Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er altså vitne til mange mennesker som har det bra, stabile forhold og familieliv osv. 

Men så er det disse som alltid skal nevne alt av negative klisjeer, alltid skal fokusere på hva som kan gå galt fremfor det som kan gå bra.. og hvis det har gått galt for dem selv eller en venninne, så skjer akuratt det samme med deg og. 

Hva er det med slike folk? Og dessuten, finner du ingen som støtter mer opp under hverandre enn negative folk. "Det er faktisk sant","det er lov å drømme litt, men det er på tide og våkne en dag". Dette gjelder omtrent uansett hva faen man tenker på. I tillegg føler jeg at det er en kvinnegreie,

Anonymkode: 6b4b3...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er enklere å tenke negativt dersom en har opplevd mye kjipt. Hørte også en gang at det er naturlig for mennesker å tenke negativt (hvorvidt det stemmer er en annen side av saken).

Kan også ha noe med at det er bedre å bli positivt overrasket, enn å forvente at alt går bra, for så å oppleve det motsatte.

Endret av nordlending
  • Liker 2
Skrevet

Det har med evolusjon å gjøre. De som forbereder seg på at forferdelige ting kan skje, er mer tilbøyelige til å overleve kontra de som kun tenker positivt.

• Liker 2
Skrevet

Det fins jo også dem som er i andre enden av skalaen og er irriterende optimistiske :P

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Daniel123 skrev:

Det har med evolusjon å gjøre. De som forbereder seg på at forferdelige ting kan skje, er mer tilbøyelige til å overleve kontra de som kun tenker positivt.

Men hvem vil leve et langt negativt liv? Da dør jeg heller 

Gjest making.a.mess
Skrevet
På 13.5.2018 den 22.16, nordlending skrev:

Det er enklere å tenke negativt dersom en har opplevd mye kjipt. Hørte også en gang at det er naturlig for mennesker å tenke negativt (hvorvidt det stemmer er en annen side av saken).

Kan også ha noe med at det er bedre å bli positivt overrasket, enn å forvente at alt går bra, for så å oppleve det motsatte.

Dette

Skrevet

Forhold varer som oftest ikke. Ser jo det overalt. Ikke for å være negativt det. Flere forhold som går i dass enn forhold som varer. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
2 minutter siden, Siv85 skrev:

Det fins jo også dem som er i andre enden av skalaen og er irriterende optimistiske :P

Det er jeg enig i. Folk som sier at «dette går sikkert bra» eller enda verre «jeg lover at det går bra»..   er ikke det litt vel mye å love? Av og til går det faktisk ikke bra, så la være å servere svada og tomprat... 

Man trenger selvsagt ikke være overdrevent negativ, men man trenger ikke være overdrevent positiv heller. 

AnonymBruker
Skrevet

De som er så negative, TS, er gjerne folk som har opplevd mye motgang. De er redde for alt som kan gå galt, i verste fall har de mistet troen på at det kan gå bra.

Men jeg skjønner at du blir lei; de kan jo ta helt motet fra andre med sine dystre spådommer. Du får prøve å se positivt på det. :)

Anonymkode: e259e...c6a

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, making.a.mess skrev:

Det er jeg enig i. Folk som sier at «dette går sikkert bra» eller enda verre «jeg lover at det går bra»..   er ikke det litt vel mye å love? Av og til går det faktisk ikke bra, så la være å servere svada og tomprat... 

Man trenger selvsagt ikke være overdrevent negativ, men man trenger ikke være overdrevent positiv heller. 

Nettopp :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er så negative, TS, er gjerne folk som har opplevd mye motgang. De er redde for alt som kan gå galt, i verste fall har de mistet troen på at det kan gå bra.

Men jeg skjønner at du blir lei; de kan jo ta helt motet fra andre med sine dystre spådommer. Du får prøve å se positivt på det. :)

Anonymkode: e259e...c6a

Jeg har da møtt utallige mennesker som har opplevd mye motgang, men som allikevel tenker positivt. Jeg heller mer til at de som nesten alltid tenker negativt, er født med et pessimistisk temperament.

Anonymkode: a361c...f7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvem vil leve et langt negativt liv? Da dør jeg heller 

Ikke vær så negativ.

Anonymkode: 25594...b6f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har da møtt utallige mennesker som har opplevd mye motgang, men som allikevel tenker positivt. Jeg heller mer til at de som nesten alltid tenker negativt, er født med et pessimistisk temperament.

Det kan være fordi at de som er for positive opplever unødvendig mye negativt, siden ikke de har tatt høyde for at det kan skje.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være fordi at de som er for positive opplever unødvendig mye negativt, siden ikke de har tatt høyde for at det kan skje.

Jeg ville heller vært en slik person, enn en slik som ser katastrofene og hinderne foran det som kan gå bra og mulighetene!

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
På 16/5/2018 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også det handler om et medfødt temperament, at noen rett og slett er mer pessimistiske av natur enn andre. Det går likevel an å prøve og snakke ut mer positivitet når det kommer til hverdagslige ting som dårlig vær, kulde/varme, normal tretthet, kjedelig jobb, langt å gå til bussen osv. Slike ting er det ikke nødvendig å klage over hele tiden- med mindre man har en sykdom som gjør at det er svært smertefullt å gå eller bli utsatt for en viss temperatur. Friske mennesker trenger ikke påpeke konstant at det er kaldt ute eller at det er så stress å gå 5 min til bussen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...