AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #81 Skrevet 13. mai 2018 41 minutter siden, Mari Y said: Hvordan er de venstreradikale? Gi meg gjerne noen eksempler? Har du noen kilder på dette? Jeg vil gjerne se kildenen dine på at de ikke er venstreradikale og gjerne noen kilder på at det ikke finnes eksempler heller. Anonymkode: 6c2d1...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #82 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du noen kilder på dette? Jeg vil gjerne se kildenen dine på at de ikke er venstreradikale og gjerne noen kilder på at det ikke finnes eksempler heller. Anonymkode: 6c2d1...7b0 Det ble fremsatt om disse avisene at de var venstreradikale. De første til å komme med påstander må komme med begrunnelse og eksempler, som det etterspørres her. Anonymkode: d0330...82b 2
Tibbie Skrevet 13. mai 2018 #83 Skrevet 13. mai 2018 Er det den rasistavisa? Jeg unngår alt slikt. Blir for provosert av sånt. Jeg takler ikke å bli sint så veldig bra 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #84 Skrevet 13. mai 2018 Just now, AnonymBruker said: Da burde du også ha gitt Klassekampen en sjanse, siden du ga Resett det. Klassekampens artikler er lenger og spenner bredere, og ikke alt de skriver går i ett med det man ville ha kalt deres "venstreradikale" syn. Anonymkode: d0330...82b Men nå lener jeg politisk mer mot høyre enn mot venstre og da tolererer jeg å se litt flere høyre-vinklede saker enn venstre før jeg får nok. Når jeg da også følger med på TV2 og NRK så sliter jeg med at jeg ofte kan få nok venstre-vriding derfra og derved orker jeg ikke enda mer fra klassekampen, men jeg får sjekke klassekampen litt mer de dagene NRK/TV2 gjør bra arbeid og det ikke er så mye vinkling- Anonymkode: 6c2d1...7b0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #85 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men nå lener jeg politisk mer mot høyre enn mot venstre og da tolererer jeg å se litt flere høyre-vinklede saker enn venstre før jeg får nok. Når jeg da også følger med på TV2 og NRK så sliter jeg med at jeg ofte kan få nok venstre-vriding derfra og derved orker jeg ikke enda mer fra klassekampen, men jeg får sjekke klassekampen litt mer de dagene NRK/TV2 gjør bra arbeid og det ikke er så mye vinkling- Anonymkode: 6c2d1...7b0 Du høres oppegående ut. Jeg anbefaler i hvert fall det jeg har gjort. Holde meg unna tabloidene. Da sparer man krefter og orker å lese lenger og grundigere både på "venstresiden" og "høyresiden". Anonymkode: d0330...82b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #86 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det ble fremsatt om disse avisene at de var venstreradikale. De første til å komme med påstander må komme med begrunnelse og eksempler, som det etterspørres her. Anonymkode: d0330...82b Men å gi kilder til Mari Y er 100% bortkastet tid, da hun ber om kilder, får kilder, sier kildene ikke er relevante i forhold til hennes syn (om de så kommer direkte fra politiet eller myndighetene/SSB), så da ber jeg heller henne dokumentere og referere for sitt syn. Anonymkode: 6c2d1...7b0 8
Husholdning1 Skrevet 13. mai 2018 #87 Skrevet 13. mai 2018 Sliter med å se at Resett er særlig høyrevridd. De lener nok heldigvis litt til høyre i innvandringsspørsmål, men ellers er det da svært så balansert journalistikk, noe jeg ser lite av i msm. 3
Snillingen Skrevet 13. mai 2018 #88 Skrevet 13. mai 2018 (endret) 1 hour ago, Tibbie said: Er det den rasistavisa? Jeg unngår alt slikt. Blir for provosert av sånt. Jeg takler ikke å bli sint så veldig bra Vil ikke si rasistavis. Omtrent alt av nyheter som postes der er klipp fra NTB. Synes derimot avisen virket litt som en sekt. Det er veldig "oss mot dem" holdning på Resett. Samt mye selvskryt fra redaktøren. Endret 13. mai 2018 av Snillingen 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #89 Skrevet 13. mai 2018 Resett er iallefall temmelig åpne om hva slags synspunkter de har. For eksempel VG og Dagbladet eller TV 2 liker å late som de er fullstendig objektive. Selv om det overhodet ikke er det... Anonymkode: 0e16d...8ab 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #90 Skrevet 13. mai 2018 3 timer siden, Jolene skrev: vg og db er venstreradikale når det eneste de gjør er å spre feilinformasjon. Vennligst vis meg en artikkel fra resett som er feil? Tja for eksempel der resett hevder schei grande klådde ti unggutter i skrittet. Hva er feilinformasjon på vg og db? Anonymkode: aea73...c52 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #91 Skrevet 13. mai 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Resett er iallefall temmelig åpne om hva slags synspunkter de har. For eksempel VG og Dagbladet eller TV 2 liker å late som de er fullstendig objektive. Selv om det overhodet ikke er det... Anonymkode: 0e16d...8ab De er ikke spesielt åpne, de sier de er partipolitisk uavhengige, men det er klart at de f.eks er pro-Listhaug. Det er kun positiv omtale av henne. Anonymkode: 49ea4...c38
Jolene Skrevet 13. mai 2018 #92 Skrevet 13. mai 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis meg ALL informasjonen fra DB som er feil og vis meg ALLE artiklene fra Resett, ALLE, som er god og grundig og nyansert journalistikk. Du er forferdelig ukritisk til ting. Mener folk sluker venstrepropaganda og så sluker du heller alt fra Resett. Takk for praten, vi kommer ikke lenger. Anonymkode: d0330...82b Sluker ikke alt, og det er derfor jeg leser propaganda-aviser som vg og db. Jeg liker å lese hele bildet. Det skal jo sies at jeg leser en del internasjonale aviser også. 3 timer siden, Mari Y skrev: Og hvordan er Dagbladet mer propaganda enn Resett? Ikke at jeg leser Dagbladet, heller. Se et eksempel under. 3 timer siden, Mari Y skrev: Hvordan er de venstreradikale? Gi meg gjerne noen eksempler? Ved å blant annet fronte denne saken om Axl Rose. Leser man det originale intervjuet i Rolling stone, er saken en annen. Da kan man jo spørre seg om agendaen. Resett skrev også om denne saken. Dette var den første saken som kom til minne. Nettopp fordi det skapes en egen adenda, hvor man lar tolkningen være journalistikken. Det er aldri god journalistikk. DB lager sin egen versjon når de ikke tar med viktige hendelser og forklaringer fra Axl selv. 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja for eksempel der resett hevder schei grande klådde ti unggutter i skrittet. Hva er feilinformasjon på vg og db? Anonymkode: aea73...c52 Det uthevede: Har du link? Endret 13. mai 2018 av Jolene Måtte legge til noe 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #93 Skrevet 13. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tørr dere innrømme ovenfor folk dere kjenner at dere leser Resett? Eller smugleser dere i skjul, uten å nevne dette for noen venner, familie eller kollegaer ? Anonymkode: 0e16d...8ab Hvorfor antar du at Resett er som Se og Hør: noe som bør skjules? Anonymkode: e2045...882 1
Mari Y Skrevet 24. mai 2018 #94 Skrevet 24. mai 2018 På 13.5.2018 den 20.23, Jolene skrev: Sluker ikke alt, og det er derfor jeg leser propaganda-aviser som vg og db. Jeg liker å lese hele bildet. Det skal jo sies at jeg leser en del internasjonale aviser også. Se et eksempel under. Ved å blant annet fronte denne saken om Axl Rose. Leser man det originale intervjuet i Rolling stone, er saken en annen. Da kan man jo spørre seg om agendaen. Resett skrev også om denne saken. Dette var den første saken som kom til minne. Nettopp fordi det skapes en egen adenda, hvor man lar tolkningen være journalistikken. Det er aldri god journalistikk. DB lager sin egen versjon når de ikke tar med viktige hendelser og forklaringer fra Axl selv. Det uthevede: Har du link? Så Resett=fakta, mens Dagbladet =propaganda? Du har et ganske enkelt verdensbilde, vil jeg si 😉
Mari Y Skrevet 24. mai 2018 #95 Skrevet 24. mai 2018 På 13.5.2018 den 20.23, Jolene skrev: Sluker ikke alt, og det er derfor jeg leser propaganda-aviser som vg og db. Jeg liker å lese hele bildet. Det skal jo sies at jeg leser en del internasjonale aviser også. Se et eksempel under. Ved å blant annet fronte denne saken om Axl Rose. Leser man det originale intervjuet i Rolling stone, er saken en annen. Da kan man jo spørre seg om agendaen. Resett skrev også om denne saken. Dette var den første saken som kom til minne. Nettopp fordi det skapes en egen adenda, hvor man lar tolkningen være journalistikken. Det er aldri god journalistikk. DB lager sin egen versjon når de ikke tar med viktige hendelser og forklaringer fra Axl selv. Det uthevede: Har du link? Det der trenger da ikke ha noe med å vaere venstreradikal aa gjoere. VG er ikke venstreradikale bare fordi rapporterer om en sak om Axl Rose. Er de liksom hoyreekstreme fordi de snakker om Stasi, og da?
