AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Hvordan klarer du deg som familie når du er ufør? Det er null rom for ingenting. Anonymkode: 63e0f...692
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Null rom for ingenting? Hæ? Anonymkode: 4b91c...950 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 JEg har en mann som jobber og tjener en del mer enn meg. Vi har det ikke bra økonomisk. Ferier er fremmedord, og vi må droppe ting som kino, svømmehall osv. Men vi finner på mye gøy som er gratis med ungene. Vi klarer oss i hverdagen med regninger og sånn, men det er ikke rom for noe ekstra, og kommer det en uventet utgift som at noe ryker og må erstattes, så sliter vi. Anonymkode: e4963...85d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Null rom for ingenting? Hæ? Anonymkode: 4b91c...950 Hun mener nok null rom for noe. Bare en formuleringsgreie Anonymkode: e4963...85d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Som familie? Jeg er alene med et barn og det går jo rundt. Sparekontoen vokser nå og da (når den er for stor så betaler jeg ned på boliglånet), barnet mitt går på dyre fritidsaktiviteter og vi går ofte på kino, er i svømmehallen, går på teater, spiser ute. Ferie droppes også koser vi oss heller litt i hverdagen. Anonymkode: 244e4...75f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Jeg har en venninne som er uføretrygdet, hun klarer seg kjempefint, planlegger innkjøp etter hvor det er rimelig, kjøper sjeldent nye klær/ting til seg selv, arver heller fra folk rundt seg. Hun unner seg frisør en gang annenhver mnd ca . Hun har ikke bil. Har rimelige hobbyer. Har ingen hjelp i hjemmet, klarer seg selv. Pga sykdommen bruker hun mye tid på enkle ting, men hun lever livet sakte og alt hun gjør er planlagt, hun har til enhver tid oversikt. Til sammenligning, jeg tjener jo 10 x mer enn henne, men er på etterskudd med alt og på den måten blir mange ting veldig dyrt igjen ...., jeg har liten tid til å glede meg over lønna, og selv om jeg ikke misunner henne sykdommen, misunner jeg henne det rolige veloverveide fornuftige livet hun lever, tenker det er sunnere tross alt. Anonymkode: e9858...797 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 Det er ikke menneskerett med sydenturer og weekend til London hver helg. Du må lære å forstå det. Skal du leve i sus og dus så kan du utdanne deg til en jobb med solid lønn, gifte deg rik eller være heldig å arve eller vinne i lotto. Er ikke en selvfølge å skulle ha alt. Man er ikke et bedre menneske om man kjøper alt man ser. Lykkeligst er de som eier lite og koser seg i nuet med fisketur og sove i telt. Så uføre med 20 000 mnd må faktisk klare seg på det, og slik er det bare. Anonymkode: 16826...5aa 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 Med familie, men da har jo den andre parten inntekt, prøv å være alene og ufør, da er det lite å rutte med. Anonymkode: ad7a0...fe5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå