Gå til innhold

Smugleser dere Resett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sånt møkk går jeg ikke inn på. Har skjønt at det er noen tilhengere derfra som henger her for å drive propaganda for nettstedet men ærlig talt bruker tiden min på litt smartere og i det minste sanne nyheter enn der. Det er jo et nettsted for høyreekstremister og konspirasjonsteorier så nei takk :)

Anonymkode: aea73...c52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest Resett jo. Gjør det innimellom. Du kan ikke stikke under en stol det jeg sier. De fleste som nesten utelukkende setter pris på Resett stemmer et sted på høyresiden. Noen ting er ikke engang vits i å diskutere. Alle vet dette.

Anonymkode: d0330...82b

Ok.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer også noe annet. Jeg skrev: Det er jo litt rart at de fleste som liker alt Resett skriver er på høyresiden. Jeg har ikke sagt at ikke også folk på venstresiden leser eller kommenterer der. Resett er en side for folk som er lenger ute på høyresiden. Det er det ingen tvil om. 

Det er din mening.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jolene skrev:

Ok.

Det er din mening.

Nei, det er ikke min mening. Det her blir for dumt, spesielt etter at du har kalt både DB og VG for venstreradikale.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke min mening. Det her blir for dumt, spesielt etter at du har kalt både DB og VG for venstreradikale.

Det blir for dumt å late som om det er min mening, og det andre er din mening, mener jeg, når det faktisk er sant. Det må gå an oppriktig om NOE. Dette går det ikke an å være uenig i, det er sannheten.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vg og db er venstreradikale når det eneste de gjør er å spre feilinformasjon. Vennligst vis meg en artikkel fra resett som er feil? :)

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tørr dere innrømme ovenfor folk dere kjenner at dere leser Resett? 

Eller smugleser dere i skjul, uten å nevne dette for noen venner, familie eller kollegaer ? 

Anonymkode: 0e16d...8ab

Vet ikke hva det er

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jolene skrev:

vg og db er venstreradikale når det eneste de gjør er å spre feilinformasjon. Vennligst vis meg en artikkel fra resett som er feil? :)

Vis meg ALL informasjonen fra DB som er feil og vis meg ALLE artiklene fra Resett, ALLE, som er god og grundig og nyansert journalistikk. Du er forferdelig ukritisk til ting. Mener folk sluker venstrepropaganda og så sluker du heller alt fra Resett. Takk for praten, vi kommer ikke lenger.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Jolene skrev:

Nei, smugleser ikke Resett. Leser den avisen på daglig basis. Vg og Dagbladet derimot, leser jeg ikke annet enn dersom jeg ønsker å lese propaganda.

Og hvordan er Dagbladet mer propaganda enn Resett? 

Ikke at jeg leser Dagbladet, heller.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Jolene skrev:

Hvordan er de venstreradikale? Gi meg gjerne noen eksempler? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sånt møkk går jeg ikke inn på. Har skjønt at det er noen tilhengere derfra som henger her for å drive propaganda for nettstedet men ærlig talt bruker tiden min på litt smartere og i det minste sanne nyheter enn der. Det er jo et nettsted for høyreekstremister og konspirasjonsteorier så nei takk :)

Anonymkode: aea73...c52

Hvordan vet du dette hvis du selv ikke har besøkt nettsiden?

Anonymkode: 6348b...0d1

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

For Resett propaganderer aldri for eget syn, mener du`?

Resett er åpen om at de er til høyre og at det kan være slagside noen ganger. VG/Dagbladet påberoper seg gang på gang "objektiv" journalistikk og at de er en nøytral part, noe som tydelig motbevises ved deres oppslag. Derfor er det greit å benytte Resett, men noe grumsete å henvise til VG/Dagbladet.

Anonymkode: 6c2d1...7b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at Resett virker høyreradikal når man selv står så langt ute til venstre at man vil betegnes som venstreradikal. Resett lener til høyre, på samme måte som at NRK og TV2 lener til venstre, så har man selvsagt slik som VG/Dagbladet/Klassekampen ol. som er venstreradikale.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resett er åpen om at de er til høyre og at det kan være slagside noen ganger. VG/Dagbladet påberoper seg gang på gang "objektiv" journalistikk og at de er en nøytral part, noe som tydelig motbevises ved deres oppslag. Derfor er det greit å benytte Resett, men noe grumsete å henvise til VG/Dagbladet.

Da må det vel også være fint å benytte seg av Klassekampen? De er jo også åpne om sin posisjon, Klassekampen gjør grundigere journalistisk arbeid enn Resett.

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at Resett virker høyreradikal når man selv står så langt ute til venstre at man vil betegnes som venstreradikal. Resett lener til høyre, på samme måte som at NRK og TV2 lener til venstre, så har man selvsagt slik som VG/Dagbladet/Klassekampen ol. som er venstreradikale.

Dette blir svært rart. Og har vi egentlig et problem med at NRK lener til venstre for eksempel? Er ikke NRK et eksempel på et kringkastingsorgan som ofte gjør ting grundig? Man er vel først og fremst ute etter GOD journalistikk, ikke nødvendigvis bare å lese det man er enig i? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må det vel også være fint å benytte seg av Klassekampen? De er jo også åpne om sin posisjon, Klassekampen gjør grundigere journalistisk arbeid enn Resett.

Selvsagt er det fint å henvise til- og lese klassekampen, såfremt de artiklene man benytter seg av er gode og det ikke er rent føleri, noe det dessverre ofte er. Jeg foretrekker Resett over klassekampen selv da Resett gjør grundigere journalistisk arbeid enn Klassekampen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det fint å henvise til- og lese klassekampen, såfremt de artiklene man benytter seg av er gode og det ikke er rent føleri, noe det dessverre ofte er. Jeg foretrekker Resett over klassekampen selv da Resett gjør grundigere journalistisk arbeid enn Klassekampen.

Det gjør de ikke. Jeg har lest Klassekampen i flere år og leser også Resett innimellom. Det er oftere nyanser i Klassekampen enn det er i Resett, og jeg ser ikke på "mangel på nyanser" som særlig grundig arbeid, noe Resett har påfallende mye av.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette blir svært rart. Og har vi egentlig et problem med at NRK lener til venstre for eksempel? Er ikke NRK et eksempel på et kringkastingsorgan som ofte gjør ting grundig? Man er vel først og fremst ute etter GOD journalistikk, ikke nødvendigvis bare å lese det man er enig i? 

Man er vel strengt talt BARE ute etter god journalistikk. Om man er enig eller uenig er irrelevant. Og det er på dette "god journalistikk" punktet NRK ofte faller igjennom. Missforstå meg rett, det er mange ganger NRK gjør en god jobb, men det speiles uheldig ofte i for eksempel debatter der det inviteres 5 venstreradikale som kan få sitte i debatten og hamre løs på en person som skal representere hele høyresiden. Det har også pleid å være svært tydelig i intervjuer at dersom personen som snakker er venstre-lent og journalisten er enig så får personen snakke i vei uten et eneste granskene spørsmål, mens når det er en på høyresiden så blir personen pepret med negativt vinklede spørsmål. Dette er en ting som går igjen i mye av NRKs journalistiske arbeide, denne vinklingen og at NRK blir brukt som politisk talerør for venstresiden da journalistene ofte ukritisk videreformidler det de blir fortalt i stedefor å være litt kritisk og undersøke/stille spørsmål.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjør de ikke. Jeg har lest Klassekampen i flere år og leser også Resett innimellom. Det er oftere nyanser i Klassekampen enn det er i Resett, og jeg ser ikke på "mangel på nyanser" som særlig grundig arbeid, noe Resett har påfallende mye av.

Jeg har bare lest klassekampen nå og da og har stort sett fått følelsen av kraftig vinkling og "propaganda journalisme". Resett hadde også denne følelsen i begynnelsen, men de har bedret seg betraktelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er vel strengt talt BARE ute etter god journalistikk. Om man er enig eller uenig er irrelevant. Og det er på dette "god journalistikk" punktet NRK ofte faller igjennom. Missforstå meg rett, det er mange ganger NRK gjør en god jobb, men det speiles uheldig ofte i for eksempel debatter der det inviteres 5 venstreradikale som kan få sitte i debatten og hamre løs på en person som skal representere hele høyresiden. Det har også pleid å være svært tydelig i intervjuer at dersom personen som snakker er venstre-lent og journalisten er enig så får personen snakke i vei uten et eneste granskene spørsmål, mens når det er en på høyresiden så blir personen pepret med negativt vinklede spørsmål. Dette er en ting som går igjen i mye av NRKs journalistiske arbeide, denne vinklingen og at NRK blir brukt som politisk talerør for venstresiden da journalistene ofte ukritisk videreformidler det de blir fortalt i stedefor å være litt kritisk og undersøke/stille spørsmål.

Joda, jeg kan være enig med deg i en del av dette. Men nå var det siste jeg så av slikt dax18 og da satt vel bare én venstreradikal i studio og to, hvis man får si det, høyreradikale der, og etter hva jeg husker stilte ikke Fredrik Solvang noen av disse fra høyre noen kritiske spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare lest klassekampen nå og da og har stort sett fått følelsen av kraftig vinkling og "propaganda journalisme". Resett hadde også denne følelsen i begynnelsen, men de har bedret seg betraktelig.

Da burde du også ha gitt Klassekampen en sjanse, siden du ga Resett det. Klassekampens artikler er lenger og spenner bredere, og ikke alt de skriver går i ett med det man ville ha kalt deres "venstreradikale" syn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...