AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Har en diskusjon med en vveninne.. Vi har jevngamle barn -5mnd-. Begge er enige om bæsjebleier skiftes med en gang, men er uenige om tissebleiene. Jeg skifter på ungen en gang i timen, hun mener det holder med hver 3 time. Ingen av oss skifter tissebleier på natta så sant ungen sover, for ikke å vekke. HS har i hvert fall sagt at det er greit, før jeg blir angrepet på grunn av det Så lurer på hva dere ggjør? Hvor ofte skifter dere tissebleier på babyene? Anonymkode: fb369...944
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Ved behov. Skifter ikke tissebleie umiddelbart når baby har tisset - men skifter når jeg kjenner at den begynner å bli tung. Evt: når vi skal noe, og ikke kan skifte på en stund - da skifter jeg før vi går slik at den er helt ren. Anonymkode: a72e9...5c1 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Å skifte på ungen én gang i timen høres veldig slitsomt ut. Det er mulig det er riktig måte å gjøre det på, men det føles ikke nødvendig her, ser det mer an. Enig i det med bæsjebleiene selvfølgelig. Anonymkode: 86436...907 17
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Med mindre den er full og tung, skifter jeg ifbm måltid, ca hver 3 time. På natta ved behov pga full bleie eller bæsj. Anonymkode: 85b2f...be3 4
Gjest Bøff Eløff Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Når den er full/tung. Jeg tenker også miljø, en gang i timen fører til minst dobbelt så høyt forbruk av bleier.
Hedda-78 Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Nå er jeg ferdig med bleiebarn for en stund siden, men svarer likevel. Bæsjebleier skiftes umiddelbart. Tissebleier kan være på i 3-4 timer. Tissebleier skiftes ikke om natta, mens bæsjebleier skiftes hvis man oppdager det. Å skifte hver time høres ut som unødvendig arbeid, unødvendig mye søppel, og faktisk unødvendig forstyrrelse for babyen som kanskje er opptatt med lek. 15
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 Tissebleier med. Nr. 1 skiftet vi gjerne hver 4-5 time. Han hadde perfekt hud og var aldri rød. Nr. 2 skiftet vi på i et ende kjør, hun ble rød og sår heeeele tiden... Anonymkode: fecbb...83c 4
Frostrose Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 Vår baby er våken ca 12 timer. Det går ca 4-5 bleier for dagen. Det blir vel ca hver tredje time, men vi ser ikke på klokken. Skifter når bleien har litt i seg. 2
Lumos Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 Når bleien er våt. Kan fort gå både 3 og 4 timer i mellom. Bæsjebleier med en gang selvfølgelig. Dagens bleier er så gode at bleien skal være temmelig våt før barna merker noe til det, og for at huden skal bli våt. Dessuten synes jeg man bør tenke litt miljø også, engangsbleier er noe ordentlig svineri mtp. det. 3
Vera Vinge Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 Hvis ikke babyen er sår, skjønner ikke jeg heller argumentet for å skifte tissebleier hver time. Det høres ut som en mor som er veldig redd for å gjøre feil. Jeg skjønner nesten ikke hvordan det er mulig heller, hvis barnet sover litt på dagen, man er på farta eller har eldre barn å ta seg av også. Men jeg husker da noen bekjente hadde baby, og de tydeligvis ønsket å skifte med en gang babyen hadde tisset. De drev og sjekket stadig vekk og snakket masse om det, og det virket veldig masete. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 Skifte hver time?! En bleie tåler da mer væske enn det Er nok enig med din venninne her ja. Anonymkode: da474...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 Skifter ca hver 3 time, men teller ikke timene. Mulig det er mye oftere i perioder. Skifter ved behov, altså når jeg merker har bleien er merkbart full. Skifter også før vi triller tur eller setter oss i bilen, og jeg vet at det kan gå litt tid før jeg bør skifte. Bæsjebleier skifter jeg umiddelbart dersom man merker det, eller sa raskt som mulig etter å ha lagt merke til det. Fullammer og synes «fis med følge» er vanskeligst å oppdage. Skifter ikke bleie på natt så fremt at barnet ikke er våkent og bleien merkbart full. Skifter bæsjebleie på natt ved behov. Det har per dags dato ikke skjedd med dette barnet, men søskenet bæsjet ofte om natta også. Anonymkode: 3e6eb...791
