Gå til innhold

Idag så du faktisk godt ut. Pen. Sa sjefen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk.....

eeeh, ok. Beklager at jeg ikke lever opp til dine standarder til vanlig...

Så helt vanlig ut forresten, altså som jeg gjør hver dag- samme hår, sminke og klær. 

jeg sa bare ‘takk’. Jævla dott.

En annen gang var det en som sa ‘du ser sååå mye bedre ut idag enn sist gang jeg så deg’. Det var i bryllup det - pyntet osv...

hva sier man da?

Anonymkode: 9d4ed...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nikk, smil og si takk, og tenk "idiot" når de går videre. Enkelt og greit. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På min jobb er det helt innafor å svare noe ala "takk, i motsetning til vanlig mener du" i en spøkefull tone. Ofte får jeg høre sånn der, går 3 delt turnus så vet jeg ser freshere ut på kveldsvakt enn dagvakt liksom. Men seriøst bryr meg mitt i rævva.

Anonymkode: f6904...394

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

"Jo takk, det gjør du å" til personen i bryllupet.

til sjefen "kan desverre ikke si det samme om deg. Neida, joda 🙂"

Anonymkode: 9052e...53f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan sjefen er til vanlig, om han er kjent for å være småfrekk, om han mangler sosiale antenner, om han forsøker være morsom osv. Jeg hadde ikke brydd meg om meningen hans med mindre den har noe å si for jobben og jobbmulighetene mine

Anonymkode: a3a77...39e

• Liker 2
Skrevet

Haha, jeg hadde tatt det feil. Men så er jeg kanskje litt stereotypisk kvinne når det kommer til å overreagere :fnise:

Tviler på at vedkommende mente noe slemt med det, men det er jo ikke tvil om hvordan det hørtes ut.

Jeg ville bare svart at "jasså, så du synes jeg ser veldig dårlig ut ellers?" med en spøkete tone. De fleste ubehagelige sosiale sammenhenger kan reddes med litt humor.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jo takk, det gjør du å" til personen i bryllupet.

til sjefen "kan desverre ikke si det samme om deg. Neida, joda 🙂"

Anonymkode: 9052e...53f

Haha, denne comebacken var mye bedre enn min :laugh: Bruk den neste gang!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Faktisk.....

eeeh, ok. Beklager at jeg ikke lever opp til dine standarder til vanlig...

Så helt vanlig ut forresten, altså som jeg gjør hver dag- samme hår, sminke og klær. 

jeg sa bare ‘takk’. Jævla dott.

En annen gang var det en som sa ‘du ser sååå mye bedre ut idag enn sist gang jeg så deg’. Det var i bryllup det - pyntet osv...

hva sier man da?

Jeg svarer: "Sånn i motsetning til ellers, mener du?" Noen blir litt flaue da, men de fikk svar på tiltale.

Anonymkode: 30549...42a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn kommenterer på den måten, også noen kvinner.

Det er noe jeg har lært meg å overse. Vi damer henger oss opp i hvert eneste ord, setningene må være perfekte for at de skal gi mening, det er en dårlig mekanisme. 

Det kan bety at du så bedre ut enn ellers, men det kan også bety at akkurat denne dagen så var han mer mottakelig til å se hvor pen du er til vanlig. Kanskje han har begynt på antidepressiva og begynner å legge merke til skjønnhet igjen. Det har lite med deg å gjøre sikkert.

Anonymkode: 03124...607

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal det ikke være lov å skryte over utseende deres heller nå  ??  Huff, stakkars unge menn.  

Anonymkode: 8133b...cfe

• Liker 3
Skrevet

Pass deg!

Denne type smiger tyder på en ting, og det er at han bare er ute etter det du har mellom bena!

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en mildt sagt klønete uttalelse, men tipper det var godt ment :) 

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

:blink: Det er jo noen dager man faktisk ser bedre ut enn andre da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ta alt i verste mening til enhver tid? Er det noe kvinnelig? Kanskje han faktisk syntes du så flott ut uten noen tanker om å snakke nedsettende og patrialkalsk om kvinner.

Anonymkode: f646a...ff0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta alt i verste mening til enhver tid? Er det noe kvinnelig? Kanskje han faktisk syntes du så flott ut uten noen tanker om å snakke nedsettende og patrialkalsk om kvinner.

Anonymkode: f646a...ff0

hva betyr patrialkalsk? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. K39

Anonymkode: e9a9f...2e3

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal det ikke være lov å skryte over utseende deres heller nå  ??  Huff, stakkars unge menn.  

Anonymkode: 8133b...cfe

Nei, når du er sjefen til noen så er det faktisk ganske kleint :P Vet det kan virke litt forvirrende for noen menn, men situasjonen man forsøker gi et kompliment i har faktisk noe å si. Ta for eks en kvinne som vinner nobelspris i kjemi og en mann sier "ja, du fortjener det du som er så vakker". Du ser at det blir litt feil fokus, litt kleint? 

Anonymkode: a3a77...39e

• Liker 4
Skrevet

Ikke komplisert for mye, du fikk et kompliment om enn noe dårlig formulert..

AnonymBruker
Skrevet

Oppfattet det som en hersketeknikk.  Han rakker ned på deg men pakker det inn i et kompliment.  Jeg hadde svart; takk men det er likegyldig for meg hva du syntes om utseendet mitt. La oss holde fokus på arbeidsprestasjonen. 

Anonymkode: 7d2d0...9df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, cypress97 skrev:

Ikke komplisert for mye, du fikk et kompliment om enn noe dårlig formulert..

Jeg syntes ikke noe om at sjefer skal gi komplimenter om utseende til sine ansatte på den måten. Det er uproft. 

Anonymkode: 7d2d0...9df

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...