Jolene Skrevet 24. mai 2018 #96 Skrevet 24. mai 2018 41 minutter siden, Mari Y skrev: Så Resett=fakta, mens Dagbladet =propaganda? Du har et ganske enkelt verdensbilde, vil jeg si 😉 Kunne sagt det samme til deg. 37 minutter siden, Mari Y skrev: Det der trenger da ikke ha noe med å vaere venstreradikal aa gjoere. VG er ikke venstreradikale bare fordi rapporterer om en sak om Axl Rose. Er de liksom hoyreekstreme fordi de snakker om Stasi, og da? Du har tydeligvis ikke lest kildene ser jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #97 Skrevet 24. mai 2018 Å lese Resett er da ikke noe å skjule. Men kan ikke huske å noen sinne vært i en samtale hvor hvilke medier man leser har kommet opp som tema eller spørsmål. Og ikke har jeg peiling på hvilke medier venner og kjennte leser heller (annet enn de sosiale medier hvor de er da). Anonymkode: 7ba6b...ed1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #98 Skrevet 24. mai 2018 På 5/13/2018 den 22.18, AnonymBruker skrev: Tja for eksempel der resett hevder schei grande klådde ti unggutter i skrittet. Hva er feilinformasjon på vg og db? Anonymkode: aea73...c52 Intervju med deltagere forteller at hun grafset flere menn i skrittet og ble avvist til hun fant den fulle gutten som ble med ut. Dette forteller ikke VG eller Dagbladet om, av en eller annen grunn. VG forteller ikke hele historien. Det de ikke forteller er det reset fyller inn. Et annet eksempel er de 1500 damene som ble overfalt av migrantene i Tyskland. VG kunne fortelle at det var langt mindre grasfing og overgrep ved neste anledning. Det VG ikke fortalte var at langt flere damer holdt seg hjemme i frykt for overgrep. Det fortalte de ikke. Det var altsaa ikke damer ute som kunne bli angrepet og overfalt. MSM juger kanskje ikke. Men de vinkler, og det som er mest ille, de tilbakeholder informasjon fordi de ikke vil at folk skal vite. Derfor finnes Reset. Men venstresiden vil ikke vite hva som er iferd med aa skje og hva de er iferd med aa stelle istand. De vil leve i fornektelse. Akuratt som klimafornektere nekter aa lese kilmarapporter. De vil tro at alt gaar bra. Anonymkode: b2d40...bbb 3
Gjest Mango_Papaya Skrevet 24. mai 2018 #99 Skrevet 24. mai 2018 Jeg leser Reset på lik linje med alle andre medier. Synes ikke det er flaut, kommer jo helt an på hva man legger i det. Som mediekonsument klarer jeg å fortolke sakene på nettstedet partipolitisk i blåblå retning, men ser ikke på det som propaganda.
Mari Y Skrevet 2. juni 2018 #100 Skrevet 2. juni 2018 På 24.5.2018 den 12.59, Jolene skrev: Kunne sagt det samme til deg. Du har tydeligvis ikke lest kildene ser jeg. Hvordan da? Du er selvsagt velkommen til å forklare. Og for å vaere helt aerlig leser jeg ikke VG og Dagbladet, heller, men jeg avviser dem ikke for 'sosialisme' over noe så tynnslitt grunnlag som at de skriver om Axl Rose og rasisme (Og ja jeg leste innlegget, leste det nok til jeg tenkte: 'Jesus, dette er som å si at jorden er flat').
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå