AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Ja som tittelen sier, katten min har vært ute og kom inn nå med et delvis brukket værhår. Vil tro det ordner seg av seg selv, men er nysgjerrig på om dette gjør vondt og om jeg burde gjøre noe med det? Det er liksom halvveis "avslitt", henger og slenger og detter ikke av om jeg stryker på det. Anonymkode: 43556...143
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Aktive katter mistet værhår støtt og stadig. Ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 30172...c7b
Minya Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Det gjør ikke vondt, men at det henger og slenger sånn kan være irriterende. Dette er dermed den eneste gangen du kan ta en saks til et værhår. Klipp det akkurat i bruddet, fiks ferdig.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Katten min mista halvparten av værhårene da han valgte å leke med ducttape..... gikk bra, de vokste ut igjen. Anonymkode: 7a3de...606
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, Minya skrev: Det gjør ikke vondt, men at det henger og slenger sånn kan være irriterende. Dette er dermed den eneste gangen du kan ta en saks til et værhår. Klipp det akkurat i bruddet, fiks ferdig.. Ok, takk for svar da klipper jeg og slipper han ut igjen Anonymkode: 43556...143
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Katten min mista halvparten av værhårene da han valgte å leke med ducttape..... gikk bra, de vokste ut igjen. Anonymkode: 7a3de...606 Auch.. Anonymkode: 43556...143
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 De kjenner ikke noe mer i selve værhårene enn du gjør ved å klippe deg. Men det er selve nerven i huden hvor værhårene sitter som er følsomt for at de skal kunne kjenne seg frem. Så det er bare å klippe det akkurat der det er knekt i slike situasjoner Anonymkode: 332bb...a61 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 Det blir det samme som om du skulle miste et hårstrå.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 En generell regel er å aldri klippe værhår til en katt. De er utrolig sensitive og brukes til mye. Når det er sagt har jeg også "fikset" brukne værhår, men katten merket tydelig! at jeg klippet i bruddet. Virket som om katten fikk "støt" av det. De er utrolig sensitiv. Nå lar jeg dem bare være, de faller av selv om de er skadet. Anonymkode: af8de...050
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 TS her. Jeg klippet av værhåret slik jeg fikk råd om her, litt innenfor bruddet siden værhåret var såpass "flisete" i bruddet. Tenkte det var bedre å få et rent kutt. Pus merket ingenting til det. Eller, han ga ingen tegn til noe iallefall. Men så er han en veeeldig snill og tålmodig pus da, men samtidig hadde han nok gitt uttrykk for noe om det gjorde vondt. F.eks. har han reagert veldig på temperaturmåler i rumpa når jeg har måttet måle tempen hans (pga en noe komplisert sykdomshistorie må dette gjøres innimellom når han virker slapp). Anonymkode: 43556...143
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg klippet av værhåret slik jeg fikk råd om her, litt innenfor bruddet siden værhåret var såpass "flisete" i bruddet. Tenkte det var bedre å få et rent kutt. Pus merket ingenting til det. Eller, han ga ingen tegn til noe iallefall. Men så er han en veeeldig snill og tålmodig pus da, men samtidig hadde han nok gitt uttrykk for noe om det gjorde vondt. F.eks. har han reagert veldig på temperaturmåler i rumpa når jeg har måttet måle tempen hans (pga en noe komplisert sykdomshistorie må dette gjøres innimellom når han virker slapp). Anonymkode: 43556...143 Kan garantere deg at han ikke fikk vondt. Værhår har ikke nerver annet enn heeelt nede i rota. Anonymkode: 332bb...a61
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Katten min mista halvparten av værhårene da han valgte å leke med ducttape..... gikk bra, de vokste ut igjen. Anonymkode: 7a3de...606 Auch! Pusevoksing? Den lærte å ikke leke med teip igjen? Stakkars pus. Anonymkode: 80915...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå