Gå til innhold

Spam fra PayPal? (Bilde vedlagt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får med jevne mellomrom Mail liknende det jeg har tatt bilde av. Har ikke oppdatert PayPal på flere år, og kortet som ligger inne er ikke lenger gyldig. Må jeg kontakte PayPal, eller er dette bare å overse?

43BC35BC-5AFD-4898-8B62-F8A4108DC76C.thumb.jpeg.39b55afa5d2ce244214e3a0e861078f9.jpeg

Anonymkode: 17735...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke trykk på pdf for å sjekke hva det er.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Ikke trykk på pdf for å sjekke hva det er.

Så du tenker det er spam? Bør jeg kontakte PayPal?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått flere slike uten PDF, hvor det sto kjære kunde, blabla... Du har bestilt en herreklokke.. for ca. 2500,- dette sto på engelsk. Jeg sende den til paypal. Dette er noen måneder siden. Jeg har ikke fått noe svar. Det er bare flytte de til uønsket. Det skjer ikke noe mer. 

Anonymkode: 90a16...f30

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker det er spam? Bør jeg kontakte PayPal?

Kommer neppe fra Pay pal men fra spammere.

Anonymkode: 131f1...8e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke paypal som sender disse, og det finner du enkelt ut om du sjekker hvilken epost det er sendt fra. Det beste er å slette dem. 

Anonymkode: aae49...e14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer neppe fra Pay pal men fra spammere.

Anonymkode: 131f1...8e9

Ja, åpenbart. Sjekk email-adressen. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, åpenbart. Sjekk email-adressen. 

Hva er PayPal sin ekte  emailadresse?

Anonymkode: 1c14c...d61

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke åpne slike PDF-er, spesielt hvis du bruker Adobe Acrobat. Adobes programvare er kjent for å være full av feil, og så det er ganske sannsynlig at de prøver å infisere deg med skadevare. Du kan f.eks. risikere at maskinen din blir låst og de krever løsepenger, eller at de snapper opp passordene dine.

Anonymkode: 4dbbb...417

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør absolutt ikke åpne slike PDF-er, spesielt hvis du bruker Adobe Acrobat. Adobes programvare er kjent for å være full av feil, og så det er ganske sannsynlig at de prøver å infisere deg med skadevare. Du kan f.eks. risikere at maskinen din blir låst og de krever løsepenger, eller at de snapper opp passordene dine.

Anonymkode: 4dbbb...417

Jeg åpner ingenting. Jeg er egentlig trygg på at jeg ikke allerede sitter i dritten siden kortet som er koblet til PayPal-kontoen min er utgått for lenge siden. Jeg lurte egentlig bare på om jeg bør gjøre noe med dette, eller om jeg skal fortsette som før med å overse hele mailen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...