sjeleglad Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Hei, Gårsdagens ellers rolige vors resulterte i et litt klissete stuebord. Jeg prøvde å rengjøre med bare vann og klut, men endte opp med å bruke en kjøkkenspray. Nå er bordet blitt delvis flekkete og falmet, ser it som jeg har vasket vekk «trefargen». Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Er bordplaten i tre? I såfall kan du pusse ned bordplaten med fint sandpapir og lakkere det på nytt i ønsket farge. Anonymkode: 8da34...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Jeg har holdt på med mitt trebord i dag. Forsøkte først å vaske med rens for trebord (kjøpt på Jernia), så pusset jeg først med litt grovt deretter fint sandpapir. Så vasket jeg bordet flere ganger med vann med litt zalo i. Så har det tørket skikkelig før jeg har brukt en fille til å gni på treolje som er greit ift mat. 3 ganger har jeg oljet det, og nå om ca. 1 time håper jeg det er så "mettet" at jeg kan tørke vekk overskuddsoljen. Litt av en jobb, men jeg tror jeg har fått bort de hvite flekkene... Anonymkode: 0bd93...08f 2
sjeleglad Skrevet 13. mai 2018 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bordplaten i tre? I såfall kan du pusse ned bordplaten med fint sandpapir og lakkere det på nytt i ønsket farge. Anonymkode: 8da34...eb2 Ja, det er i tre 1
sjeleglad Skrevet 13. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt på med mitt trebord i dag. Forsøkte først å vaske med rens for trebord (kjøpt på Jernia), så pusset jeg først med litt grovt deretter fint sandpapir. Så vasket jeg bordet flere ganger med vann med litt zalo i. Så har det tørket skikkelig før jeg har brukt en fille til å gni på treolje som er greit ift mat. 3 ganger har jeg oljet det, og nå om ca. 1 time håper jeg det er så "mettet" at jeg kan tørke vekk overskuddsoljen. Litt av en jobb, men jeg tror jeg har fått bort de hvite flekkene... Anonymkode: 0bd93...08f Hold meg gjerne oppdatert om hvordan det blir til slutt! Hva slags olje bruker du og hvor fikk du tak i den? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 30 minutter siden, sjeleglad skrev: Hei, Gårsdagens ellers rolige vors resulterte i et litt klissete stuebord. Jeg prøvde å rengjøre med bare vann og klut, men endte opp med å bruke en kjøkkenspray. Nå er bordet blitt delvis flekkete og falmet, ser it som jeg har vasket vekk «trefargen». Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? Kjøkkenspray er gift for både mennesker og treverk. Ta med deg bildet og ike bordet og oppsøk møbelbutikken eller fargehandleren type Jernia ol. Og spør hva de anbefaler. Jeg vil tro, men vet ikke, at du ved å rense treet med trerens og så påføre olje vil få bordet i orden igjen. Kast alt du har av rengjøringssprayer og bruk mikrofiberkluter med vann på. Anonymkode: 105ad...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt på med mitt trebord i dag. Forsøkte først å vaske med rens for trebord (kjøpt på Jernia), så pusset jeg først med litt grovt deretter fint sandpapir. Så vasket jeg bordet flere ganger med vann med litt zalo i. Så har det tørket skikkelig før jeg har brukt en fille til å gni på treolje som er greit ift mat. 3 ganger har jeg oljet det, og nå om ca. 1 time håper jeg det er så "mettet" at jeg kan tørke vekk overskuddsoljen. Litt av en jobb, men jeg tror jeg har fått bort de hvite flekkene... Anonymkode: 0bd93...08f Zalo er heller ikke bra på trebord. Jeg bruker voksolje og en sandpapirsvamp beregnet for påføring og pussing med voksolje. Kjøper på Møbelringen. Anonymkode: 105ad...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 Det er kanskje bedre å bruke grønnsåpe på trebordet. Anonymkode: 4b9ec...6f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå