Gå til innhold

Smugleser dere Resett?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Det var jo nettopp det jeg gjorde, vet du Jolene. Fikk du ikke med deg det, da😔

Og du fikk også svar: Jeg leste innlegget og kom frem til at det er merkelig hvordan du kobler dette og politisk staasted. En subjektiv mening er da ikke ensbetydende med en hel avis sitt politiske staasted, jeg går utifra at til og med du klarer å innse dette. 

Da får du prøve igjen. Db tok sitatene ut av konteksten til det orginale intervjuet. Det er det jeg reagerer på. Og å legge til en link til ung.no? Leser du ikke seriøse kilder du da? Det blir jo som å lenke til wikipedia...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 8.6.2018 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Så du kritiserer folk som legger ved for eksempel avis-artikler som kilder. 

Samtisig som du selv legger ut en blogg fra TJOMLID av alle ting.  :opplyser: 

Anonymkode: 0e16d...8ab

Fordi Tjomlid graver i statistikker. Om du leser innlegget får du med at han også har tatt med tall og statistikker. Og han poengterer at tall kan missbrukes og taes ut av kontekst. Jeg henviser i tillegg til Tjomlid fordi jeg synes han kommer med mange kloke ord som flere burde ha tenkt på. 

Skrevet
3 minutter siden, Jolene skrev:

Da får du prøve igjen. Db tok sitatene ut av konteksten til det orginale intervjuet. Det er det jeg reagerer på. Og å legge til en link til ung.no? Leser du ikke seriøse kilder du da? Det blir jo som å lenke til wikipedia...

Hvordan mener du ung. no isaafall ikke er en kilde eller det samme som Wikipedia? Jeg er ikke fullt så sikker på at de er det samme som Wikipedia akkurat, fordi at på Wikipedia kan hvem som helst skrive svar. Ung.no har en egen redaksjon

Skrevet
10 minutter siden, Mari Y skrev:

Fordi Tjomlid graver i statistikker. Om du leser innlegget får du med at han også har tatt med tall og statistikker. Og han poengterer at tall kan missbrukes og taes ut av kontekst. Jeg henviser i tillegg til Tjomlid fordi jeg synes han kommer med mange kloke ord som flere burde ha tenkt på. 

Tjomlid er selve ekspertisen nåf det kommer til å misbruke tall og statistikker. Det skal han ha.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvordan mener du ung. no isaafall ikke er en kilde eller det samme som Wikipedia? Jeg er ikke fullt så sikker på at de er det samme som Wikipedia akkurat, fordi at på Wikipedia kan hvem som helst skrive svar. Ung.no har en egen redaksjon

Ung.no er ikke en seriøs kilde i den grad at det er en politisk korrekt side. Politiske korrekte medier ville aldri gått ut med at vg er en venstrevridd avis. Likte ordlyden i artikkelen fra deg, men regnet med at du ville komme med noe som hadde mer substans. Ung.no-artikkelen og wikipedia blir i så måte i samme kategori basert på akkurat den kilden du henviste til.

Skrevet (endret)
På 10.6.2018 den 19.25, Husholdning1 skrev:

Tjomlid er selve ekspertisen nåf det kommer til å misbruke tall og statistikker. Det skal han ha.

På hvilken maate? Hvis man leser det han skriver ser det mer ut som at han forsoeker å få med hele bildet. 

Endret av Mari Y
Skrevet
På 10.6.2018 den 19.45, Jolene skrev:

Ung.no er ikke en seriøs kilde i den grad at det er en politisk korrekt side. Politiske korrekte medier ville aldri gått ut med at vg er en venstrevridd avis. Likte ordlyden i artikkelen fra deg, men regnet med at du ville komme med noe som hadde mer substans. Ung.no-artikkelen og wikipedia blir i så måte i samme kategori basert på akkurat den kilden du henviste til.

Hvordan vet du at Ung. no er politisk korrekt? Det har da i alle fall mer substans enn å hevde at Dagbladet er sosialistisk fordi de kanskje vrir en tittel eller to

Skrevet
3 timer siden, Mari Y skrev:

På hvilken maate? Hvis man leser det han skriver ser det mer ut som at han forsoeker å få med hele bildet. 

Nei, det gjør det slett ikke. Hvis man leser det han skriver så prøver han som regel å overse noe.

AnonymBruker
Skrevet

Resett er en pengescam. Omtrent samtlige nyheter derfra er copy-capste fra NTB. Resten er leserinnlegg hvor man hauser opp resett, forteller hvor dårlige andre nyhetsmedier er og tigger om penger. Er bare å se i kommentarfeltene hvor høy hallelujastemning det er og hvordan det utnyttes til å melke fansen for penger. 

Dette er jo klassisk pengescam. Man prøver å lage en gruppe hvor folk kan føle tilhørighet til. Fokuserer voldtsomt på "oss vs dem" retorikk og hvor nødvendig det er at folk sender gruppen penger. 

Anonymkode: 4bbd8...900

AnonymBruker
Skrevet

Resett er en rasistisk blogg som sprer løgner. 

Anonymkode: 4efd5...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smugleser ikke, jeg leser. 

Anonymkode: 31389...327

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første er det ingen blogg,  for det andre de er ikke rasistisk. Løgner? Det er det VG, Dagbladet osv.. som serverer oss. 

Anonymkode: 31389...327

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Husholdning1 skrev:

Nei, det gjør det slett ikke. Hvis man leser det han skriver så prøver han som regel å overse noe.

Hvordan da? Jeg synes han tar med relativt ganske mye. 

Skrevet
2 timer siden, Mari Y skrev:

Hvordan da? Jeg synes han tar med relativt ganske mye. 

F.eks ar han prøvde å nekte for at ikke-vestlige innvandrere var overrepresentert på kriminalstatistikken ved å publisere tall som sa det motsatte av det han hevdet.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link til det opplysningen. Ikke VG , dagbladet eller MSM som er konkurrenter. Heller ikke politkere eller journalister som kan forbindes med venstresiden. Heller ingen organisasjoner som er I forbindelse med venstresiden som NOAS, Antirasistisk senter m.fl

Lykke til...

Anonymkode: b2d40...bbb

• Liker 1
Skrevet
På 12.6.2018 den 16.33, Husholdning1 skrev:

F.eks ar han prøvde å nekte for at ikke-vestlige innvandrere var overrepresentert på kriminalstatistikken ved å publisere tall som sa det motsatte av det han hevdet.

I akkurat dette tilfellet ser han i alle fall tydeligvis ut til å vaere noye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...