AcidRain Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Hei! Lurer egentlig på hva som er best av å bulke eller å cutte først. Jeg trener litt styrke nå, hovedsaklig for å få tilbake styrken i muskulaturen jeg mistet på grunn av prolaps. Ble sengeliggende lenge, og gikk derfor fra 63kg til 85kg. Jeg er 160cm høy. Fettet hos meg legger seg hovedsaklig over lår, hofter og i ansikt. Etter tre år med studier, har det også blitt dårlig med mat som igjen bidro til økt vekt. Jeg er nå tilbake med å spise jevnlig og teller de kaloriene jeg trenger. For å bulke må jeg være 500 kcal over dagsbehovet. Jeg vil gjerne ha styrke i kroppen for å få vekk smerter jeg noen ganger føler, men vil også se bra ut. Må jeg gå ned 25 kg igjen, eller kan jeg bare fortsette med å øke i muskelmasse?
VET Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Du skal bare begynne med trening du, også kommer det andre etterhvert 😊
AcidRain Skrevet 13. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2018 9 minutter siden, VET skrev: Du skal bare begynne med trening du, også kommer det andre etterhvert 😊 Takk for svar. Grunnen til at jeg spør, er jo på grunn av at jeg trener. Jeg har tidligere gått fra 88kg til 63kg, men nå etter sykdommen så gikk det andre veien. Fokuset jeg hadde sist gang var jo å gå ned i vekt på kaloriunderskudd, men muskler kommer ikke med et kaloriunderskudd, selv om man blir tynn. Med kalorioverskudd og styrketrening kommer muskler, men her vil man også gå en del opp i vekt, men hvileforbrenningen vil bli økt, siden muskler påvirker forbrenningen. Så det vil kanskje gå ned likevel, men med desto lengre tid. Det jeg kanskje er litt redd for er å bli enda tyngre, selv om jeg vil gjøre det jeg kan for å få mer muskler i denne dvaske kroppen.
VET Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 12 minutter siden, AcidRain skrev: Takk for svar. Grunnen til at jeg spør, er jo på grunn av at jeg trener. Jeg har tidligere gått fra 88kg til 63kg, men nå etter sykdommen så gikk det andre veien. Fokuset jeg hadde sist gang var jo å gå ned i vekt på kaloriunderskudd, men muskler kommer ikke med et kaloriunderskudd, selv om man blir tynn. Med kalorioverskudd og styrketrening kommer muskler, men her vil man også gå en del opp i vekt, men hvileforbrenningen vil bli økt, siden muskler påvirker forbrenningen. Så det vil kanskje gå ned likevel, men med desto lengre tid. Det jeg kanskje er litt redd for er å bli enda tyngre, selv om jeg vil gjøre det jeg kan for å få mer muskler i denne dvaske kroppen. Man skal aldri bulke om man er overvektig.
AcidRain Skrevet 13. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2018 55 minutter siden, VET skrev: Man skal aldri bulke om man er overvektig. Hva baserer du det ut på?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Tren styrke, spis sunn, bra mat og ikke spis for mye. Ikke stress utover det, resultatene kommer selv om det kan føles sakte. Anonymkode: af2e8...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå