Gå til innhold

Utringet kjole på 17. mai

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det greit, eller er det fy-fy? Hva mener du?

Anonymkode: 81978...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chicchi

Helt greit. Nordmenn er da ikke så konservative? Det er ikke sånn at alle som ikke har bunad, må snurpe igjen alt man har.

Jeg skal på en fest hvor typ alle jeg kjenner kommer i fine bunader. Jeg har ikke råd, så for å gjøre opp skal jeg ha på en nydelig blomstrete sommerkjole med utringning. Jeg vil jo også føle meg fin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy-fy. Det samme gjelder de korteste kjolene. Mulig jeg er litt konservativ der, men på nasjonaldagen skal man kle seg litt ordentlig syntes jeg.

Anonymkode: c01b0...2a8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor dyp. En svært dyp utringning og miniskjørt er ikke det jeg ville ha valgt for å si det sånn.

Men bryr meg egentlig ikke spesielt mye om hva andre har på seg. Kjekt om folk tar seg bryet med litt annet enn hverdagsklær da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer seg best med noe som ikke er for kort eller for utringet. 17. mai er dagen for litt mer formelle klær. Hva legger du i "utringet" i dette tilfellet?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er greit med en utringet kjole på 17. mai, og det samme gjelder kortere kjoler. For meg handler det ikke bare om at en skal kle seg litt mer konservativt og formelt på en slik dag, men også det at kontrasten mellom korte kjoler og bunader som rekker til bakken blir så stor. Når jeg ser folk i slike kjoler på nasjonaldagen så tenker jeg at det bare viser at personen ikke har forstått de sosiale kodene.

Anonymkode: 9cba7...d70

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chicchi

Altså, Norge har blitt for konservativt, synes jeg. Se på våre svenske naboer: der herjer fortsatt en sunn innstilling til kropp og når de feirer sin versjon av nasjonaldagen (midtsommerfesten), kler alle seg i det de synes er fint. 

Jeg er så lei av man skal få kvinner til å gjemme kroppen sin fordi noen blir uvel av pupp og lår. For noen innebærer det å pynte seg eller gå i formelle å bruke utringning eller korte skjørt, og ingen bør bli fornærmet av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Chicchi said:

Altså, Norge har blitt for konservativt, synes jeg. Se på våre svenske naboer: der herjer fortsatt en sunn innstilling til kropp og når de feirer sin versjon av nasjonaldagen (midtsommerfesten), kler alle seg i det de synes er fint. 

Jeg er så lei av man skal få kvinner til å gjemme kroppen sin fordi noen blir uvel av pupp og lår. For noen innebærer det å pynte seg eller gå i formelle å bruke utringning eller korte skjørt, og ingen bør bli fornærmet av den grunn. 

Du går i det du vil. Men du kan ikke velge hva å du utstråler. Dresskode gjelder forøvrig ikke bare kvinner, det gjelder like mye menn. Det gjelder på 17.mai, i bryllup, i begravelse(!) På jobb, og om du bryter koden, så gjør du jo det. men da vil jo jeg regne med at du gjør det for å demonstrere et eller annet, og om du demonstrerer med pupp og lår så tenker jo jeg straks at du er eksibisjonist, respektløs, kåt, eller kanskje litt dum? Akkurat som jeg tenker at en mann med klovneslips og olabukse i begravelse er respektløs, og at en i joggebukse i bryllup er tilbakestående. Jeg trodde forøvrig at svenska flaggans dag var en annen dag enn midsommer. Men det vet du sikkert bedre enn meg. 

Anonymkode: 96567...6d1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på. Det passer seg ikke med sexylook på 17.mai. Litt nedtonet kan det være. Trang, kort kjole med dyp utringning i tillegg til skyhøye hæler som man vakler rundt på er skivebom.

Anonymkode: 9adf9...ec1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Chicchi said:

Sveriges nasjonaldag er 6.juni og midtsommerfesten feires rundt 23. juni. Det vi kaller Sankthansaften.

Anonymkode: 0c698...ae2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Stina234 skrev:

Vurderte denne.

fbs-ceara-long-navy-1.jpg

På nasjonaldagen?? Kløft som går nedforbi brystene og splitt så høy at glufsa synes ved et lite snev av vindkast! Nei vet du hva. Lån deg en bunad. Vis litt respekt. Dette er nasjonaldagen vår du skal feire

Anonymkode: 563ad...cf6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

På nasjonaldagen?? Kløft som går nedforbi brystene og splitt så høy at glufsa synes ved et lite snev av vindkast! Nei vet du hva. Lån deg en bunad. Vis litt respekt. Dette er nasjonaldagen vår du skal feire

Anonymkode: 563ad...cf6

Hun trenger ikke låne seg en bunad, herregud. Ellers enig i at kjolen er litt for lite dekkende. Det bare sømmer seg ikke på 17. mai.

Anonymkode: 9cba7...d70

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, Stina234 said:

Vurderte denne.

fbs-ceara-long-navy-1.jpg

Den er fin på julebord. Ikke så fin på formiddagen mens barn vifter med flagg og spiser is.

Anonymkode: 0c698...ae2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy-fy. Det samme gjelder de korteste kjolene. Mulig jeg er litt konservativ der, men på nasjonaldagen skal man kle seg litt ordentlig syntes jeg.

Anonymkode: c01b0...2a8

Nei nå må du gi deg med å komme med slike formaninger! Det er ingen ting som tilsier at man ikke bør bruke korte kjoler og eller utringning på 17. mai. Tvert i mot synes jeg det er en dag det er lov å vise seg litt! 

Endret av Missfitness
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit, eller er det fy-fy? Hva mener du?

Anonymkode: 81978...a65

Helt fint det, selvsagt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Jeg syns ikke noe om veldig dype utringninger, eller veldig korte kjoler. Strengt talt syns jeg det veldig sjeldent er passende. 

Kjolen du viste frem TS var fin, men jeg syns den hadde for dyp utringning og for lang splitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...