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en diskusjon med en vveninne.. Vi har jevngamle barn -5mnd-. Begge er enige om bæsjebleier skiftes med en gang, men er uenige om tissebleiene. Jeg skifter på ungen en gang i timen, hun mener det holder med hver 3 time. Ingen av oss skifter tissebleier på natta så sant ungen sover, for ikke å vekke. HS har i hvert fall sagt at det er greit, før jeg blir angrepet på grunn av det Så lurer på hva dere ggjør? Hvor ofte skifter dere tissebleier på babyene? Anonymkode: fb369...944 Du må ha et enormt bleieforbruk med en gang i timen skifting. I tillegg, får du gjort noe annet enn å skifte bleier? Normalt så er det bleiebytting før spising, ved behov oftere. Tenk også på miljøet og hvilke signaler du sender ut til barnet ditt når våt bleie må bort før bleia er våt. Anonymkode: 6cea5...b5e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2011/09/06/137144/sa-ofte-bor-du-skifte-bleie Anonymkode: bbb1a...1fa
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 Hver tredje time. Men om jeg kjenner den er stor eller vi skal ut, skiftes den igjen. Anonymkode: 8745d...e23
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 Bæsjebleier med en gang, tissebleier når jeg ser/merker den er full og som oftest når vi skal ut og det ikke er mulig å skifte bleie med det første (må man så må man, finner alltids en løsning, men kan like godt få helt ny før vi drar). Anonymkode: 7bcbb...c65
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 Ny bleie når vi står opp 06 tiden, før dupp 10-11 tiden og en rundt 14-15 tiden, pluss ny før legging. Og ellers hvis det er bæsj. Høres fryktelig dyrt ut og bytte bleie hver time! Anonymkode: 9b8c0...741
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 kan fort gå 4-5 timer mellom hvert bleieskift her. Jeg kjenner på bleia; er den tung skifter jeg. Bleier i dag tåler mye. Bruk hånden din og kjenn om du blir våt når det bare ligger litt urin der - mest sannsynlig ikke - og da kan bleia være på litt til. Babyer tisser ofte, men lite, helt tullete og skifte for hver gang de tisser. Anonymkode: e9b12...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #19 Skrevet 13. mai 2018 Takk for at dere svarer Har vel alltid tenkt sånn at... Ja, jeg ville ikke likt å gå og være våt? Så tenker det ikke kan være noe særlig for baby heller. Men det går mye penger på bleier ja, selv om vi kjøper billigmerker. Men da skal jeg prøve å roe ned litt, er nok som en sa her oppe; jeg re nok litt redd for å gjøre feil. Vil at babyen skal ha det best mnulig, sellvfølgelig TS Anonymkode: fb369...944
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #20 Skrevet 14. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at dere svarer Har vel alltid tenkt sånn at... Ja, jeg ville ikke likt å gå og være våt? Så tenker det ikke kan være noe særlig for baby heller. Men det går mye penger på bleier ja, selv om vi kjøper billigmerker. Men da skal jeg prøve å roe ned litt, er nok som en sa her oppe; jeg re nok litt redd for å gjøre feil. Vil at babyen skal ha det best mnulig, sellvfølgelig TS Anonymkode: fb369...944 Dagens bleier er så gode at baby ikke er «våt». At baby tisser i bleia er ikke det samme som at du tisser i trusa. Bleien absorberer veldig godt, og babys hud er stort sett helt tørr selv om bleien er tisset i Anonymkode: a72e9...5c1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå