Mbit (802.11g-standarden). Ja, det var vel egentlig dette jeg mente, uten å huske spesifikasjonene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå