Gå til innhold

Stygt flåttbitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært ekstremt mye flått! 

Hunden har flåtthalsbånd (satt på tirsdag). 

Han kom inn fra verandaen nå og ser at han slikker som en gal. Ser at området er veldig rødt. Det var selvfølgelig enda en flått! Den var bitteliten, kan ikke ha sittet lenge. Den var rødlig. Hunden har blitt mye bitt i sine 7 år, men tror ikke det har sett sånn ut? 

Tenker kanskje han har slikket så mye at området har blitt irritert? Ellers så er det jo flåtten han reagerer på. Har bandasjert inn hele området så han ikke får slikket. Tenkte å se det ann til i morgen. 

EF098CAC-CC6F-4D9D-B283-1BF8551B5A2A.jpeg

770F37E0-4EA5-4C0D-B1F2-15F49C37693D.jpeg

Anonymkode: 83af8...46c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask med klorheksidin og smør på aloevera gel. Kontakt vet. i morgen. 

Anonymkode: fcb62...ae8

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vask med klorheksidin og smør på aloevera gel. Kontakt vet. i morgen. 

Har gjort det. Men om rødheten kom fra slikkingen er den vel borte til i morgen? Skal jeg ringe dyrlegen selv om det ser bra ut imorgen? 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det. Men om rødheten kom fra slikkingen er den vel borte til i morgen? Skal jeg ringe dyrlegen selv om det ser bra ut imorgen? 

Ikke hvis ikke hunden viser symptomer. Hvis hunden din er smittet kan det ta, opptil 14 dager før evt. symptomer dukker opp. Hold øyet med såret. Det går helt sikkert bra. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis rødheten sprer seg, bør du kontakte veterinær. Det fikk i allefall jeg beskjed om, etter å ha fjernet flått og hunden fikk en lokal reaksjon. Ble en diger kul, med en rød ring rundt.

Anonymkode: cf8c5...722

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis rødheten sprer seg, bør du kontakte veterinær. Det fikk i allefall jeg beskjed om, etter å ha fjernet flått og hunden fikk en lokal reaksjon. Ble en diger kul, med en rød ring rundt.

Anonymkode: cf8c5...722

Ser ut som området som var rødt har blitt mindre. Kan se for meg at han har ligget på verandaen og slikket febrilsk og kanskje også bitt for å prøve å få vekk denne flåtten. Han reagerer veldig på sånne ting, til og med når mygg stikker han. Så jeg tror han kanskje har irritert huden.

Begynte å bli litt gult der flåtten satt så åpnet det, helte på sprit og teipet over sånn at han ikke peller i natt.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...